26 Reacties
3 dagen geleden
Naja zeg!!!!! Heel raar. Heb dit ook echt nog nooit gehoord en lijkt me echt niet oke? Wat dachten ze van gewoon de gordijnen dicht en lekker donker maken? 😣
3 dagen geleden
Als het iets is wat jij niet fijn vindt, zeker bespreekbaar maken met je schoonouders. Het is jullie kindje☺️
Even vanuit mijn eigen ervaring.
Wij hebben dit bij onze eerste ook gedaan, op aanraden van de kinderarts destijds. Onze zoon was zo nieuwsgierig dat hij bijna niet sliep. Wij deden de hydrofiele doek over zijn ogen. Als hij met zijn hoofd aan de zijkant sliep maakte ik er altijd een soort ‘propje’ van voor zijn ogen/ half voor zijn neus ( btje lastig uit te leggen😂) en als hij echt in slaap was dan haalden we het weg.
Weet niet of jullie kleine last heeft met inslapen ivm nieuwsgierigheid of zo iets, maar het kan wel baat hebben.
3 dagen geleden
Reactie op smm29__
Als het iets is wat jij niet fijn vindt, zeker bespreekbaar maken met je sc ...
Jaa ik heb het besproken met mijn partner. Probleem is dat hij er zelf wel achter staat. Het is helaas niet alleen over de oogjes maar heel zijn gezicht wordt er mee bedekt en dit voor de gehele slaaptijd…☹️ hij is wel een beetje een fomo kindje maar ik denk in deze gevallen dat ongeluk in een groter hoekje zit dan je denkt. Vooral als ze er even weg van lopen..
3 dagen geleden
Reactie op antje_romero
Naja zeg!!!!! Heel raar. Heb dit ook echt nog nooit gehoord en lijkt me ech ...
Jaa tijdens het dutje als ze oppassen houden ze hem beneden op de bank, op zijn zij.. ingewikkeld in minimaal 2 dekens en dan ook nog zo’n hydrofiele doek over zijn hoofd! Hier Kwam ik achter toen ik hem ophaalde. Die dekens blijven ze doen omdat ze denken dat hij het anders koud heeft.. is denk ik een generatie dingetje 🥲
3 dagen geleden
Mijn zoontje is ook heel nieuwsgierig en als hij op mijn arm ligt maak ik ook wel eens een tent vanaf mijn schouder over zijn hoofd, voor het voeden of als hij moet slapen. Sowieso is het natuurlijk heel gevaarlijk in de zomer over de wagen heen, omdat het dan enorm heet wordt in de wagen. Dat gevaar is er nu niet. Ik haal de doek na het voeden of als hij slaapt weer weg, maak me er geen zorgen over.
Maar als jij het echt niet wil of er stress van krijgt moet dat wel te bespreken zijn en moeten zeker mensen buiten jullie gezin daar naar luisteren, jij bent de moeder.
3 dagen geleden
Als je er niet uitkomt dat jij er niet achter staat zal ik dan bespreekbaar maken om de doek enkel voor zn ogen te doen ipv zn hele gezichtje, dat je bang bent voor verstikking en dat best veel kinderen per jaar daar aan dood gaan. Ik hoop dat ze dan wel daar wat meer begrip op gaan hebben
3 dagen geleden
Ik heb dit wel vaker gehoord, om een hydrofiel te gebruiken half over het hoofdje zodat ze makkelijker in slaap vallen. Mijn schoonzus doet dat ook bij haar kindjes, en dan slapen ze sneller zodat ze ook wat meer geborgenheid hebben. Ze werkt zelf in de kinderopvang…
Maar dat haalt niet weg dat, als jij het niet oke vind, het wel gedaan wordt….
gisteren
Reactie op Mama0823
Maar vooral je eigen gevoel volgen! Als jij je ergens niet prettig bij voel ...

Ik vind het wel grappig dat je het hebt over betrouwbare bronnen en vervolgens met ChatGPT aankomt 😂🙊
16 uur geleden
Reactie op Sandra2202
Heb je dit ook besproken met je schoonfamilie?
