31 Reacties

6 maanden geleden

Ik ben morgen 37 weken en de nesteldrang is nu net aan, heb dit weekend eindelijk een cosleeper geregeld haha ik had ook niks idd 🤣 dus ik voel je! 😬 ik denk dat het voor jou dus straks toch ook nog wel komt! Ik verwacht idd ook niet dat deze baby voor de 40 weken komt vandaar dat ik het ook heb uitgesteld haha

6 maanden geleden

Dit is echt zo herkenbaar, mijn partner is behoorlijk klusjes aan het afwerken (hij heeft wel nesteldrag) en morgen komen onze moeder helpen, ik zou niet weten waarmee want ik heb zelf zoiets van, het komt allemaal wel goed... Maar vandaag krijg ik 1000 vragen van 'heb je dit al' en 'heb je dat al'? En dan ineens bekruipt me een gevoel van haast en onrust en dat ik super onvoorbereid ben... Soms denk ik dat er iets mis is met mij omdat ik die nesteldrang nog niet zo ervaar, maar ik ven donderdag 36 weken en dan kan ze er over een week gewoon al zijn in theorie! 🥹🩷

6 maanden geleden

Ik heb de babykamer behangen, de oude meubels van grote zus staan erin en de afgedankte kleertjes van grote zus liggen gewassen, maar ongestreken ergens in de lade. Niks is nog gesorteerd, nog geen vluchttas gepakt en nog geen speen/fles uitgekookt. Maaaaaaaaaaar, ik heb nog ongeveer 2 weken, dan is de baby er sowieso (inleiding). Dus ergens in de komende twee weken ga ik wel een vluchttas pakken, de kleertjes op orde vouwen en kijken wat er moet gebeuren nog verder. Maak mij niet zo druk. 😅

6 maanden geleden

Heerlijk dat ik niet de enige ben. Ik ben nu bijna 34 weken. Met mijn tweeling zwangerschap had ik het ook niet. Zelf niet de dag voor de geplande keizersnede dat ik dacht laat ik opruimen😅 Had alleen zoiets het zou wel handig zijn als het regeld is met 35 weken.

6 maanden geleden

Ik herken het! Ik heb heel weinig van nesteldrang gemerkt en eerlijk gezegd wil ik ook niet te veel zorgen om maken Ik ben nu 36 weken zwanger Net voor de bevalling stressen is niet goed.. ik ben al blij als de bevalling goed verloopt en de baby gezond en wel op de wereld komt. Ik heb op eigen tempo een aantal zaken geregeld en moet nog een aantal regelen (of verwachten zoals bestelling) Er zijn genoeg zaken dat we nog niet hebben gedaan, maar ik vond het nog geen prioriteit. Een van die zaken zijn; we hebben nog geen echte babykamer, want er staan kasten met spullen die ik van kamer wil verplaatsen. Maar daarvoor wilde mijn partner nog mee wachten. Ik ga geen zorgen om maken, dus er moet alleen een ladekast komen (ophalen), zodat we babyspullen kunnen plaatsen Babykleertjes zijn pas gewassen en klaar voor gebruik. Het is zo gedaan :)) Ik heb een partner die het tussendoor zijn werk nog wat zaken te regelen, maar door de drukke werkperiode gaat het moeilijk (onderwijs) Hij krijgt het heter onder zijn voeten nu hij merkt dat de baby elk moment kan komen :)) Het komt allemaal vast wel goed! Anders kan je nog altijd het een en ander laten regelen Mijn geheugen is net een vergiet, dus ik denk dat meerdere zwangeren ook hier last van hebben Gewoon even heel lief aankijken/vragen bij mensen die net dat ene dingetje voor je kan halen/in elkaar zetten. Of zelfs helpen met simpele dingen zoals babykleertjes en spullen klaar zetten Ik zal voor je duimen dat het ongeacht gebrek aan nesteldrang het allemaal goed komt 💖 Ook 💖 voor iedereen die onverwacht nog veel te doen hadden/hebben

