33 Reacties
3 dagen geleden
Let op de plaats van de deuren in de slaapkamers; bij ons past er net geen kast achter.
Geen glazen tafel nemen 🙊
Bij planten: let op evt giftigheid en uitvallen (wij hebben een soort aspergeplant die veel "haartjes" loslaat).
Genoeg kastruimte voor speelgoed en boekjes
3 dagen geleden
Wat leuk! Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!
Ik zou niet gaan voor een hippe glazen industriële tussendeur. Glas en kinderhandjes zijn echt een slecht combi 😅
Ook is je keuken iets om goed naar te kijken. Volgens mij is zowel hoogglans als mat een drama met vingers die je erop ziet. Dus misschien dat je dit in de winkel kunt testen qua materiaal ook.
Verder laat ik de tips over aan anderen, want meer weet ik nog niet 😅
3 dagen geleden
Wat je ook met de muren doet, hou er rekening mee dat je over X aantal jaar alles opnieuw moet doen… die hebben veel te verduren met kids 🤭…
Een bad is heel fijn als je ruimte hebt, sowieso ruime douche dat je samen met de kids kunt douchen… dubbele wastafel want op lange termijn poetst hele huis tanden… stoomoven vind ik fijn maar wel ik een combi met gewone oven… coocker om dingen uit te kopen of melk te maken etc. Een lichte vloer zodat je niet alle vlekken/strepen ziet en materiaal wat tegen stootje kan (hier plak pvc wat mega fijn is)… zorg qua stoffen voor geen lichte stoffen ivm knoeien etc. En ik vind het fijn dat we horren voor alle ramen hebbe en rolluiken… overdag dutjes in het donker.. geen ongedierte en wij hebben airco wat echt top is!
3 dagen geleden
Wij hebben hoogglans witte keuken en is prima… geen last van de vingers! Wel overigens de glazen stalen tussendeur… altijd vol handen maar dat vind ik persoonlijk niet vervelend, nog lastiger daaraan is dat het enkel glas is dus er is vanuit de gang altijd tocht naar de woonkamer
3 dagen geleden
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Wij wonen ook in een nieuwbouwhuis, echt heel blij mee. En ik ben interieurarchitect dus als je hulp nodig hebt met een persoonlijk interieur dat helemaal klopt, let me know☺️
3 dagen geleden
Meubels of op de vloer of op hogere poten. Wat een gedoe die net een kier meubels. Daar gaat weer een auto of een puzzel stuk 😣.
3 dagen geleden
Reactie op MamavanNine
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Wij wonen ook in een nieuwbouwhuis, e ...
Oeh heb je een website?!
3 dagen geleden
Reactie op BetrouwbareTulp723160
Oeh heb je een website?!
Jaa! Allegrointerieur.nl
3 dagen geleden
Wij hebben ook een nieuwbouwwoning gekocht! Kwa meubels kijk ik niet echt naar speciale stoffen. Ik laat alles goed impregneren dan krijg je vlekken veel makkelijker eruit. En ook de wanden allemaal met scrobvaste verf. Dat hebben wij nu ook en vlekken zijn er allemaal makkelijk te verwijderen. (Hebben nu 2 kids)
3 dagen geleden
Een keuken met keukenlades! Voor alle brooddozen, bakjes, drinkflessen etc.
3 dagen geleden
Gefeliciteerd met jullie huis! En veel succes en plezier met uitzoeken.
- een bad vind ik super
- wastafel dubbel. De kast eronder juist enkel, zodat niet de hele lade open moet als je er met 2 personen voor staat zeg maar.
- stopcontact in badkamer in de kast voor opladen tandenborstels etc
- wij hebben lijm pvc, ik vind niet fijn. We hebben door spelen krassen, kun je weinig meer mee. Achteraf had ik anders gedaan.
- kinderhoekje
- voor later, plek voor kapstokje , laarsjes/ schoenen en tasjes etc
- plek voor knutselwerk, foto’s etc . Ik heb hier een magneetbord, echt super.
- veel kastruimte
- horren vind ik ook fijn!
- tafeltjes die stevig zijn, zonder scherpe hoeken, voor als de kleine gaat staan en zich optrekt.
3 dagen geleden
- PVC ipv houtvloer! Wij hadden eerst een houten vloer, maar wat een drama! Met hele dikke kieren, dus continu etensresten er tussen, heel goor. En als er een beker omvalt, moet je gelijk gaan dweilen, anders krijg je kringen. Nu met pvc (gelijmd) helemaal geen last van.
- oven op ooghoogte en niet laag bij de vloer.