Ik ben nog niet langs geweest nadat ik dit heb gezien! Helaas spreken we van een taalbariere en als ik dingen vraag aan hun ze het vaak ‘beter weten’ want ja mijn schoonmoeder heeft ook 3 kinderen opgevoed. Zelfde met hongersignalen die hij duidelijk geeft. Als ik dat tegen hun zeg van oh dit is een hongersignaal dan zeggen ze nee hij moet minimaal 3 uur wachten tot hij zijn volgende fles mag. Dat is helemaal geen honger. Ondertussen krijst hij heel de buurt bij elkaar maar oke ik zal mijn eigen kindje wel niet kennen🤣
16 uur geleden
Reactie op Lonki
Mijn zoontje van 4 maanden doet dit zelf. Hij trekt altijd zijn hydrofiele ...
Goed om te horen dat het niet alleen maar horror brengt😋 doe je het doekje wel van zijn gezicht af als hij dan uiteindelijk slaapt?
Mijn kleine is nu 16 weken en hij kan nog niet zelf echt dingen uit zijn gezicht halen. hij blijft gewoon liggen als er iets boven op zijn gezicht ligt🥲
13 uur geleden
Ik doe het ook! Wij zorgen dat zijn neusje vrij is en zichtbaar.
Bij ons werkt het echt.
Misschien kan je de kleine leren om de doek eraf te trekken😝. Dat is zo tegenstrijdig bij ons.
Het werkt maar we gaan hem ook leren om doeken van je gezicht af te trekken vanwege veiligheid.
We maken er gebruik van zolang het nog kan.
VRIEND
13 uur geleden
Heb je toevallig Turkse schoon familie? Mijn schoonmoeder doet idem, en ze houdt ze altijd als ze wakker zijn bijna constant bij haar. En tliefst zo dicht tegen der dikke voorgevel aan😅 hier is het bij huilen juist andersom dat ik degene ben die zegt hij hoeft niks, hij is gewoon moe. Tliefst geeft men schoonmoeder bij elke huis flesvoeding 🫥
Maar als jij je niet oke voelt bij t feit dat ze hydrofiele doeken over je kindje zen hoofd legt moeten ze dit wel respecteren. Alhoewel ze hier bij mij ook dikke svhijt hebben. Zodra ik de deur uit ben doen hun het zoals hun denken dat goed is. Hahaha. Maja dit is mijn 3e en kweet niet beter.
Soms kan je zo weinig veranderen aan sommige mensen die op je kindjes passen. En tis ook wel zo, dat je niet alles kan beheersen.
Je kan ze ook voorstellen je kindje in het donker te laten slapen ipv een doekje over het hoofdje? Of een ander voorstel waarbij jij je wel prettig voelt. ?
13 uur geleden
Reactie op DecentBliksem063667
Ik doe het ook! Wij zorgen dat zijn neusje vrij is en zichtbaar.
Bij ons we ...
Yess! Over de oogjes vind ik ook geen probleem ! Vind het vooral eng dat het over heel zijn gezicht en lichaam word gelegd!! Toen ik bij hun kwam dacht ik huh waar is de kleine man? Die lag dus in de hoek van de bank in een dekenfort met een hydrofiele doek over zich heen😟 was bijna op hem gaan zitten🥲
13 uur geleden
Reactie op Loveyourlife
Heb je toevallig Turkse schoon familie? Mijn schoonmoeder doet idem, en ze ...
Ja Turks!!! Hier ook zodra ik de deur uit ben gebeurt alles wat ik niet wil toch🙈 heb dat ook zien gebeuren bij ons neefje.. werd er gezegd geen kusjes, handen wassen etc. En het moment dat mijn schoonzus de deur uit was gebeurde alles alsnog🥹 hier heb ik wel het idee dat ze vaker weg lopen en hem midden op de bank laten liggen op zijn zij.. zelfs het flesje krijgt hij bij hen vaak liggend zodat ze buiten kunnen gaan roken ofzo☹️
Weet dat ik niet alles kan beheersen hoor! Hiervan ben ik geschrokken🙈
Moet nog met ze om de tafel maar thanks voor de tippies!
VRIEND
11 uur geleden
Reactie op AanzienlijkeReiger744708
Yess! Over de oogjes vind ik ook geen probleem ! Vind het vooral eng dat he ...
Ooh maar tis Wel een dingetje dat ze hem laten liggen met doek over hem heen als die slaapt. Dat kan wel echt gevaarlijk zijn. Om hem in te slapen te wiegen is tot daar aan. Maar vervolgens weg lopen😳