21 Reacties

gisteren

Ik had veel eerder aan de bel getrokken over zijn excessief huilen en me niet steeds weg laten sturen met ‘geef hem maar veel nabijheid (ik deed al niet anders), krampjes horen erbij (is ook zo, maar niet 20/24 uur per dag), hij zit in een sprong, spugen hoort erbij (is ook zo, maar niet een uur na de voeding met pijn), het is gewoon een pittig kindje’. Ik heb niet kunnen genieten van de newbornperiode en dat vind ik ontzettend jammer. Aan de andere kant ben ik wel megatrots dat we het hebben doorstaan met elkaar: m’n man en ik zijn hechter dan ooit en we houden superveel van ons pittige kindje, want ja.. een pittig portretje is het. En stiekem vind ik dat heel leuk 😁

gisteren

Je hoeft niet elke maat babykleertjes te kopen 😋 je kan 56 of 62 bv best overslaan en meteen 62/68 kopen. Vooral omdat ik iets prijzige wolletjes etc kocht. Dan zit het 1 maand een beetje ruim maar t bespaart geld en t hoeft niet allemaal slim fit te zijn 😋 Ennnn… in de newborn periode veel vaker aanleggen voor troost. In t ziekenhuis en door de kraamverzorgster was ons beetje aangeleerd slapen/voeden/verschonen en dat je geen menselijke speen wilde worden maar in hindsight ben ik het daar niet mee eens en denk ik dat ik veel huiltjes had kunnen voorkomen
Wij gebruiken Volgensmij echt maar 10% van de uitzet lijst. Ik snap dat als first time mom je veel in huis wil hebben voor het geval dat… Maar je wordt zo makkelijk met dingen. En ik had toch wat meer huid op huid willen doen. We knuffelen echt heel veel. Maar als ik haar dan naakt vast heb voor de douche of badje dan bedenk ik me dat ik haar veel te weinig vast heb gehad zonder een stuk stof er tussen, en ik dat best wel heb gemist.

gisteren

Inderdaad meer huid op huid contact in het begin! En niks aantrekken van het advies om niet samen te slapen. Na 3 dagen alsnog gedaan en totaal geen spijt van.

gisteren

Ik ben super trots op de grenzen die we bewaard hebben naar anderen. Wel zou ik bij een volgende (die komt er niet maar toch) wat meer het huishouden willen loslaten. Toen ik zwanger was bijna geen nesteldrang gehad maar toen die kleine er eenmaal was, ben ik flink aan de slag gegaan

Reactie op Frumpie

Ik had veel eerder aan de bel getrokken over zijn excessief huilen en me ni ...
Precies dit idd. Met 5 weken al aan de bel getrokken en toch tot 15 weken steeds weg laten sturen. Bleek koemelk allergie te hebben.

gisteren

Reactie op Melkmachine

Inderdaad meer huid op huid contact in het begin! En niks aantrekken van he ...
Kan nog steeds! Ik had t me ook voorgenomen met de 2e, maar weer de winter en dan ist ook niet altijd handig. Wel fijn om te doen als ze hangerig, ziek zijn of sprong hebben

gisteren

Reactie op BBeetje

Kan nog steeds! Ik had t me ook voorgenomen met de 2e, maar weer de winter ...
Ja ik slaap sowieso elke nacht samen met mijne, hij alleen in zijn luier en ik ook zonder shirt. En als hij overstuur is 😊❤️ Vindt het alleen jammer dat toen ie net geboren was en we ook al samen sliepen, ik zijn romper nog aan liet

gisteren

Reactie op antje_romero

Je hoeft niet elke maat babykleertjes te kopen 😋 je kan 56 of 62 bv best o ...
Huh? Dit is echt gevaarlijk. Shirts/truien/rompers,… die te groot zijn kan een verstikkingsgevaar vormen. De handjes en voetjes kunnen beter vrij zijn voor de ontwikkeling van tast.
Dat ik weet wat ik doe ook al weet ik niet altijd wat ik doe. Luisteren naar mijn eigen "inner guide" en niet altijd luisteren naar de professionals.

