14 Reacties

16 uur geleden

Ja, wij hebben een fysiotherapeut/ slaapcoach! Onze baby sliep niet overdag, dus vandaar dat we ermee zijn begonnen. Nu slaapt onze baby om de twee uur voor 30/45 min en in de nacht maar hij 6/7uurtjes achter elkaar. Het duurt wel een tijdje we zijn nu 1,5maand bezig maar er komt echt vooruit gang voor ons heeft het echt geholpen.

16 uur geleden

Reactie op lizzyliess

Ja, wij hebben een fysiotherapeut/ slaapcoach! Onze baby sliep niet overdag ...
Wat fijn voor jullie! Zijn er tips die je kan delen? 😃

16 uur geleden

Reactie op Stacy1992

Wat fijn voor jullie! Zijn er tips die je kan delen? 😃
We hebben een mobiel van flow Amsterdam boven zijn bedje gehangen dat werkt heel goed! Ook leggen we heb standaard om de twee uur in bed, of hij nou slaap signalen vertoont of niet. Maakt niet uit we leggen hem gewoon in bed. Als we weg zijn leggen we hem in de bak van de kinderwagen zodat hij daarin kan slapen. Ook hebben we een slaapzak genomen in plaats van dekentjes en lakentjes want deze trapte hij dus elke keer uit waardoor hij ook wakker werd. 😊

15 uur geleden

Haha Leonie ter veld! Wij hebben bij de oudste iemand ingeschakeld. Maar pas met 9 maanden en keer met 1,5 jaar. Beide keren goed geholpen. Daarnaast ben ik zelf geen fan van slaaptipsvoorbaby’s maar dat is persoonlijk.

15 uur geleden

Reactie op KimRu

Haha Leonie ter veld! Wij hebben bij de oudste iemand ingeschakeld. Maar ...
Lol, ja 😂 Voor de duidelijkheid: ik ben dus vooral heel benieuwd naar de tips die mensen hebben gekregen! Mijn zoontje slaapt best oké (‘s nachts 4/5 uur tussen voedingen) dus een coach inschakelen is wat overdreven voor m’n gevoel, maar als er dingen zijn die echt goed werkten voor het doorslapen dan hoor ik die heeeel graag. Ik hoop dat Leonie ter Veld ze t.z.t. ook deelt 😜

15 uur geleden

Reactie op Stacy1992

Lol, ja 😂 Voor de duidelijkheid: ik ben dus vooral heel benieuwd naar de t ...
In deze fase weet ik het niet. Maar met 9 maanden hadden we erg last van verlatingsangst en kregen we daar goede tips voor en met 1,5 jaar werd hij al weken om 5:00 wakker. Blijkbaar was hij helemaal oververmoeid en moest hij overdag juist meer slapen. Binnen 48 uur zaten we weer op 7:00 haha. Denk dat het nu vooral even doorbijten is door de slaapregressie en kijken of het slapen erna weer beter wordt

15 uur geleden

Haha ik moest ook gelijk denken aan Leonie ter Veld. Ze wijzen eerst naar hun slaapschema’s, dus daar zou je mee aan de slag kunnen. Maar ze geven echt persoonlijke tips die passen bij hoe je baby het nu doet en wat je wil als ouder. Bijv. Niet laten huilen of juist wel even kort. Ik heb gedaan toen mn zoontje wat ouder was. Toen zeiden ze bijvoorbeeld witte ruis mag wel wat harder (zoals het geluid van een douche) en het Nunki lakentje op die leeftijd er weer uit. Ik vond het toen wel handige tips. Ze zeiden ook niet in slaap voeden, ik ben dit toen wel wat meer gaan afbouwen (lampje aan nog tijdens voeding zodat de kans op in slaap vallen kleiner werd), maar genoot er stiekem toch van als hij wel in slaap viel haha l. Dus met sommige tips deed ik alsnog niet wat ze zeiden haha

15 uur geleden

Ik vond het iig wel fijn maar ze garanderen op deze leeftijd denk ik geen doorslapend of perfect slapend kind haha. Maar het kan wel wat houvast en rust geven

15 uur geleden

Reactie op berryberry

Haha ik moest ook gelijk denken aan Leonie ter Veld. Ze wijzen eerst naar h ...
Wij hebben ook het nunki lakentje, weet je nog met welke leeftijd je daar beter mee kan stoppen?

13 uur geleden

Reactie op KimRu

Wij hebben ook het nunki lakentje, weet je nog met welke leeftijd je daar b ...
Nee dat weet ik niet meer. Maar ongeveer pas als ze echt goed kunnen rollen beide kanten op en zelf een slaappositie willen kiezen. Geforceerd op de rug laten slapen werkt dan niet meer

13 uur geleden

Reactie op berryberry

Nee dat weet ik niet meer. Maar ongeveer pas als ze echt goed kunnen rollen ...
Ah oké. Mijn zoontje rolt al heel goed beide kanten op dus misschien is het einde dan in zicht 😅

10 uur geleden

Reactie op KimRu

Ah oké. Mijn zoontje rolt al heel goed beide kanten op dus misschien is het ...
Wauw wat knap zeg, hier nog niet eens begonnen 😂

10 uur geleden

Haha Leonie! Ja wij hebben bij onze oudste een coach ingeschakeld toen hij ca 1 jaar was. Nog altijd kwam hij toen 3x per nacht. We hebben met de coach oa het slaapritme van de dag doorgenomen en een duwtje in de rug gekregen in colt turkey twee voedingen eraf te halen in de nacht. Dat gaf een paar dagen onrust maar daarna kwam ie maar 1x. Dat was al zo’n verademing. Voor ons waren het eigenlijk niet echt nieuwe dingen die ze zei, maar was het net een duwtje in de rug om bepaalde dingen net iets anders te doen (ipv het alleen maar op internet te lezen of op te zoeken).

10 uur geleden

Ja wij met onze oudste bij 6/maanden. Geen moment spijt en alle centjes waard! Wij hadden Little sleepers. Na een kennismakingsgesprek hebben we paar dagen logboek bijgehouden. Vanuit daar maakte ze een Slaap schema passend bij ons meisje. En ze had methodes voor zelfstandig in slaap vallen (mocht je zelf uit kiezen! Maar ze gaf wel aan welke handig zou zijn). Zelfstandig in slaap vallen was bij ons meisje echt nodig om tot resultaat te komen. Elke dag hielden we logboek bij qua slapen en voeding. Daarop kregen we feedback, en we konden vragen erin zitten die ze beantwoorden. Eens per week videobellen. Dit 3 weken gedaaan. We hadden op dag 2 al stuk vooruitgang geboekt! Daarna mochten we nog half jaar vragen stellen. We hebben in dat half jaar ook zeker weer logboeken bijgehouden voor advies. Een perfecte slaper was ze daarna niet maar veel beter, we hadden weer een vrolijk energiek meisje! Onze 2e is een kopie van haar zus. We wachten tot 4/4.5 mnd met slaaptrainen. Krijgen we geen resultaten dan zetten we haar zeker weer in!