19 Reacties

gisteren

Onze kleine man moet er nog niet zo veel van hebben😅. Hij kijkt elke keer heel erg bedenkelijk en weet nog niet zo goed wat hij er van vind😂. We blijven proberen en aanbieden en dan komt het vanzelf goed! Hoop ik😬.

Reactie op Lotte230825

Onze kleine man moet er nog niet zo veel van hebben😅. Hij kijkt elke keer ...
Dus als je wat op een lepel doet en voor z’n mond houdt, houdt hij dan zijn lippen op elkaar? Maakt hij wel bewegingen met z’n tong, probeert hij het te slikken? Bij ons maakt hij wel echt de lik bewegingen met z’n tong maar er beland ook best veel buiten z’n mond 😅
Vandaag voor het eerst gegeven. Zoete aardappel, 18 weken oud. Hij smikkelde het lekker op. 4 lepeltjes gehad
Tot nu toe lust onze kleine man alles. Wat we hebben geprobeerd: wortel, pompoen, courgette en pastinaak en morgen staat bloemkool op het menu 😃 Ook fruithap geprobeerd en dat vond hij nou niet zo lekker 🙈 kokhalzen

gisteren

Mijn zoontje vindt alles lekker. Doet de mond goed open, slikt goed. Wil meer meer meer, anders heeel boos 😅 maar hadden opeens slechte nachten en had toch het gevoel dat hij last van de buik had. Dus we zijn even een paar dagen gestopt. Even een paar dagen rust voor dat kleine buikje

20 uur geleden

Die van mij vind fruit vooral heel lekker, groente was even wennen maar gaat nu ook goed. Ik haal gewoon bij allerlei winkels de potjes die ze hebben om zoveel mogelijk variantie te geven. Inmiddels eet hij iedere dag een heel potje fruit en groente op.

Reactie op Scanner

Die van mij vind fruit vooral heel lekker, groente was even wennen maar gaa ...
Wauw wat goed! Hoe oud begon je en hoe oud is hij nu?

19 uur geleden

Hier snapte ze de eerste keer niet wat ze er mee moest en spuugde het uit. Nu 3 weken verder en erg fan van pompoen, broccoli, pastinaak en bloemkool. Wortel, peer en banaan gaat ze nog van kokhalzen😂😅

19 uur geleden

Reactie op KimRu

Mijn zoontje vindt alles lekker. Doet de mond goed open, slikt goed. Wil me ...
Wij hadden dat ook! Ik merkte het vooral toen ik wat meer gaf omdat ze door wilde blijven eten dacht ik prima ze heeft nog trek het kan wel. Maar dan krijgt ze echt last van der buikje. Nu weer kleinere porties dan gaat het weer goed!
Wat is “een grote portie”? Ik geef een standaard ijsblokje-formaat. Dat zijn ongeveer 3-4 hapjes. Is dat de grootte van een oefenhapje of van een hele babymaaltijd? 🤣

18 uur geleden

Onze kleine man wordt er zo blij van dat hij gaat huilen als het op is🙈 werk zijn sinds gister begonnen met 2 ijsblokjes inplaats van 1 en dat is nog niet genoeg. Hij probeert ook al zelf de lepel vast te houden waardoor alles 1 grote kliederboel wordt. Het enige waar ik mij een beetje zorgen maakt is dat hij nu best veel dunne diarree heeft, het maakt niet uit wat we hem geven

15 uur geleden

Hier snapt ze het met 22 weken nog niet echt.. mond gaat niet echt open en anders grootste deel met tong er weer uit duwen

12 uur geleden

Reactie op ZachtmoedigeTijger188274

Wauw wat goed! Hoe oud begon je en hoe oud is hij nu?
Ik ben begonnen toen hij 4 maanden is en hij is as woensdag 5 maanden

11 uur geleden

Reactie op Naoom93

Wij hadden dat ook! Ik merkte het vooral toen ik wat meer gaf omdat ze door ...
Ja klopt! Wij zaten op een bepaalt moment op 2-3 ijsblokjes. We kunnen wel weer beginnen met 1x per dag 1 ijsblokje want dat ging in het begin wel goed. Maar dan geef ik het na de fles, dan heeft hij niet zo’n honger meer en gaat hij hopelijk akkoord met 1 blokje😅
Ik ben begonnen met wortel en dat kwam er gelijk weer uit nu ben ik met broccoli bezig dag 1 ging het niet van harte maar gisteravond dag 5 gaat het al een stuk beter nu al bijna 1 ijsblokje fruit ook geprobeerd en dat vond ze ook niks
Hier wil ik beginnen met oefen hapjes. Maar mag je de inhoud van de potjes ook invriezen? Anders moet je zoveel weg gooien met de oefen hapjes. (Ja zelf maken ga ik waarschijnlijk wel doen, maar dit is nu even makkelijk)

9 uur geleden

Reactie op LevendigeKolibrie198014

Ik ben begonnen met wortel en dat kwam er gelijk weer uit nu ben ik met bro ...
Misschien een tip: minimaal 3 dagen achter elkaar hetzelfde geven zodat ze kunnen wennen aan de smaak, en beginnen met groente die zacht/zoet van smaak zijn… mijn ervaring is dat dit het beste werkt 😊 schema van Mama Roos is ook heel handig als leidraad!

7 uur geleden

3 dagen bloemkool 3 dagen broccoli, vondt hij allebei niks. Wortel 1x gegeven paar dagen geleden dit leek hij wel lekker te vinden! Maar vanwege vele krampen, scheten etc weer paar dagen gestopt nu

12 minuten geleden

Reactie op Logv

Misschien een tip: minimaal 3 dagen achter elkaar hetzelfde geven zodat ze ...
Ja doen we ook ik ben nu 5 dagen bezig en wij doen 7 dagen 1 en de zelfde groente en broccoli valt in de smaak