9 Reacties
6 uur geleden
Tandjes? Oorpijn? Vaak zie je dit bij pijn. Helpt het om een paracetamol te geven?
5 uur geleden
Reactie op chemkitten
Tandjes? Oorpijn? Vaak zie je dit bij pijn. Helpt het om een paracetamol te ...
Tandjes zie ik nog niks van. Maar weet het niet.
Gisteren toevallig bij de huisarts geweest, want hij hoest (en wilde voor de feestdagen uitsluiten dat er meer aan de hand was). Oortjes schoon
Gisteravond paracetamol gegeven voor het naar bed gaan, om te kijken of dat iets deed. Maar lijkt dus niet
5 uur geleden
Je hebt een baby die continue ontwikkelingen doormaakt. Regressies volgen zich daardoor op.
Er is niks mis met eigen om in slaap te komen. Wij zijn wezens die onze kinderen van nature altijd dragen. In andere landen/culturen zie je dit nog steeds.
De meeste babies kunnen onmogelijk zelf hun emoties rondom al die ontwikkelingen reguleren. Daar hebben ze papa en mama bij nodig.
Wiegen, vasthouden en zuigen (origineel borst, maar speen of fles vervangt dat) zijn manieren waarop een kindje reguleert. Hartstikke gezond en normaal dus!
Wat gebeurd er als je je kindje gewoon bij je zou houden? Richtlijnen veilig slapen lezen en er aan overgeven?
5 uur geleden
Oeiiii wat zwaar voor jullie. Kan me ook voorstellen dat je er onzeker van wordt!
Je hebt er vast al aan gedacht, maar is hij misschien te warm of te koud?
4 uur geleden
Hier precies hetzelfde sinds een weekje. Hij is morgen 20 weken. Ik ben helemaal gesloopt. We dachten een milde slaapregressie te hebben want hij sliep 4 van de 7 dagen door van 8 tot 6. De overige nachten alleen een paar keer speen. We zitten nu naast 10x wakker ook weer op een nachtvoeding rond 3:00. Overdag ook enorm hongerig. Na 3 uur is hij al onrustig ipv 4 uur. Ik vind het echt 1 grote puzzel en kan niet meer nadenken door het slaaptekort 馃槄
3 uur geleden
Reactie op Anna102
Tandjes zie ik nog niks van. Maar weet het niet.
Gisteren toevallig bij de ...
He nou ja fijn dat medisch iig de basis is uitgesloten. Ik moet zeggen dat nu het kouder is ik hem iets dikker aan kleed in bed en we in bad gaan met een handje magnesium. Dan nog begint het dromen en wakker worden hier ook om 4:00. Geen honger want hij valt snel terug in slaap maar heb het idee dat ie me dan mist. Ik lig nu dus al een aantal nachten hand in hand te slapen. Mijn man vindt het wel grappig. Soms pak ik hem zelfs even bij me in bed dat laatste uurtje. Echt slapen doe ik dan niet meer maar hij nog wel.
3 uur geleden
Vervelend! Zoiets hadden we vorige week ook. Na 4 dagen was het over en heeft hij 2 dagen erna enorm veel geslapen.
Toen hij zoveel wakker was en huilde heb ik m zoveel eten gegeven als hij wilde (gekolft, en toen dat op was telkens beetjes flesvoeding)
Krijgt hij genoeg te eten?
Die van ons at opeens heel veel meer op dag, vooral snachts
2 uur geleden
Reactie op KimRu
Hier precies hetzelfde sinds een weekje. Hij is morgen 20 weken. Ik ben hel ...
Hoe merk je trouwens dat die andere 9 keer wakker worden alleen even opnieuw in slaap moet komen? Dan smakt kindje niet en en die ene keer wel bijv?
1 uur geleden
Reactie op elisabethMC7
Hoe merk je trouwens dat die andere 9 keer wakker worden alleen even opnieu ...
Sowieso alles voor 12 uur is geen honger als hij 7 uur fles gehad heeft. Daarna als ik hem heel snel weer in slaap heb is het ook geen honger. Rond 3 uur is het soms echt moord en brand en met geen mogelijkheid stil te krijgen: honger 馃槄