20 Reacties

5 maanden geleden

Welke magnesium heb je, want er zijn verschillende soorten. Sinds ik bysglicinaat neem savond tijdens het eten, 300 mg werkt het. Ik merk ook dat schoenen met goede zolen overdag meer rust geven. Hoop dat het werkt!

5 maanden geleden

Reactie op Iris6rainbows1wish

Welke magnesium heb je, want er zijn verschillende soorten. Sinds ik bysgli ...
Ik heb magnesium citraat 400mg die rade de etos medewerker aan

5 maanden geleden

Reactie op LilEnMike

Ik heb magnesium citraat 400mg die rade de etos medewerker aan
Ja die had ik eerst ook maar werkte niet. Mijn doula raade toen die andere aan. En ook om een spiegel op te bouwen , elke avond zelfde tijd nemen. Ik neem ze 2 uur voor ik ga slapen.

5 maanden geleden

Ik heb het ook , en ook alles al geprobeerd. Het is echt verschrikkelijk.. vorige zwangerschap ook, maar wel minder. bij mij helpt het soms (even) om voor ik ga slapen nog even met lauw water mijn benen onder de douche te sproeien, en als ik in bed lig en echt helemaal gek wordt loop ik even een rondje of de trap op en af. Mij rade ze aan om eventueel nog voetreflex therapie te proberen. Misschien een optie.

5 maanden geleden

ik heb helaas hetzelfde. het is vreselijk en hield me hele nachten wakker. zeker de bysglicinaat kopen. ik heb die van bonusan. waar ik ook achter ben gekomen is dat het voor een groot deel mentaal is. bij mij dan. de rusteloosheid in mn hoofd en gedachten die opkomt als ik ga liggen en rust neem, komt fysiek tot uiting in mijn benen. klinkt misschien wat zweverig, maar ik ben dus ook meer gaan focussen op ontspanning en echt tot mezelf komen voor het slapen. ambient muziek luisteren, een bad, dagboek schrijven, yoga of een geleide meditatie.. slaap sinds een week wat beter. soms nog steeds een half uurtje worstelen naar niets vergeleken met eerst. hopelijk helpt dit 💕💤

5 maanden geleden

Heb hier al mijn hele leven last van van maar tijdens de zwangerschap echt veel. Wat bij mij het verergert is warmte, en lang/veel zitten gedurende de dag. Even een rondje lopen ‘s avonds helpt iets. Magnesiumolie onder de voeten werkt soms. Vaak zoek ik afleiding op m’n telefoon totdat ik echt te moe ben om niet te slapen, al is dat soms pas uren na het naar bed gaan. Ik heb wel het idee ook dat het deels mentaal is. Het enige dat écht (vrijwel) altijd werkt, is klaarkomen 🤷🏼‍♀️ Combinatie van volledige fysieke en mentale ontspanning denk ik.

5 maanden geleden

Bij mij waren de magnesium pillen ook niet meer genoeg dus nu spray ik m’n kuiten en voeten voor het slapengaan ook nog in met magnesiumspray en nu is het weg!

5 maanden geleden

Ik nam een magnesium voetenbadje als het te erg is. En ‘s avonds voor het slapen magnesium slikken. Mijn verloskundige gaf nog de tip om een halfuur voor het slapen iets strak om je voeten te binden (bijv van je badjas dat kort), dat hielp ook wel goed.

5 maanden geleden

Vanaf ongeveer 28 weken kreeg ik hier ook gigantisch last van tot echt uren wakker liggen aan toe. Bij mij helpt een voetenmassage apparaat vlak voor het slapen gaan, veel water drinken (beter vaker plassen dan wakker liggen van pijn). En dan net voor naar bed gaan benen en onderkant voeten insprayen met magnesium olie, goed laten intrekken en na kwartiertje afspoelen. Brandt namelijk veel te veel naar mijn ervaring. En dan benen en voeten goed insmeren met lotion. Sindsdien bijna geen last meer.

5 maanden geleden

Reactie op antje_romero

ik heb helaas hetzelfde. het is vreselijk en hield me hele nachten wakker. ...
Ja zeker dat heb ik ook. Als ik rustige muziek speel val ik makkelijker in slaap. Met Spotify kan je een timer aanzetten!

5 maanden geleden

Hier ook van alles geprobeerd maar tot nu toe het enigste wat echt helpt is een massage gun regelmatig gebruiken. Voldoende bewegen en water drinken

5 maanden geleden

Herkenbaar. De bysglicinaat wordt beter opgenomen door het lichaam, werkt bij mij ook beter dan de citaat. Al is het niet helemaal weg, zeker niet met de hitte. Maar een goede sudoku doen voor het slapen gaan werkt ook goed.

5 maanden geleden

Ik had hier ook last van, kreeg dit doorgestuurd: https://www.instagram.com/reel/DKdeD41TlBV/?igsh=NDUxbDB1a2FhenE3 Misschien placebo effect maar bij mij werkt het! Valt te proberen haha. Succes!

5 maanden geleden

Reactie op Iris6rainbows1wish

Ja zeker dat heb ik ook. Als ik rustige muziek speel val ik makkelijker in ...
ohhhh slim dat wist ik niet 🙌 nu wordt ik nog wel eens wakker met mn oortjes nog half in en half om mn nek hahaha
Ik neem elke avond magnesium voetenbadje en magnesium spray, werkt voor mij erg goed

5 maanden geleden

Voldoende drinken! Vooral met dit warme weer. Alleen magnesium is niet genoeg.

5 maanden geleden

Magnesium pillen en m’n voeten in heel heet water dompelen paar minuten als de pil onvoldoende werkt.. Dan snel bed induiken (met natte voeten) en dan kan ik inslapen. Succes!

5 maanden geleden

Bij mij hielp het om mn benen afwisselend warm en koud af te spoelen onder de douche of in bad.

5 maanden geleden

Magnesium spray onder je vieren voordat je gaat slapen

5 maanden geleden

Houd je veel vocht vast in je benen? Bij mij helpt het soms om compressiesokken aan te doen in de avond zodat dat dat wat minder is, dat hielp ook voor het rusteloze gevoel! Met slapen doe ik ze dan wel weer uit.