9 Reacties

2 maanden geleden
Ik was elke ochtend en elke avond onder mijn borsten en hou het echt overdag extra in de gaten dat het er droog blijft… ik ben Braziliaans dus smeer me elke ochtend in maar niet bij mijn borsten omdat ik dus bang ben voor smet. Tot nu toe gaat het best goed. Nergens last van gehad… heb ook het gevoel dat je niet veel meer kan doen dan goed in de gaten houden en anders maar de arts idd.

2 maanden geleden
Baby billen poeder. Ik heb een G cup en heb dit regelmatig en dit het enige wat voor mij helpt. Zalf is te vet en houd de huid te week na mijn gevoel maar gewoon talkpoeder voor baby bibsjes, kan niet zonder in de zomer.

2 maanden geleden
Huid op huid contact zoveel mogelijk vermijden door goedpassende bh of evt schone katoenen zakdoekjes of Engels pluksel. En zoveel mogelijk drooghouden. Als het alleen smetten is kan zinvolle of zinkzalf er heel dun op doen helpen. Maar als er een schimmel bijgekomen is dan ook miconazolcreme erbij gebruiken.

2 maanden geleden
Ik heb wel eens last gehad van een huis schimmel op die plek waren rozige droge vlekken, die zich langzaam aan het uitbreiden waren. Bij mij hielp Canesten skin. Dit mag je ook smeren tijdens zwangerschap volgens medimama app

2 maanden geleden
Bij smetplekken ken ik de behandeling met Zinkoxide, dit inkloppen op de aangedane huid. Je zou eventueel kunnen kijken of er een lapje engels pluksel onder je borst kan om extra vocht op te vangen. Ik denk dat dit wel te koop is bij de apotheek.

2 maanden geleden
Barrière crème is over het algemeen een hele goede! Zink kan de huid ook weer uitdrogen. Op de werkvloer (ouderenzorg) komt dit vaak voor en worden de plekken ingeklopt met sudo. Als je merkt dat het niet goed intrekt kan je altijd een stukje (oud) laken oid knippen in reepjes en dat er tussen doen, dat wilt vaak ook nog helpen! 🍀