11 Reacties

2 dagen geleden

Ik volg mee 😊

2 dagen geleden

Wij zijn begonnen met ei en pindakaas. Vond onze dochter niet mega lekker maar is vooral tegen allergie. Daarna potje van Olvarit, eerst 3 dagen pompoen en daarna 3 dagen bloemkool. Inmiddels eet ze best veel ervan. We bouwen het nog rustig op maar een potje gaat in 3 dagen zeker op. Wil nu eens avocado met ei mixen. Avocado is niet zo veel mis mee vwb voedselkwaliteit. Voor de rest doe ik voornamelijk potjes, al krijgen we ook de groentetas. Slabbetje om zeker een must en wij zetten onze dochter met ondersteuning van een dekentje rechtop in de stoel of in een newborn zitje. Onze dochter keek al lange tijd geobsedeerd mee met ons eten haha.

2 dagen geleden

Hier ook een baby die het eten uit de mond keek haha. Daarom zijn wij begonnen. Hier mijn tips. Ben ook preverbaal logopedist dus ik kijk er misschien ook anders naar. Musthaves: - kleine, ondiepe lepel. Bijvoorbeeld van munchkin - ijsblokjesvorm. Daarin vries ik de hapjes in. Nu krijgt hij 1 ijsblokje per keer. - slabbetje! Maar ook accepteren dat het gewoon vies wordt haha. Let er vooral op dat er een goede zithouding is met voldoende ondersteuning. Of pak je kindje op schoot en geef zo ondersteuning. Doe de lepel niet te vol. Gewoon een beetje op het puntje van de lepel. Eerst lekker laten proeven. Als je kindje echt gaat eten, kun je vollere lepels geven. Wij geven fruit en groente. Zijn begonnen met Zoete aardappel en wortel. En banaan. Grappig genoeg gaan de groenten Hier beter. Die smaken zijn wat zachter en dus minder heftig. Als je kindje het hoofdje wegdraait of de lepel wegduwt, dan niet doorduwen. Dan is het nog te spannend. Is niet erg. Gewoon nog eens proberen na een paar dagen. Of spelenderwijs wat op de handjes doen als die wel naar de mond gaan. Kijk vooral naar de signalen van je kindje. Ei en pindakaas moet ik nog mee beginnen. Ga ik de komende week ergens een keer doen. Daarvoor staat ook een stappenplan op voedingscentrum. Hopelijk heb je hier wat aan. Veel plezier!

2 dagen geleden

Wij begonnen met banaan en daarna wortel. Banaan vond hij heerlijk en wortel gruwelt hij van. Maar we zijn fruit en groente af gaan wisselen, en avocado en courgette lust hij wel meteen, dus ik ondervind geen problemen om ook fruit te geven. Nu doen wij in de ochtend fruit en avond groente. Wij maken het zelf omdat ik het nu nog goed te doen vind en hij dan ook structuur van het eten voelt. Ik prak het vaak en dan is het niet helemaal puree. (En ook gezond voor mij want ik eet dan de rest op hahah)

2 dagen geleden

Wij zijn begonnen met de starter box van mama deli, haal zon zakje uit de vriezer en ze krijgt dit dan 3 dagen. Is hier een succes, vooral gemak. Ik heb ook een paar hapjes zelf gemaakt maar ook weer extra besteld van mama deli omdat het nu bij picnic in de aanbieding is (wel de gemixte versie voor over een paar weken). Ik heb wat lepels bij de wibra gehaald en heb nog geen bakjes of iets gezien ze toch nog niet zelf eetk
Eerst kun je gewoon beginnen met een hapje van je eigen geprakte groente. Wij gebruiken gewoon een klein koffielepeltje van onszelf = geen plastic

gisteren

Wij hebben bij 2 kids rapley gedaan en gaan dat nu weer doen, dus vanaf 6 maand. Bevalt ons goed want lekker aan tafel mee eten met ons, eerst mango, banaan, broccoli,courgette, avocado, peer,, afhankelijk van wat we in huis hebben.

Reactie op UniekeMist464077

Hier ook een baby die het eten uit de mond keek haha. Daarom zijn wij begon ...
Fijn deze tips! Is in het newborn kuipje van de trip trap stoel een goede zit houding? Of kunnen we die op een andere manier realiseren?

16 uur geleden

Reactie op VerbeeldingsrijkeVuursteen881478

Fijn deze tips! Is in het newborn kuipje van de trip trap stoel een goede z ...
Ja hoor! Die kun je dan wel wat omlaag zetten, zodat het wat minder in ligstand is. Wij geven daar ook de hapjes in en dat gaat heel goed. Maar die van ons vindt het stoeltje sowieso helemaal geweldig

16 uur geleden

Reactie op UniekeMist464077

Hier ook een baby die het eten uit de mond keek haha. Daarom zijn wij begon ...
Vraagje: hoe geef je de pindakaas en ei? Pindakaas lijkt me gewoon op een lepeltje, maar ik heb ook eens gelezen dat je het in het flesje kan doen. En met ei neem ik aan goed doorbakken en een geklopt eitje toch? Sorry dit is mijn eerste kindje en het is nog allemaal nieuw voor mij 😅

15 uur geleden

Reactie op Anoniem9911

Vraagje: hoe geef je de pindakaas en ei? Pindakaas lijkt me gewoon op een l ...
Pindakaas geef ik de eerste 3x los op een lepeltje. Daarna meng ik het door het bananenhapje. Ei doe ik gekookt en dan gepureerd. En dat meng ik daarna door een beetje spinaziehap. Ik zorg er wel voor dat het goed glad is. Voor stukjes in voeding is het nog te vroeg :)