gisteren

Reactie op Sjakie88

Huh? Dit is echt gevaarlijk. Shirts/truien/rompers,… die te groot zijn kan ...
Haha nou zo groot is het verschil tussen twee maatjes ook weer niet hoor 🤣. Dat ze er ineens in zou stikken. Bovendien kon de 50 vaak best wat langer mee. En ik vind het wel zonde als ze een mooi pakje heeft in maat 56, er in 3 weken uitgroeit en ze net zo makkelijk een 62 had gepast en er 3x zo lang mee had kunnen doen. En ze draagt eigenlijk nooit truien en shirts maar alleen boxpakjes en die schuiven toch niet echt omhoog 😊 En je kan mouwtjes gewoon omslaan. Ik denk als ze straks minder hard groeit dat het niet meer zo goed werkt maar onze baby is in 4 maanden van maat 44 naar 68 gegroeid. Tegen de tijd dat iets was bezorgd kon ze het 1x aan en was het alweer te klein.

Reactie op antje_romero

Dit bericht is verwijderd
Snel gegroeid dan ja haha. Ik heb juist zoiets van ik wou dat ik wel alle maten had gekocht haha. Ik had dus idd bijna niks in 56 omdat ik dacht is niet echt nodig. En eerste instantie maar 2 setjes 44 omdat ik dacht dat niet nodig te gaan hebben. Maar mijn zoontje is nu in 5 maanden tijd van 44 naar 56 gegaan 😂😅 en heeft echt 2,5 maand in 44 gezeten 😂😂.

gisteren

Ik zou de volgende keer hebben gezegd van tevoren, gelieve geen kleding en knuffels kado geven😅

gisteren

Dat je vanzelf gaat merken waar je kindje aan toe is qua spelen en ontwikkeling en dat je niet zo op een app hoeft te leunen. Je merkt vanzelf wanneer ie zich gaat vervelen en welk entertainment qua boekjes of babygym of rammelaartjes, liedjes, knuffels etc hij leuk vindt. En dat je best kan afwachten met sommige dingen op de persoonlijkheid van je baby. Ik wilde per se een nestje en hij vond er niets aan. En ik wilde geen wipstoel maar daar geniet hij nu van haha.

19 uur geleden

Reactie op avk89b

Dat je vanzelf gaat merken waar je kindje aan toe is qua spelen en ontwikke ...
Dit eerste, met dit in mn hoofd opende ik het topic. Ik heb zoveel lijstjes in de gaten gehouden. Wat moet hij kunnen, wat moet hij drinken, hoeveel moet hij slapen... Wat een onrust. Ik laat het nu zo veel als lukt los

19 uur geleden

Dat je niet per se alles van zo een uitzetlijstje nodig hebt. Ik heb er gelukkig niet veel naar gekeken, maar ik ken wel dames die dat hebben gedaan en best veel dingen dan weg moeten doen omdat het niet gebruikt wordt. En inderdaad zoals hieronder gezegd wordt...dat je vanzelf wel merkt wanneer je kind zich ontwikkeld en wat ie wel of niet leuk vind.

19 uur geleden

-Weinig tot geen kraambezoek in de eerste 2 weken was top! Eerst aan elkaar wennen -1e week veel in bed doorbrengen was fijn en goed -huishouden volgende keer minder zelf doen tijdens herstel - sporten onder begeleiding van bekkenfysio vind ik fantastisch en gezellig. Echt m’n geld waard - bij een eerste meedoen met Centering van verloskundige, echt hele leuke meiden leren kennen en nog steeds contact mee - niet zo spastisch doen over de uitzetlijst, alles perfect willen - net als deze keer m’n gevoel volgen bij borstvoeding. Nu niet bijgevoegd terwijl protocol zei dat ze moest worden bijgevoed. Mijn gevoel klopte want de dag erna begon ze te groeien zonder dat ik dus moest gaan kolven en dat gedoe. -eerste week (wanneer geur het toelaat) de baby niet in bad doen zodat vernix kan intrekken en de beschermde laag biedt Volgende keer zou ik de baby maar op de zij laten slapen overdag. Dit om afplatting van het hoofd meer te voorkomen

17 uur geleden

Het eerste dat ondanks dat alles perfect gaat zwangerschap, bevalling etc. en je denkt dat er niks meer fout kan gaan dit toch kan gebeuren. En dat het niet van zelfsprekend is dat je moeder gevoel er meteen is. Geen roze wolk etc... Gelukkig nu wel. En ja dat ze zo snel groeien dat je niet teveel kleding moet kopen😅 Zoals mijn dochter die nooit maat 50 aan heeft gekunt😆