33 Reacties
19 uur geleden
Herkenbaar, sinds de vaccinaties bij 3 maanden (dus al 7 weken😑) komt onze dochter weer elke 3 uur terwijl we daarvoor 1 nachtvoeding hadden. Dat zijn nu dus 3-4 nachtvoedingen. Vorige week waren zelfs 2 nachten elk uur. Wat hier helpt is haar naast me in bed leggen, ze kan dan wel langer slapen en slaapt ‘s ochtends ook wat langer door. Ik merk dat het na zoveel weken mij ook wel opbreekt en nu de slaapjes overdag ook klote gaan heb ik weinig energie en geduld mee. Ik bedenk ook maar steeds: het is een fase. Maar pittig is het wel, succes mama❤️
18 uur geleden
Anders zelf een of 2x per week om 18/19 met hem mee naar bed gaan? Zodat je in elk geval wat langer kan slapen. Dan kan je man evt de droomvoeding doen?
Kan het zijn dat hij echt nog honger heeft doordat hij overdag misschien meer wil drinken? Drinkt hij zijn flessen op. Wat is de interval?
18 uur geleden
Ik pak dan m’n baby naast me en dan slaapt ze verder in de vroege ochtend. Misschien kan je zelf eens vroeger gaan slapen met de baby af en toe om bij te slapen.
18 uur geleden
Hoeveel drinkt je baby overdag? En hoe slaapt je baby overdag?
Onze baby van 4 maanden slaapt wel al een tijd door (hebben we ook gewoon geluk mee!), wij geven 4x 200 +7 scheppen overdag. Hij slaapt dan van 18-6. Hij is ‘s nachts wel eens onrustig, letterlijk even huilen in zijn slaap bijv. Maar niet meteen pakken heeft bij ons wel echt veel gedaan. Dan slaapt hij erna door.
18 uur geleden
Het is geloof ik helemaal niet raar dat je kindje op deze leeftijd nog 1-2 x snachts komt voor een voeding. Het is hier niet anders namelijk.. 19u naar bed (sinds een week lukt dit pas) nog een fles rond 23u. De ene keer lukt het tot 5u, de andere keer begjnt hij om 1.30 alweer te spoken. Hij drinkt snachts nog soms meerdere keren, en vaak belandt hij bij ons in bed (ik zal af en toe ook wat moeten slapen). Maar als je kindje goed slaapt van 18 tot de droomvoeding, kun je toch af en toe eens mee slapen om wat op te laden?
18 uur geleden
Ik denk dat je baby te vroeg naar bed gaat. Als hij overdag ook nog slaapjes doet dan is 18:30 en je wilt dat hij bv 7u doorslaapt is dat wel heel lang.
Ik merk zelf ook als we vroeg gaan slapen dat ze eerder onrustig wordt dan wanneer we bv rond 21 gaan slapen. Dan slaapt ze wel tot 7 slaapt (met 2/3 voedingen tussendoor)
17 uur geleden
Hier soms nachten doorslapen en andere nachten 1x voeding. Als hij rond 5 onrustig word lekker bij ons in bed en slaapt hij zo verder.
Misschien maakt verschil als je de droomvoeding tussen 23-00 weglaat. Dat hij dan na de voeding in de nacht weer rustig doorslaapt.
Wij hebben ook een tijdje de droomvoeding geprobeerd, maar halverwege werd hij vaak een beetje wakker waardoor hij ook weer eerder aan de nieuwe dag begon. Toen we daarmee stopten sliep hij in de ochtend ook wat langer.
17 uur geleden
2 nachtvoedingen is heel normaal voor 4 maanden is hier ook nog steeds. Ik ga ook savonds om 20.00 naar bed. Dan word mijn baby ook rond 00.00 wakker en rond 04.00.. om 06.00 begint mijn dag ook vanwege de oudste die dan wakker is. Zo is het wel goed vol te houden.
16 uur geleden
Mijn tip, en ja, hier krijg ik vast commentaar op maar bij ons werkt het haha. Zorg ervoor dat je kindje overdag genoeg binnenkrijgt! En als droomvoeding geef ik de papfles. 180/210 melk met 3 el pap. Zodra ik hiermee begon, sliep ze door, net zoals mijn eerste! Papfles wordt vaak gezien als fabel qua doorslapen, maar het kan dus wel werken😏 Nu wordt ze weleens wakker in de nacht maar nooit voor een fles!
16 uur geleden
Reactie op Deb1999
Mijn tip, en ja, hier krijg ik vast commentaar op maar bij ons werkt het ha ...
Ik wil dit vanaf volgende week gaan proberen! Ze is nu ziek dus even wachten tot ze beter is haha. Heb jij de papfles opgebouwd qua hoeveelheid ‘poeder’ of in 1 keer een papfles gegeven? Ben bang voor krampen ‘s nachts
16 uur geleden
Reactie op Deb1999
Mijn tip, en ja, hier krijg ik vast commentaar op maar bij ons werkt het ha ...
Ik wil dit ook gaan proberen! Misschien een stomme vraag, maar wat voor pap geef je dan? Rijstebloem?
14 uur geleden
Hi!
Wij zijn al een lange tijd gestopt met die droomvoeding, omdat we hem dan echt uit z’n diepe slaap haalden en merkte dat hij daardoor juist vaker kwam ‘s nachts! De eerste nacht dat we dit deden kwam hij om 1.00 en om 4.00, maar vanaf daarna kwam hij steeds later. 2/3 uur, 4/5 uur en nu al weken slaapt hij van 1900 laatste fles tot 5/6 uur sochtends! Af en toe wel z’n speen in geven. Slaapt sinds 3 maanden op zn eigen kamer!
Kan ook zijn dat de kleine richting of in de “slaapregressie” zit en daarom rond 5 uur klaar wakker is? 🥹
Succes..🍀
13 uur geleden
Reactie op EmpathischeMist641457
Hoeveel drinkt je baby overdag? En hoe slaapt je baby overdag?
Onze baby v ...
Hoi, mag ik vragen hoe je dit dan doet met dutjes overdag? Hoelaat voed je en hoelaat slaapt je baby dan voor de dutjes?
13 uur geleden
Ik bedoel het niet lullig, maar waarom ga je pas om 23/00 op bed termijn je zo kapot bent, en nog zulke nachten tegemoet gaat. Kun je niet gewoon om 20;00 uur mee?
Daarbij is onze ervaring dat die droomvoeding bij onze dochter niets helpt, ze komt daarna net zo vaak, als wanneer we hem niet aanbieden.
13 uur geleden
Hier hetzelfde. Volgens mij heb je een normale baby hoor 😉.
Idd lekker met kindje(s) naar bed gaan in de avond.
12 uur geleden
En hoe je het verder beschrijft vind ik dat je kindje het netjes doet. Zo gaat het hier ook, maar ik hou het vol door zelf ook gewoon optijd erin te gaan.
12 uur geleden
Bij ons is het ook precies zo. Volgens mij best een normaal schema voor een baby'tje van 4 maanden. Mijn tips zouden zijn: eerder naar bed gaan. Ik lig echt rond 21.00 uiterlijk op bed om vast wat uurtjes te pakken. En kun je de nachten verdelen? Mijn partner en ik doen zo'n beetje 21.00-3.00/4.00 (nachtfles) shifts en dan de ander 4.00-7.00 zodat die nog wat slaap kan pakken. Dat werkt super voor ons. Droomvoeding werkte voor ons altijd averechts dus daar zijn we mee gestopt. Soms komt hij vanzelf om 23.00 uur nog een keer, soms niet.