19 Reacties

2 dagen geleden

Onze zoon slaapt ook 4 a 5x per dag. Als hij kort slaapt doet die vaak 2 slaapjes binnen een voeding. Omdat er 4 uur tussen voeding zit. 180+6. Tis echt even puzzelen maar je hebt het ritme zo weer te pakken!

2 dagen geleden

Mijn dochter slaapt 3 a 4 keer. Ze gaat om 19:00/20:00 naar bed, dan slaapt ze meestal tot 7:00, dan voeden en echode luier, meestal slaapt ze dan na 1/1/2 uur alweer van 8:30 tot 11 uur. Dan om 15:30 tot 16:30 en soms nog heel kort een half uurtje rond 18:00.

2 dagen geleden

Oh dat gaat echt nog alle kanten op omdat meneer wisselend slaapt.. meestal 45 min slaapjes.. maar soms als we weg gaan allemaal korte slaapjes. Tussen de 3&5 slaapjes ofzo op een dag. Maar wel altijd tussen 7&8 de laatste fles

2 dagen geleden

Mijne ook 3/4 slaapjes. Staan om 7 op. Dan van 9–11 slapen. Van 13-15 slapen en van 16;30-17:30 ongeveer en dan tussen 19 en 20 naar bed. Ze is 17 weken. Tis soms ook wat anders hoor, bv 2 korte ochtend slaapjes ipv 1 lange. Sprong 4 was hier vooral een paar dagen stoeien en met de handen in het haar, waarin al het oude niet meer werkte voor haar. Ik moest dus zoeken naar iets nieuws en we hebben dat gevonden in grofweg dit ritme, minder prikkels tijdens voedingen en geen slaapjes in de draagzak meer. En heeeel veel nabijheid/aan de borst. Ze is vrolijker dan ooit!

2 dagen geleden

3 slaapjes. 1 ochtendslaapje van 30/40 min in bed (soms nog daarna lang in de draagzak verlengen), een lang middagslaapje van 3 uur ofzo in de draagdoek en dan rond 18:00 nog een half uurtje in de deaagdoek. Dan rond 20:00 slapen (bij mij en daarna in bed).

2 dagen geleden

Onze dochter doet 3 slaapjes per dag, haar voedingstijden zijn om 7-11-15-19-23, en ze slaapt vaak van 08:30 - 10:30, 12:30 - 14:30 en van 16:30 - 18:00. Om 06:45 word ze wakker en om 19:00 gaat ze naar bed. Dit werkt voor ons heel erg goed! Ze doet haar slaapjes in bed, in de kinderwagen of in de maxi cosy. (Ligt er aan of we thuis zijn of niet)

2 dagen geleden

Wow wat slapen jullie kindjes goed! Mijne doet nog steeds hazenslaapjes, ik heb de 2 uur echt nog nooit gehaald. Alles bij elkaar opgeteld meestal maar 3u dutje per dag, meer lukt niet momenteel. Dan in de nacht meestal wel 13u

2 dagen geleden

Reactie op Pretii Silva

Wow wat slapen jullie kindjes goed! Mijne doet nog steeds hazenslaapjes, ik ...
Hier hetzelfde 🫣 4 dutjes van 30 minuten.. om jaloers op te worden die andere berichten haha!!

2 dagen geleden

Reactie op Pretii Silva

Wow wat slapen jullie kindjes goed! Mijne doet nog steeds hazenslaapjes, ik ...
Hier hetzelfde! Maar heb liever hazenslaapjes overdag en s nachts lekker veel slapen dan andersom hahaha
Wij hebben weinig ritme. Het enige ritme dat we hebben is dat we haar om 9:30 de laatste fles geven. Slapen is altijd moeilijk. Ze wordt 's nachts vaak 1 keer wakker en dat kan om 3 uur zijn, maar ook om 6 uur. Dit maakt dat het ritme ook niet voorspelbaar is. Ze heeft 8/10 keer hazenslaapjes met heel af en toe een langer slaapje als we geluk hebben. 's avonds is het überhaupt ellende dus dan slaapt ze vaak op ons, maar zelfs dat is maar de vraag of ze daar zin in heeft

