26 Reacties

vorige week

Rond de 14 weken is het begonnen met weet vaker nachtelijke flesjes. Hij sliep daarvoor sinds 9 weken door van 19:00 tot 06:00. Morgen is hij 18 weken en we zitten er nog steeds in… met als piek afgelopen donderdag-vrijdag. Hele nacht niet geslapen 🥹

vorige week

Reactie op Veer1993

Rond de 14 weken is het begonnen met weet vaker nachtelijke flesjes. Hij sl ...
Overdag geen verschil?

vorige week

Hier niet echt sprongetjes kunnen detecteren tot dusver. Zoals al wel op andere plekken staat, zijn de Oei-ik-groei-sprongetjes niet echt bewezen, dus neem ze ook met een korreltje zout (maar wel veel ouders die het wél herkennen dus lekker doen waar je je goed bij voelt!). Ik word al zenuwachtig als ik dat boek opensla 😅

6 dagen geleden

Reactie op JoyceSB

Overdag geen verschil?
Niet tot ongeveer een week geleden. Kortere slaapjes en meer afgeleid bij het flesje. Verder gewoon hetzelfde gelukkig.

6 dagen geleden

Reactie op Pretii Silva

Hier niet echt sprongetjes kunnen detecteren tot dusver. Zoals al wel op an ...
Sprongetjes is wel onderzoek naar gedaan, maar niet genoeg om het als “wetenschappelijk bewijs” te kunnen zien. Slaapregressies daartegenover wel. Die zijn wel degelijk wetenschappelijk bewezen, alleen kan de periode en het moment wel wat afwijken.

6 dagen geleden

Gisteren is was mijn zoontje exact 14 weken en ineens heeft hij overdag slecht geslapen en vannacht ook heel onrustig. Hier is het dus ook begonnen. Vond bij mijn eerste zoontje dit de heftigste sprong/slaapregressie dus ben benieuwd deze keer

6 dagen geleden

Onze dochter is bijna 4 maanden en ondanks dat de afgelopen maanden al bal waren met slapen is het nu al helemaal chaos. Als ze om 3 uur voor voeding komt dan slaapt ze 40 minuten en is ze rond 3:30-4:00 klaarwakker voor de dag. En overdag dutjes na 10 minuten steeds gillend en overstuur wakker.

6 dagen geleden

Reactie op Veer1993

Sprongetjes is wel onderzoek naar gedaan, maar niet genoeg om het als “wete ...
Oh dacht dat die ook niet echt onderzocht/bewezen waren! Heb je een link?

6 dagen geleden

Hier lijkt het met 15 weken te zijn begonnen. Hij wordt na 3/4 uur wakker (was eerst circa 7 uur) en is overdag huileriger. Ik word ongeveer elk uur weer wakker van hem, omdat hij weer ontzettend aan het kreunen is 🥲

4 dagen geleden

Onze kleine man van 16 weken oud heeft deze fase denk ik gehad rond de 3 maanden al. Daarvoor sliep hij 6 a 8 uurtjes aan een stuk. Rond de 3 maanden kwam de drama. Om het 1,5 uur kwam hij en overdag enorm huilerig en niet willen slapen. Het lijkt nu sinds een paar dagen iets beter te gaan. Hij komt nu om de 3 a 4 uur ‘s nachts. Dat is al een hele verademing…
Hier lijkt het met 16 weken begonnen te zijn. Nu 2 weken verder en in slaap krijgen is nog steeds drama. Veel huilen, vaak wakker worden, in de avond nog meer willen drinken dan normaal, zoveel dat ik ook niet meer wil geven 230+ ml. Terwijl ze bij dag voedingen 170 ml krijgt. Ik hoop dat het binnenkort weer wat normaliseert

4 dagen geleden

Mijn zoontje is nu 20 weken en ik heb eerlijk gezegd niks gemerkt van een slaapregressie en/of sprong. Vorige sprongetjes ook niet trouwens. Hij slaapt altijd goed eigenlijk. Hij slaapt nog niet door, komt gemiddeld zo’n 2x per nacht voor een voeding maar gaat ‘s avonds rustig slapen en slaapt na de voedingen ook zo door. Hij heeft een paar weken geleden 2 nachten doorgeslapen, maar daarna weer gewoon ‘s nachts een aantal keer wakker. Hij heeft 1x gehad dat het een uur duurde voordat hij weer in slaap viel ‘s nachts maar dat is alles eigenlijk.

4 dagen geleden

Het is hier heel erg meegevallen, begon rond de 14 weken heel slecht te drinken duurde 2 weken, met 15w 1 nacht ieder 1,5u wakker, daarna een paar nachten rond 5 aan het kletsen geweest. Overdag wat meer piepen, maar slaapjes bleven goed. Nu bijna 20w en alles weer normaal.

4 dagen geleden

Vanaf week 14 t/m 19

4 dagen geleden

Ik slaap al 3 welen slecht door onze zoon.. dus echt niet. De volle 5
Ik vraag me af of het bij ons is begonnen. Hij dronk een hele tijd 5x 165 ml maar nu ineens 7-8 keer (zit ruim over de liter melk per dag). Daarnaast slaapt hij overdag slecht, en slaapt ‘s nachts ook niet meer door, wat hij eerder wel deed. En heel veel geluidjes en gekreun ‘‘s nachts. Maar ik vraag me af of dat een sprong is of vanwege de verkoudheid..

3 dagen geleden

Hier is ze 17 weken en we merken dat ze 1x per dag ineens overstuur is & lastig in slaap valt.

3 dagen geleden

Reactie op ZachtmoedigeTijger188274

Ik vraag me af of het bij ons is begonnen. Hij dronk een hele tijd 5x 165 m ...
Wij hebben precies hetzelfde hier, heel veel onrust in de nacht. Dan maar weer flesjes, terwijl ze eerst geen nachtflesje meer kreeg.

3 dagen geleden

Sprong 4 hebben we gehad. Kwam in de nacht wat eerder en vroeger wakker. Maar nu is met 17 weken de slaapregressie begonnen en die is intensssss. Waar hij eerst in de nacht 8 uur achter elkaar sliep heb ik nu geluk als het 2 uur is en bepaalde uren is het ook gewoon elke 10 minuten wakker en huilen 😵‍💫😵‍💫😵‍💫

gisteren

Hier is onze nu 18 weken en volgens mij zitten we er zo’n 1,5 week middenin. Hij sliep zo goed, kwam maar 1x op een nacht. Liet vaak zo’n 6-7 uur tussen de voedingen ‘s nachts. Maar nu haalt ie de drie uur niet eens. Vaan 2,5u en de meld hij zich alweer in de nacht, wordt er echt gek van 🥺🫣. Hoop dat dit snel beter wordt