12 Reacties

10 maanden geleden

Oei, ik dacht dat scampi’s wel mochten als ze warm waren, heb er alleszins al gegeten 😂

10 maanden geleden

Reactie op Nacho96

Oei, ik dacht dat scampi’s wel mochten als ze warm waren, heb er alleszins ...
Ja dit mocht tot 1jaar geleden als je nu kijkt op zwangerhap mag dit niet… dus exact dit vorige zwangerschap was ik er verzot op🤨🤨 maar dat het nu niet veilig is zet me aan het twijfelen wel of niet een keer eten 😅

10 maanden geleden

Ik doe het niet omdat ik panisch ben voor alles na mijn miskraam maar mijn zus is het altijd blijven eten en nu net bevallen van een 4de gezond kindje!

10 maanden geleden

Zolang ze goed zijn gebakken is er niks mis hoor ik eet het gewoon vroeger werd ook gewoon alles gegeten als ik de verhalen hoor van mn oma en mn tante wat zij allemaal aten is soms een scampitje niet erg hoor ze delen het gewoon mee voor de veiligheid maar zo ga je niks meer mogen eten

10 maanden geleden

Reactie op AvontuurlijkeKolibrie193279

Ik doe het niet omdat ik panisch ben voor alles na mijn miskraam maar mijn ...
Begrijp ik maar wij hebben 2 delicate en medische zwangerschappen gehad en ervoor al 2 miskramen gehad + 1 buitenbaarmoederlijke als je daar aan moet denken heb je gewoon geen leven meer. Ik leef in het nu het blijft overeigens wel raar als ze zeggen dat het mijn 6e zwangerschap is maar van dit zou ik nu wel echt niet panisch worden. Probeer je er wat over te zetten

10 maanden geleden

Reactie op Fisttimetobeamommy.

Zolang ze goed zijn gebakken is er niks mis hoor ik eet het gewoon vroeger ...
Ja net zoals ik zeg he dat er sinds mijn eerste zws (3j geleden) al super veel veranderd is🤨😔 ze staan nu natuurlijk wel al verder in hun onderzoeken. Dankje voor je reactie! Het is ook maar een keertje dat ik er zou eten

10 maanden geleden

Reactie op Mama van 3❤️

Begrijp ik maar wij hebben 2 delicate en medische zwangerschappen gehad en ...
Dan zou ik het niet doen voor de veiligheid 😕

10 maanden geleden

Reactie op Fisttimetobeamommy.

Dan zou ik het niet doen voor de veiligheid 😕
Waarom niet? Door de delicate en medische zwangerschappen? Dit is gewoon omdat ik heel moeilijk zwanger werdt van de eerste en met de 2e een vruchtwaterpunctie nodig had dus infeite niets met eten te maken of dergelijke of toxo,…

10 maanden geleden

Bij ons in het ziekenhuis zeggen ze dat het zeker veilig is, als ze goed gebakken zijn.

10 maanden geleden

Vroedvrouw van het ziekenhuis heeft gezegd dat dat niet klopt in zwangerhap en dat als ze goed doorbakken zijn, je het zeker mag eten 😊

10 maanden geleden

Ik heb gelezen dat er de laatste jaren meer onderzoek gedaan is naar PFAS en de schadelijke effecten ervan, en dat blijkt in scampi's boven de norm aanwezig te zijn. Als je het af en toe eet, heb je waarschijnlijk niet zoveel binnen dat het kwaad kan, maar regelmatig eten wordt afgeraden.

10 maanden geleden

Ik eet het af en toe wel maar niet te veel omdat er zink zou in zitten. Maar ik zou niet panikeren, gewoon niet overdrijven 😊