2 dagen geleden

Onze zoon doet 3 dutjes. Zijn ritme is als volgt: 08:00: wakker & fles 09:30-11:00: dutje 12:00: fles 13:00-15:00: dutje 15:30: fles 17:00-17:30: dutje 19:00: fles 19:30-08:00: nachtslaap Wij maken hem wel ook echt wakker bij de dutjes, zodat we het ritme kunnen blijven volgen. En uiteraard zijn de dutjes soms uit hemzelf ook korter of word hij sochtends ook wel eens eerder wakker. Maar als dit het geval is proberen we het volgende dutje wel te rekken tot die volgende tijd! 🫶🏼

2 dagen geleden

Bijna 18 weken en 3 slaapjes per dag. 09.30 - 11-30 dutje 1 13.30 - 15.30 dutje 2 17.30 - 19;00 dutje 3 20.30 naar bed en 7.30 wakker

gisteren

Reactie op antje_romero

Mijne ook 3/4 slaapjes. Staan om 7 op. Dan van 9–11 slapen. Van 13-15 slape ...
Fijn dat het weer een lekkere vrolijke baby is! Vandaag heeft meneer ineens twee keer twee uur geslapen! Wij brengen hem rond 19.00 uur ook altijd naar bed, was vanavond even stoeien en na een uurtje ineens weer wakker en niet meer willen slapen. Na een half uurtje wakker toch heel erg moe en weer in slaap gewiegd, hij ligt nu heerlijk in mn armen te slapen. Ik ben dus nu bij elke ongeregeldheid bang dat de horror van sprong 4 begint en dat we 5 weken ellende hebben. Maar bij jullie duurde dit dus maar een paar dagen? Sliep jullie baby helemaal niet meer? En hoe ging het drinken? Was dit juist vaker willen of juist slechter drinken?

gisteren

Reactie op Liissaaaaaxx

Onze dochter doet 3 slaapjes per dag, haar voedingstijden zijn om 7-11-15-1 ...
Dit is ook het schema wat wij proberen aan te houden!

gisteren

Reactie op InspirerendeRegenwoud405508

Wij hebben weinig ritme. Het enige ritme dat we hebben is dat we haar om 9: ...
Jeetje dat lijkt me pittig zeg! Tot nu toe slaapt onze baby in de nacht dus wel redelijk met vaak 1 keer wakker worden voor een fles. De afgelopen nachten sliep hij twee keer door en daarna pas laat in de nacht voor een fles. Heel fijn natuurlijk maar ook hierdoor is het nog heel erg zoeken naar een ritme! Omdat sprong vier is begonnen (volgens het schema) durf ik geen enkelen verwachtingen te hebben voor het slapen waardoor ik een schema volgen (in hoe ver dat lukt) nog lastiger vind!

gisteren

Reactie op Dani7

Onze zoon doet 3 dutjes. Zijn ritme is als volgt: 08:00: wakker & fles ...
Vandaag deed mijn baby ook twee lange dutjes en wilde dan ook Max twee uur aan houden. Elke keer als ik dacht, ga hem zo wakker maken, werd hij vanzelf al wakker😅. Maar wel een hele goeie tip om dus je baby wakker te maken na een bepaalde tijd! Dankjewel daarvoor!
13 weken, geen ritme. De ene keer slaapt ie bijvoorbeeld s ochtends 2,5 uur, vanochtend wat het 3 kwartier. Eerst had ie wel een standaard avondbedtijd maar sinds 3 dagen is dat weer foetsie 🤷‍♀️

15 uur geleden

Reactie op Lotte230825

Fijn dat het weer een lekkere vrolijke baby is! Vandaag heeft meneer ineens ...
Ja ik denk 3/4 dagen. Ze sliep ‘s nachts onrustig maar sliep wel. Maar ik was denk twee nachten elk half uur wakker door haar onrust. Overdag was het drama. Niks goed hele tijd huilen. Het was echt zoeken naar wat ze precies wilde. Ze ging eerst slechter drinken (of i.i.g. veel onrustiger. Vaak aanhappen/loslaten/trekken aan tepel/weer huilen). Weet niet of ze minder dronk erom maar denk t wel. En erna (in bed en in t donker) dronk ze juist meer en weer rustiger!

7 uur geleden

Merken jullie hierbij dus dat slecht drinken er ook bij hoort? Onze man dronk 5-6x per dag 150/180 ml en nu al enkele dagen 4-5 x per dag 120 ml gemiddeld