18 Reacties
9 uur geleden
Hi! Mijn zoontje heeft ook eczeem en zelf heb ik er ook flink last van gehad. Zalfje van huisarts en dermatoloog werken vaker niet dan wel is mijn ervaring. Wat voor mij het beste helpt is vaseline paraffine. Smeert goed uit en doordat het erg vet is kan hij dan niet meer krabben. Gewoon te halen bij de drogist!
8 uur geleden
Mijn zoontje heeft ook last van eczeem. Via de kinderarts hebben we nu krabpakjes gekregen voor in de nacht. Soort boxpakje met dichte handjes van speciale stof, heel fijn! Nu kan hij zich in de nacht niet meer openkrabben.
8 uur geleden
En bij het badderen wat neutrale amandelolie in het water is ook fijn voor het huidje, dat zorgt voor een vettig laatje en voorkomt uitdrogen
8 uur geleden
Onze oudere zoon had ook eczeem en in Schotland vroeg ik bij een apotheek wat te doen. Daar werd mij Aveeno aangeraden. Dit werkte bij ons heel erg goed. Dit product wat ik hier stuur, heb ik zelf niet, maar ik heb wel een andere lotion die fantastisch is. Bij open plekken eerst de zwaardere (hormoon)zalf van een arts gebruiken, en daarna onderhielden wij de huid met dit soort producten van Aveeno: https://www.bol.com/be/nl/p/aveeno-baby-eczema-therapy-nighttime-body-balm-hypoallergenic-312g/9300000185025395/?cid=1766999964724-6227032309335&bltgh=e89d8d56-d9b4-4a1b-ac3e-fe482e4c74e2.ProductList_Middle.18.ProductTitle
8 uur geleden
Dit product hebben wij gebruikt en werkte heel goed, we smeerden dit meermaals per dag: https://www.bol.com/be/nl/p/aveeno-dermexa-verzachtende-creme-200ml/9300000189675280/?cid=1766999965591-2539233219948&bltgh=e89d8d56-d9b4-4a1b-ac3e-fe482e4c74e2.ProductList_Middle.19.ProductTitle
8 uur geleden
Ik vind ook dit product speciaal voor baby’s. Wellicht zelf nog even zoeken maar dit werkt dus wel: https://www.bol.com/be/nl/p/aveeno-baby-kalmerende-havermoutbadbehandeling-voor-verlichting-van-droge-jeukende-huid-5-stuks/9300000185818936/?cid=1767000236413-2243733119605&bltgh=e89d8d56-d9b4-4a1b-ac3e-fe482e4c74e2.ProductList_Middle.23.ProductTitle
7 uur geleden
Ah sneu voor de kleine. Ik haal tips van website sproetonline. Hopelijk heb je hier iets aan.
5 uur geleden
Oh dit klinkt echt als wat ons zoontje ook heeft. Inderdaad ook op de wangen/bakkenbaarden. Ook hormoonzalf gesmeerd en dit helpt, maar zodat ik stopdagen doe komt het direct terug. Ben bij huisarts geweest en daar de boodschap gekregen: dit is wat het is, dermatoloog zal hetzelfde zeggen. Goed vet houden en af en toe 4 dagen stoppen met hormoonzalf. Voelt als een vicieuze cirkel. Ben nu gestart met La Roche lipikar zalf en dit lijkt wel te werken. Nog steeds niet helemaal weg maar nu sinds 2 dagen geen hormonen gesmeerd en het vlamt niet direct weer op.
3 uur geleden
Hormoonzalf moet je op de juiste manier smeren (is ons toen verteld en uitgelegd in het ziekenhuis) wij smeerde volgens een schema en dat werkte goed, omdat je ook nog smeert terwijl het er niet (zichtbaar) meer is. Wij gebruikte een app hiervoor, misschien heb je hier nog wat aan 🙂
En verder als tip; vette zalf smeren bijv cetomacogrol crème. Of La Roche Posay werkte bij ons zoontje ook goed.

3 uur geleden
Hi!
Wat ontzettend sneu zeg! Wij hadden het met onze eerste ook. Bij de kinderarts geweest en die gaf ons triamcinolon (1 stap boven hydrocort en 2 x daags op de vurige plekken) en dat in combinatie met cetomacrogol (2 x daags). Vanuit de overtuiging dat kort hormoonzalf smeren en het oplossen beter is dan langdurig gebruik van een lagere klasse en dat het terug blijft komen. We hebben het ook maar 2 dagen hoeven gebruiken. En dit werkte enorm goed! Daarnaast alleen wassen met babywasmiddel en alle andere potentiële uitlokkers (bij ons koemelk) mijden. De eczeem komt vaak wel ergens vandaan.
Hopelijk kan je hier iets mee
2 uur geleden
Mijn kleine heeft ook heel erg last van jeuk door de berg. Wij smeren hiervoor atopi control van eucerin, dat werkt voor ons best goed.
2 uur geleden
Mijn zoontje helaas ook. Heb deze twee hormoonzalf gekregen.
Maar merk dat shea butter, vaseline, metamagrol, frambozenzalf en 100% pure lanoline ook goed helpt.
Zeker als ik er een eigen mengeling van maak met borstvoeding.
1 uur geleden
Biologische havermout in een panty uitknijpen in badje. Verder hormoonzalf via smeerschema en Tiny todd itch free cream als basiszalf is echt top!
1 uur geleden
Mijn advies ga terug naar de huisarts! Ga niet van alles proberen. Kindjes ervaren stress van eczeem en dat wil je natuurlijk niet ☺️
Bouw altijd af met zalven anders komt het sneller terug.
Met een open huid (eczeem) ontwikkel je ook sneller allergieën aldus de kinderarts.
Wij smeren hormonenzalf nadat wij ook vam alles gekregen hadden vd huisarts. Snel resultaat en smeerschema s gevolgd.