7 Reacties

Ik heb dit ook. Blijf het liefst lekker thuis met mn kindje en hondje of ga kort met hun iets ondernemen. Nu had ik al niet het drukste sociale leven maar nu heb ik er helemaal geen zin meer in haha. Ik voel me ook totaal niet somber ofzo. In tegenstelling zelfs, denk dat ik rustiger en gelukkiger ben dan ooit. En slaap ook beter dan ik ooit heb gedaan met mn kleine mannetje langs me. Ik merk ook dat het in het begin voor mensen allemaal heel logisch was maar dat voornamelijk famillie (niet de mensen met bepaald t meeste inlevingsvermogen) er wel n beetje klaar mee zijn ofzo. Menen iedere week langs te moeten komen nu 😖😖 en verwachtten dat ik mn zoontje ook voor ieder onzinnige reden voor samenkomen mee sleep naar hun. Ik weet ook niet helemaal wat ik hiermee moet 😅😅. Mijn vrienden zijn wat meer van we doen allemaal ons eigen ding, iedereen heeft een druk leven en of we elkaar nou 3x per week zien of 3x per jaar we gaan gwn verder waar we gebleven waren dus daar is het gelukkig geen probleem en iedereen appt wel regelmatig gezellig.

12 uur geleden

Ik ben niet veel waard qua energie. Alles gaat overdag naar de kinderen en savonds geen zin in. Ik heb m’n rust nodig om de andere dag weer voor ze klaar te staan. Ben denk ik nog maar 1 avondje kort weggeweest. Het voelt niet fijn ten op dichte van mn vriendinnen, maar ik weet dat het wel makkelijker wordt als ik geen bv meer geef en er stabieler geslapen wordt. Ik doe overdag wel eens wat met mn vriendinnen en kinderen, dat vind ik wel gezellig

11 uur geleden

Heb er ook geen behoefte aan hoor. Komt denk ik omdat ik hele tijd bezig ben met de baby. Als ik met mensen ben dan heb ik geen aandacht want me baby vraagt me aandacht en mijn lichaam reageert op haar. Ik skip ook een heleboel sociale dingen nu. Ik sla bijv een uitnodiging voor een lunch af (in een restaurant) omdat ik het niet zie zitten met een baby middenin een sprongetje. Is voor mij niet relaxed hoor! Ik denk niet dat ik depressief ben, ben wel meer introvert geworden dan ik al was. Wil gewoon met mijn gezinnetje zijn en cocoonen. Tis ook winter, maar echt hartje winter dus dan wil ik ook niet zo veel.

10 uur geleden

Herkenbaar, ik had zelf ook niet verwacht dat als je een baby hebt iedereen zoveel verwachtingen zou hebben aan de kleine kunnen zien. Voelt voor mij soms echt alsof ik een atractie ben geworden 😂. Moet zeggen dat ik het wel nog gezellig vind om met vrienden savonds bij ons thuis wat te doen, maar merk ook dat ik vaak moe ben en er op dat moment dus echt helemaal geen behoefte meer aan heb 🤭. Vind het trouwens echt wel leuk om wat te doen maar ik vind een weekendje even niemand zien en ons eigen ding doen ook heerlijk 😍.

2 uur geleden

Reactie op Amber07

Herkenbaar, ik had zelf ook niet verwacht dat als je een baby hebt iedereen ...
Wat jij zegt idd iedereen wil de baby zien en opeens zijn er verwachtigen. Nu zijn we bijna een halfjaar verder en hebben we nog steeds lijsten met familie en vrienden die haar willen ontmoeten. Heb het afgehouden want ik heb een moeilijke start gehad. Nu pas voel ik me wel oke voor af en toe een bezoekje, iemand komt dan toevallig naar onze stad even kijken. Max een halfuur en gaan dan naar hun familie. Dan is de nieuwsgierigheid weg en hebben wij even sociaal gedaan. We zijn ook net verhuist dus ook dat is een reden dat iedereen wil aapjes kijken. Ik ben ook na het avond eten echt toe aan het avond routine dus ik plan dan nooit iets. Max voor het avond eten bezoek maar dan eventjes. Liefst middag, maar dan zit je ook met die dutjes.

2 uur geleden

Reactie op Ruby Anderson

Wat jij zegt idd iedereen wil de baby zien en opeens zijn er verwachtigen. ...
Nou dat idd, ik vond de kraam periode ook enorm heftig ik had elke dag wel weer mensen over de vloer, mensen die appjes stuurde famillie die teleurgesteld waren dat ze niet vaker mochten komen ( hadden haar dan 2/3 dagen niet gezien ). Als wij ooit voor een 2e gaan dan ga ik daar zelf ook echt heeeel anders mee om, ik heb nu pas sinds een tijdje eindelijk rust en tijd om te genieten van haar 🤭. Het is echt bijzonder hoe dit allemaal werkt, kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die er wel enthousiast van worden 🤭. Ja herkenbaar! Ik doe zelf het liefst in de ochtend / begin middag wat, kleine is dan vaak nog goed tevreden. Savonds wil ik ook inderdaad niks in plannen niet qua baby bezoek, savonds zijn wel vrienden welkom maar dan ligt de kleine vaak al op bed inderdaad 😁

2 uur geleden

Moet ook zeggen trouwens dat ik heb er niet veel behoefte aan maar onze kleine meid al helemaal niet, ze kan echt mega heftig zijn als er mensen over de vloer zijn al helemaal als hun druk zijn of luid. Zijn van het weekend met vrienden naar de dierentuin geweest en het was echt krijsen terwijl er normaliter niks aan de hand is. Merk vooral dat ze het niet fijn vindt als mensen te veel in haar ruimte komen, heeft ze ook bij ons 🫣. Wij geven wel vaak aan dat ze het niet fijn vind maar daar wordt ook niet altijd naar geluisterd waardoor wij achteraf er weer mee zitten 😅.