41 Reacties

2 dagen geleden

Ik begin met pompoen! 3 dagen en daarna 3 dagen wortel 🫶🏼

2 dagen geleden

Banaan met een beetje melk om t smeuïg te maken

2 dagen geleden

Hier vorige week vrijdag begonnen met oefenhapjes. Ben begonnen met wortel, verder heeft ze ook al pompoen gehad. Vandaag begonnen om banaan toe te voegen ochtends, ze lust het tot nu toe allemaal goed.

2 dagen geleden

Op welke leeftijd beginnen jullie met hapjes? En let je dan op of ze al zelf kunnen zitten of zelf dingen pakken?

2 dagen geleden

Wij hebben al een paar dagen flespompoen gegeven en gaan morgen courgette proberen. Verder hebben we nog oranje pompoen, pastinaak, wortel, peer en banaan in de vriezer liggen

2 dagen geleden

Reactie op MamavanNine

Op welke leeftijd beginnen jullie met hapjes? En let je dan op of ze al zel ...
Ik heb vooral opgelet of hij interesse toont in het eten dat ik eet. En dat hij al bezig is met speelgoed pakken met zijn hand. Mijn zoontje kan ook best oke met zijn hoofd recht ‘zitten’. Mijn zoontje 4 maanden direct beginnen.

2 dagen geleden

Ik wacht tot 6 maanden! Tenzij ze eerder echt interesse heeft en rechtop kan zitten zonder steun

2 dagen geleden

Reactie op MamavanNine

Op welke leeftijd beginnen jullie met hapjes? En let je dan op of ze al zel ...
Mijn dochtertje is morgen 4 maanden, ze let tijdens het eten van ons erg op mijn vork en volgt deze ook met haar oogjes en draait haar hoofd. Ze houdt super haar hoofd recht ook met tummytime ✨🌸

2 dagen geleden

Hier nu 3x geprobeerd vanaf4 maanden maar geloof dat ze alles eruit drukt met haar tong uiteindelijk en niks doorslikt.. gewoon door proberen elke dag? Geen idee.. Zo lastig. Ik probeer het nu 1x per week maar

2 dagen geleden

Reactie op Lena_1991

Hier nu 3x geprobeerd vanaf4 maanden maar geloof dat ze alles eruit drukt m ...
Mijn vriendin had dit ook met haar kindje. Zij heeft toen van die spenen gehaald waar je hapjes in kan doen en is de rapley methode gaan doen. En nu gaat het super goed en eet ze ook van een lepel
Hoe laten jullie je kindje zitten? Op schoot of al in de stoel? Onze zoon is morgen 4 maanden en kan zijn hoofd al goed recht houden. Wij willen dit weekend beginnen met broccoli 🥰

2 dagen geleden

Reactie op PrachtigeSprankel437969

Hoe laten jullie je kindje zitten? Op schoot of al in de stoel? Onze zoon i ...
Wij doen t in een stoeltje

Reactie op ZuivereBerg180959

Wij doen t in een stoeltje
Al zo'n eetstoel? Of zo'n half liggende?

2 dagen geleden

Al zo'n eetstoel? Of zo'n half liggende?
Wij hebben een eetstoeltje vd ikea of in de wipstoel net wat makkelijker is

2 dagen geleden

Hoe laten jullie je kindje zitten? Op schoot of al in de stoel? Onze zoon i ...
Wij hebben een tripp trapp stoel met de newborn set, deze kun je laten liggen en wat rechter zetten. Ideaal!

gisteren

Dit is ons schema. Week 2 waren we in Spanje dus even opgelet op welke groenten haha

gisteren

Reactie op Veer1993

Dit is ons schema. Week 2 waren we in Spanje dus even opgelet op welke groe ...
Dit is misschien makkelijker: WEEK 1 (Thuis – Start) Ma + Di: Pompoen Vr + Za: Wortel WEEK 2 (Spanje – Milde groenten) Ma + Di: Zoete aardappel Wo + Do: Pastinaak Vr + Za: Courgette WEEK 3 (Thuis – iets voller) Ma + Di: Bloemkool Vr + Za: Doperwten WEEK 4 (Variatie & combinaties) Ma + Di: Butternutpompoen Vr + Za: Pastinaak + Wortel ------------------------------ FRUIT + GROENTE COMBI (WEEK 5–8) WEEK 5 Ma + Di: Peer Vr + Za: Groente (bijv. bloemkool of wortel) WEEK 6 Ma + Di: Appel Vr + Za: Groente of combi (bijv. courgette + appel) WEEK 7 Ma + Di: Banaan (zeer rijp) Vr + Za: Groente of combi (bijv. mango + pastinaak) WEEK 8 Ma + Di: Perzik Vr + Za: Groente of combi (bijv. pompoen + peer) ------------------------------ INTRODUCTIE EI & PINDA (bij voorkeur tussen Week 6–9) Pinda-introductie: Dag 1: Tipje pindakaas (0.1–0.2 ml) verdund met warm water of fruit/groente. Dag 2: 1/4 theelepel verdunde pindakaas. Dag 3: 1/2 theelepel. Daarna: 1–2x per week een kleine hoeveelheid blijven geven. Ei-introductie: Gebruik altijd goed gaar ei. Dag 1: 1/4 theelepel gepureerd hardgekookt ei. Dag 2: 1/2 theelepel. Dag 3: 1 theelepel. Daarna: 1x per week een kleine hoeveelheid blijven geven.

gisteren

Reactie op antje_romero

Ik wacht tot 6 maanden! Tenzij ze eerder echt interesse heeft en rechtop ka ...
Hier ook, tot die tijd volledige borstmelk. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ie zelf zin krijgt 😃 lees al wel mee om inspiratie op te doen
Wij hebben onze jongens wortel gegeven en doen dat hij ons dochtertje over 2 weken ook. Zo leuk die eerste hapjes!

Reactie op Veer1993

Dit is misschien makkelijker: WEEK 1 (Thuis – Start) Ma + Di: Pompoen Vr + ...
Jeetje een heel schema! Gewoon af en toe wat geprakte gekookte geven van je eigen bord is prima hoor