60 Reacties
8 maanden geleden
Ik heb de test gedaan en vondt het echt enorm mee vallen. Ik moet zeggen, het verschilt echt per persoon. Maar het is gewoon een enorm zoet drankje, echt AA achtig zoet en een beetje dikkig. Omdat je niet mag eten en drinken kan je daarom wel even misselijk worden en je de rest van de dag niet lekker voelen.
8 maanden geleden
Het drankje is smerig maar neus dicht en in een keer achterover scheelt een beetje. Je bent wat flauwe en misselijk ervan maar het is me de vorige zwangerschap echt reuze mee gevallen. Ik moet vrijdag weer, succes!
8 maanden geleden
Afgelopen vrijdag met 25+4 voor de 4de x een GTT gehad (1ste zwangerschap 2x en 2de zwangerschap nu ook 2x) alle 4 de keren waren verschillend. 2de x was ik de hele dag kotsmisselijk (kreeg toen de test met 30wkn). Waarde na 2u was toen nét te hoog. Deze zwangerschap viel het mee, wel last van misselijkheid maar daar heb ik deze zwangerschap toch al sinds het begin last van. Vrijdag vooral last gehad van 'opboeren' maar verder weinig last gehad. Qua drankje krijg ik het het makkelijkst weg als het koud is en neus dicht en drinken. Met een rietje is het ook wel te doen.
Gisteren online de uitslag binnen gekregen, waardes hoger dan met 16wkn maar nog binnen de norm.
Het wachten duurt lang maar ik had wat regeldingetjes meegenomen en een serie gekeken en wat muziek geluisterd.
8 maanden geleden
Het verschilt natuurlijk per persoon, maar ik vond het echt heel erg meevallen en had echt nergens last van. Het drankje is zoet zo vroeg in de ochtend op een nuchtere maag, maar niet vies. Wel zou ik voor na de tijd even iets te eten meenemen zodat het flauwe gevoel wat weggaat. Maar maak je niet te druk van te voren. Heel veel succes alvast!
8 maanden geleden
Ik kon het drankje wel goed drinken want ik had honger en daarna ben ik 1 uur lang echt misselijk geweest. Maar de rest van dag was ik wel weer normaal erna.
Ik had een laptop mee met koptelefoon en ging met ogen dicht wat luisteren, kijken lukte even niet. Tijd ging best snel tijdens het wachten voor mij.
Drankje smaakte voor mij naar sinaasappel met medicijn. Ik hoorde als je geluk hebt bestaat er ook kersen smaak, die had ik wel gewild :)
8 maanden geleden
Ik heb het vorige week weer gedaan, en bij mijn vorige zwangerschap ook, vanwege diabetes in de familie. Het stelt echt niks voor, inderdaad een siroopachtig drankje drinken, ik heb het gewoon zo snel mogelijk, in 1 keer leeggedronken, zonder na te denken. Het kan wel even in je keel blijven hangen omdat het zo suikerachtig is. Daarna is het gewoon lang wachten, maar ik had mijn werklaptop meegenomen en daarna nog even een boek gelezen. Probeer er gewoon een ochtendje me-time van te maken. Toen ik helemaal klaar was, heb ik nog een lekker broodje gekocht want had ondertussen wel honger, dus was een prima ochtend. Succes!
8 maanden geleden
Reactie op S_Oirschot
Ik heb het vorige week weer gedaan, en bij mijn vorige zwangerschap ook, va ...
Ik sluit mij hierbij aan. Vorige week de test gehad. Ze vroegen of ik het drankje koud of kamertemperatuur wilde drinken. Koud zou minder smaak hebben dus had daarvoor gekozen. Merkte zelf aan mijn lichaam wel dat het reageerde op zoveel zoets, maar verder niet heel veel last gehad.
8 maanden geleden
Verschilt echt per persoon. Ik heb hem twee keer moeten doen, ook in de vorige zwangerschap. Eerste keer had ik het heel zwaar en was ik misselijk, tweede keer heb ik lopen overgeven van de misselijkheid en trok ik het niet meer. Gelukkig zat het lang genoeg in mijn bloed waardoor ze de test hebben door laten gaan. Ik vind het verschrikkelijk. 🥲 volgende keer als ik zwanger mag worden ga ik voor een dag curve want dit is hem niet voor mij, maar moet wel zeggen dat de rest in de wachtkamer mega chill was! Ik was de enige die zo onrustig was en steeds naar de wc moest. Hoorde ze ook praten dat ze er geen last van hadden dus zo zie je maar
8 maanden geleden
Ik vond het reuze meevallen. Kreeg als tip om te proberen het drankje in 2 a 3 teugen op te drinken.
Dat heb ik gedaan.
Nasmaak vond ik wat zuur, maar logisch want had lemon smaak.
Het wachten duurde een eeuwigheid voor mij. Gelukkig was vriendlief mee en de werklaptop, dus goede afleidingen.
En bij ons op de prikafdeling was het "roemoerig". Ruziënde vrouw met personeel. Vrouw die man aan het eisen was om te drinken omdat urine moest inleveren waar de hele ruimte van kon meegenieten. Dat doodde voor mij wel wat de tijd.
Ik heb er geen negatieve ervaring aan over gehouden, alleen die 2 uur op een stoel zitten is niet voor mij weggelegd.
8 maanden geleden
Ik heb afgelopen vrijdag de test gedaan. Zag er ook enorm tegenop. Ik mocht kiezen tussen kamertemperatuur of gekoeld drankje. Kamertemperatuur leek mij makkelijker weg te krijgen. De hoeveelheid viel mij erg mee. Dacht echt dat het meer was maar het was 1 plastic/kartonnen bekertje vol. Was niet fantastisch maar vond het echt meevallen! Begin was ik beetje draaierig en hogere hartslag met wachten maar tweede uur vloog zo om .had mn boek mee en voor ik het wist mocht ik weer bloedprikken. Heb het niet als een nare ervaring ervaren. Hopelijk valt het voor jou ook mee .ik mocht wel mond spoelen na het drinken. Zolang ik het water maar niet doorslikte. Ook had ik ontbijt mee genomen zodat ik het na de tweede bloedprik meteen kon eten. Ik had zelf de uitslag niet zo snel verwacht. Diie had ik dezelfde middag nog. Kan ook zijn omdat mn suiker goed was maar mn ijzer extreem laag. Succes!