6 maanden geleden

Ik heb ook het idee dat ik zeeën van tijd heb op de 1 of andere manier. Misschien omdat ik bijna niet kan bevatten dat ze er al over een week of 6 is. Bij mijn jongens had ik nu alles al spik en span. Ben nu wel begonnen met wassen, klaarzetten, enz

6 maanden geleden

Heel herkenbaar hahaha. Ik heb nu ook een to do lijstje gemaakt met dingen die echt nog moeten gebeuren en proberen dit nu langzaam aan af te vinken, want wachten op nesteldrang gaat lang duren denk ik 🤭

6 maanden geleden

Ik merk weinig van nesteldrang. Ik had alles met 20 weken al af en klaar. Ivm diverse medische oorzaken wilde ik toen klaar zijn. Maar ik heb geen behoefte om als een of andere idioot het huis te gaan poetsen omdat er straks een kraamzorg in mijn kasten komt. Nog 16 dagen en dan is onze kleine meid in ons leven. Misschien dat de komende 15 dagen nog nesteldrang optreed 🤔

6 maanden geleden

Hier is trouwens ook het ding dat ons huis elke dag opnieuw een rommeltje en vies is, omdat we 2 kinderen hebben rondlopen. Ergens zou ik graag een grote poetsbeurt willen doen, maar dit is voor nu niet echt realistisch, omdat het toch weer vies wordt. De spulletjes voor de baby zijn schoon en opgeruimd, dat wel. Vanaf 37 weken zal ik elke week wel een grotere poetsbeurt doen

6 maanden geleden

Hier ook geen nesteldrang, helaas. Ben wel een beetje jaloers op diegene die het wel hebben hoor, zou zo graag wat meer willen doen, maar krijg me er gewoon niet toe gezet😳 Misschien komt het omdat ik altijd het beste presteer op het laatst en ik die drang misschien daarom pas vlak voor de geplande keizersnede krijg? Ik voel die druk nu nog niet want ik heb nog 15 dagen🙈

6 maanden geleden

Reactie op Zwart wit🦓

Hier ook geen nesteldrang, helaas. Ben wel een beetje jaloers op diegene di ...
Haha 15 dagen is al best snel, 2 weekjes! Wat heb je tot dusver wel allemaal? Misschien kunnen we elkaar wat stimuleren in dit topic?

6 maanden geleden

Reactie op Njoy1991

Haha 15 dagen is al best snel, 2 weekjes! Wat heb je tot dusver wel allemaa ...
Ja i know! Erg he?🫣 Maar ik heb alles nog in huis van mijn zoontje, dus daar hoef ik me al niet druk om te maken, want je hebt het zo gepakt denk ik dan? De dingen die echt nog moeten voor die tijd zijn mijn zoontje verhuizen van kamer, het ledikantje opbouwen en opmaken, commode inrichten met babyspullen en kleding, flesjes uitkoken, huishouden (bijhouden), flesjes uitkoken, soort bel/oppas schema maken voor mijn zoontje zodra de bevalling begint, box omhoog zetten, co sleeper klaarzetten en vast nog wel meer, maar dit is wat me zo invalt🙈 En wat moet jij nog allemaal? Wanneer is je due date?

6 maanden geleden

Reactie op Zwart wit🦓

Ja i know! Erg he?🫣 Maar ik heb alles nog in huis van mijn zoontje, dus da ...
Ja gek he haha, wij hadden ook nog wel spullen van ons zoontje maar ook dingen niet meer omdat het gewoon niet meer een ronde mee kon of omdat het geleend was dus niet meer in onze handen haha. Ik ben 31 juli pas uitgerekend dus iets later dan jou.. maar de hele babykamer staat nog vol met opslag en onze slaapkamer ook omdat mijn vriend nog op zolder bezig is met klussen haha, hij is vandaag weer bezig geweest dus ik hoop deze week de spullen naar zolder te kunnen verplaatsen i.i.g. achter de knieschotten zodat de baby kamer leeg is en we die kunnen inrichten. Ik ben sinds dit weekend begonnen met spullen verzamelen voor de baby, heb nu een co sleeper voor de eerste maanden en al een ledikant besteld voor op het babykamertje. Ik moet nog even opzoek naar een geschikte kledingkast voor onze oudste zodat de commode door kan naar de babykamer 😁 Verder ben ik nu wel begonnen met het wassen van alle dekentjes en lakentjes en heb een paar kledingstukken gewassen. Morgen rijd mijn vriend langs de opslag om daar nog spullen weg te halen (de bak voor de kinderwagen, badje, overige kleine kleertjes) Oh en de box staat al een tijdje klaar in huis omdat deze anders toch in de weg stond want de zolder moest leeg 😇

