15 Reacties
6 maanden geleden
Rauwe eieren zijn alleen voor jou een risico, maar niet voor de baby, is wat ik begreep van de verloskundige en voedingscentrum (zwangerhap). Zal het even opzoeken
6 maanden geleden
Je mag geen rauw ei eten omdat er een KANS is dat er een schadelijke bacterie in zit die MOGELIJK schade kan toebrengen aan het kindje in je baarmoeder. Het wordt afgeraden voor zwangere vrouwen om dit te eten omdat elke kans dat er iets mis kan gaan met je baby een te grote kan is. Maar realistisch gezien gaat er waarschijnlijk helemaal niks gebeuren. Geen zorgen, kan een keer gebeuren en je hebt ECHT heel veel pech als er nu iets niet okay is.
6 maanden geleden
Reactie op RomantischeWind081039
Rauwe eieren zijn alleen voor jou een risico, maar niet voor de baby, is wa ...
Wanneer een zwangere vrouw een (voedsel)infectie krijgt is dit gevaarlijk voor de baby. Ik denk dat dat is waar schrijfster zich druk om maakt. Gelukkig is de kans heel klein, en meestal worden dit soort producten in de supermarkt met gepasteuriseerde eigen gemaakt
6 maanden geleden
Reactie op Ceri1999
Wanneer een zwangere vrouw een (voedsel)infectie krijgt is dit gevaarlijk v ...
Ik dacht dat ze bedoelde dat het direct gevaarlijk zou zijn voor de baby, dus vandaar. En met een voedselinfectie is er wel een risico, maar zeer klein (vooral vochtverlies dacht ik)
6 maanden geleden
Reactie op Ceri1999
Wanneer een zwangere vrouw een (voedsel)infectie krijgt is dit gevaarlijk v ...
Ja klopt inderdaad.. dit gebakje is van de patisserie
6 maanden geleden
Dank voor jullie support en reacties! Ik heb even met de patisserie gebeld en ze gaven aan dat zeer gepasteuriseerde eieren werken. Dus gelukkig niks aan de hand in dit geval!
6 maanden geleden
Reactie op FlowerGirl2025
Dank voor jullie support en reacties! Ik heb even met de patisserie gebeld ...
*zeer = ze alleen met
6 maanden geleden
Reactie op Sjakie88
Bavaroise is eigenlijk hetzelfde als roomijs. Het is letterlijk stilstaand ...
Dat is parfait geloof ik🙈