15 Reacties
8 maanden geleden
Ik krijg het idee dat heeeeel veel mensen de ikea hemnes als commode gebruiken… ook al houd ik niet van ikea, ik denk dat ik er toch ook voor ga want hij lijkt wel heel ruim en degelijk (de kleine met drie lades dan want ik woon ook klein, er is ook een hele grote versie).
8 maanden geleden
Ja ik zou het andersom beredeneren: hoeveel ruimte voor een commode heb je?
En dan is het wel prettig als het een hoogte is waarop je kan ‘werken’ als je de baby moet verschonen. Ook handig als een simpel verschoningskussen erop past. Iets meer ruimte er omheen is wel lekker voor als het kindje groter wordt en het kussen ontgroeit of spartelt.
Wij hebben er een plankje boven waar we de doekjes hebben staan. In de commode liggen dan de luiers, in de bovenste lade. Net als nagenoeg alle kleding die ze draagt. In de twee lades eronder zitten handdoeken, slaapzakken, beddengoed etc.
Houd er rekening mee dat je ook ergens een prullenbakje moet
8 maanden geleden
Je moet nadenken wat jij handig vind. Ik heb genoeg aan 3 lades. Ik vind juist planken erg fijn om te heb en omdat ik hier de voorraad luier, billendoekjes en verzorging’s producten op kwijt kan. Kleding doe ik in een keldingkast alleen rompertjes zitten in de commode.
Voor de eerste maanden had ik een bakje op de commode staan met luiers en eentje met verzorgingsproducten.
Dit zal ik nu weer doen ☺️
Onze commode is wel een stuk groter uitgevallen dan ik gepland had 😅 dus ik moet nog even kijken of ik de “nieuwe” niet naar mijn zoontje zijn kamer verhuis en die van mijn zoontje naar de baby kamer. Die is namelijk kleiner ☺️
8 maanden geleden
Bij de Hola BB hebben ze van woodies een soort verschoonplank die over een bedje heen past. Je zou dan evt kleding en spulletjes in een al bestaande kast kunnen doen, of een hogere kast kunnen aanschaffen zodat je hem niet ook als werkblad hoeft te gebruiken. Zo zou je voor de kast met meer hoogte kunnen werken. Hij heet de Cot Top Changing table - vintage. Ik weet niet of hij op het bedje past die je al hebt maar wellicht geeft dit je meer opties!
8 maanden geleden
Wij wonen nog wat kleiner, en zoals velen hebben wij de hemnes lade kast van de ikea met 8 laden. Wij gaan de ene helft voor de baby gebruiken en de andere helft hou ik zelf in gebruik. Verder gaan we wat kleertjes ophangen aan een laag kledingrekje wat past in onze slaapkamer onder de schuinen want die we daar hebben. En hou ik de grotere voorraad voor luiers enzo in grote plastic boxen die ook onder onze schuinen want passen. wij hebben nu ook twee maten in de commode liggen aan kleding. ik denk met weinig ruimte dat het vooral ook handig kan zijn om als ze er uit groeien ook vlot te wisselen met de kleding die ze dan weer passen. Het is allemaal effe passen en meten als je wat kleiner woont maar met wat slimme oplossingen lijkt het tot nu bij ons goed te lukken.
8 maanden geleden
Wij wonen op 45 vierkante meter en hebben in de woonkamer een "babymuur"gemaakt. Er staan 2 hoge kasten tot aan plafond met daartussen een commode die niet te diep is maar diep genoeg voor een aankleedkussen.
Ik ben een persoon die houd van lades, vind dat heel makkelijk opbergen met al die kleine kleertjes en dingetjes.
Er komt een co sleeper naast het bed in de slaapkamer, maar dat moeten we nog aanschaffen.
8 maanden geleden
Wij hebben een tweedehands ladekastje gekocht waar we nog een bak op maken voor het aankleedkussen (maar die kan ook los erop). Adviezen qua ergonomie zijn divers op het internet maar ook al is het geen ladekast, bij de IKEA kun je wel formaten zien van hun commodes, en daarnaast heb ik gewoon nagedacht over andere ‘werkplekken’ in huis: Qua hoogte heb ik gekeken naar hoe hoog het aanrecht is, want dat is een fijne werkhoogte. De meeste aanrechten zijn 90cm hoog (tussen 88-92 om precies te zijn, die van ons 92 omdat we lang zijn dus ons kastje van 91 is voor ons prima). Qua diepte en breedte zijn de meeste verschoonkussens redelijk gelijk (kwestie van kijken welke je wil halen). Wij hangen een stevig rekje erbij voor doekjes enzo om het oppervlakte rondom het kussen vrij te houden en daardoor hoefden we ook geen hele diepe of brede kast

8 maanden geleden
Wij ook de hemnes ladekast voor onze eerste gebruikt. Nooit geen spijt van gehad , ga het bij dit kindje zeker weer doen ☺️