6 maanden geleden

Reactie op Zwart wit🦓

Ja i know! Erg he?🫣 Maar ik heb alles nog in huis van mijn zoontje, dus da ...
Misschien dat dit een beetje kriebels geeft? Hiermee begon het bij mij i.i.g. meer vorm te geven echt het kleine bedje weer opmaken haha en nu ben ik i.i.g. begonnen met nestelen 🥹🥰

6 maanden geleden

Reactie op Njoy1991

Ja gek he haha, wij hadden ook nog wel spullen van ons zoontje maar ook din ...
Ohhh maar je bent al heel goed op weg dan hoor! En met alle respect, die hitte van afgelopen weken maken het idee van bezig zijn op zolder ook echt niet aantrekkelijk!🥵 Dat is wel de laatste ruimte waar je wilt zitten, laat staan klussen..

6 maanden geleden

Haha wel herkenbaar idd. Zo erg als de nesteldrang er bij de eerste was, zo afwezig is hij nu. Ben bijna 37 weken en moet ook echt nog zoveel doen. Ik denk dat ‘het grote onbekende’ van zowel het kind zelf als de bevalling bij een eerste heel erg zorgt voor dat gevoel van alles goed voorbereid moet zijn. Bij de kinderen die volgen weet je het allemaal wel, heb je alles nog wel redelijk in huis en anders komt het ook wel goed🤭

6 maanden geleden

Reactie op Njoy1991

Misschien dat dit een beetje kriebels geeft? Hiermee begon het bij mij i.i. ...
Het fysiek in beeld brengen helpt inderdaad wel!🥰 Misschien moet ik toch ook maar iets gaan neerzetten om in de babysferen te komen haha

6 maanden geleden

Reactie op Zwart wit🦓

Ohhh maar je bent al heel goed op weg dan hoor! En met alle respect, die hi ...
Ja klopt daarom die hele warme dagen ook wel ff overgeslagen, we zijn tussendoor ook de tuin aan het opknappen (of nja mijn vriend ook) hij kan natuurlijk ook niet alles tegelijk 😁 Ik denk ook het komt wel goed en waarschijnlijk duurt het toch minimaal tot 40 weken (vorige met 40+5) daar ga ik nu ook weer een beetje vanuit dan hebben we nog ff 😜 merk alleen dat mijn energie wel wat minder is dus het kost me iets meer moeite nu

6 maanden geleden

Bij ons moet nog een dakkapel geplaatst worden 😂 ik heb dus nog niet eens een kamer voor ons 3e kindje. De dakkapel komt wel voor mijn uitgerekende datum ergens. Verder heb ik alles nog wel in huis alleen staat het nog verstopt haha. Ik denk maar zo het enige wat ik nodig heb is een co sleeper, badje en commode met kussen en kleding en het komt wel goed. Ik moet alleen nog alles klaarzetten 😅 maar met al 2 jonge kinderen en god ik ben zo moe

6 maanden geleden

Reactie op PBaby

Bij ons moet nog een dakkapel geplaatst worden 😂 ik heb dus nog niet eens ...
Ah ik begrijp dat ook wel hoor, je komt er ook minder aan toe met kindjes in huis die houden je de hele dag bezig en daarna is het ook fijn om zelf nog ff rustig te kunnen zitten 😜 ik heb gelukkig nog een paar x gastouder een paar uurtjes of peuterspeelzaal dan doe ik het meestal. Maar vandaag merk ik ook best wat last weer in mijn rug dus dan weet ik dat ik weer iets te enthousiast ben geweest 😅