- speelhoekje voor de kinderen
3 dagen geleden
Reactie op kamerplantje123
- PVC ipv houtvloer! Wij hadden eerst een houten vloer, maar wat een drama! ...
Oja, een bad is inderdaad super fijn en heel leuk voor de kinderen. Als ze heel klein zijn passen ze natuurlijk nog wel in een babybadje, maar al vrij snel (met 1-1.5 jaar) ging die van ons in het grote bad.
3 dagen geleden
- Bad (of ruime douche)
- Afneembaar verf/behang🤪
- Heeeel veel meer opbergruimte en kastjes (keuken/gang/voorraadkast/badkamer/zolder etc)
- Meer ronde hoeken en meer kleur
- Alles wat meer low tox (hout/houtlook/natuursteen/keramische tegels/betonlook tegels, minder polyester en meer katoen, linnen en wol)
- Grotere koelkast
3 dagen geleden
Gefeliciteerd met jullie woning!!
Mijn ouders hadden spachtelputz op de muren in de kinderkamers. Wij zaten nooit aan de muren en hebben er ook nooit op getekend oid. Ik zag dat laatste laatst bij vrienden op hun vers geverfde muur, een hele mooie muurschildering van hun 3jarige Picasso "mama nadoen en helpen". 🫣
Aan vloer zou ik niet zo snel voor pvc of laminaat gaan. Redelijk vlot krassen erop, zeker met lompe kinderen en metalen autootjes. Wanneer iets valt klinkt dit heel hard op laminaat. Wij gaan kijken of een kurk vloer wat is, deze hebben ze ook in een houtlook.
Je hebt tegenwoordig ook 'luchtzuiverende' muurverf, volgens mij Little Stars van Rustoleum. Misschien dat dat wat is? Wij hebben zelf gewone latex op de muren zitten. En fotobehang op de kinderkamers (na 4jaar nog net zo mooi als toen we het aanbrachten - kinderen zijn bijna 7j, 3,5j en 4,5mndn)
Meer dan genoeg stopcontacten, daar kan je haast niet te veel van hebben. In de kinderkamers hebben wij deze in alle hoeken zitten. Ongeacht de kamer indeling, overal kan er een bureau komen te staan voor desktop/laptop/tv/wat technologie in de toekomst gaat brengen. Ook in de badkamer, in de kast is dubbele stopcontact geen overbodige luxe. Ook aanlet naar zolder en in de voor- en achtertuin. Mocht je buitenverlichting op willen hangen. Heb je toevallig een kookeiland: verborgen stopcontacten. Super handig!
Aan meubels: niks nieuws of niet te duur / 2e hands. Bij ons kan een blinde olifant door de woonkamer banjeren en er is geen vuiltje aan de lucht. Beschadigd iets, is het jammer maar niet dramatisch. Ik zou het erger vinden wanneer de meubels aanzienlijk wat gekost hebben.
Airco. Wil je dit op slaapkamers, in de woonkamer? Of een plafondventilator in de woonkamer? Of beide?
Veel opbergruimte.
Wastafelmeubel met lades die functioneren. Wij hebben een hele mooie wastafelmeubel, maar schiet te kort aan opbergruimte en dus functionaliteit.
Twee ovens naast elkaar op werkhoogte, super fijn. Je kan een combimagnetron en een stoom combinatie nemen, bijvoorbeeld. Keukenlades in plaats van deurtjes.
Horren en rolluiken zijn ook echt ideaal. Geen insecten binnen. Donker wanneer we dat willen. Rolluik houdt ook nog eens een deel hitte tegen in de zomer.
3 dagen geleden
Jaaa oke nog even aanvullend:
- wij zijn dus die domme mensen die wel ultramatte niet-vlekbestendige verf hebben gedaan, ook op de kinderkamers. Bij peuter zie je nu op allemaal stukken donkere vlekken omdat ze daar met haar vaseline handen aan heeft gezeten (terwijl ze in bed lag en in slaap viel, en toen ze de kast open deed)
- er schijnt ook zoiets als plafond koeling te zijn, daar zou ik zeker naar kijken. Wij hebben expres geen vloerkoeling gekozen ivm koude voeten en niet lekker spelen
- er bestaan ook stopcontacten waar ook usb aansluitingen in zitten, super handig
- bedenk alvast of je ergens wandverlichting zou willen
- bedenk in de indeling van je huis alvast waar je de robotstofzuiger(s) neer kan zetten
- wij kiezen nu ook expres voor nieuwe bankstellen die minder lang mee zullen gaan, zodat we er niet de hele tijd over hoeven te stressen
- wij hebben overigens juist wel een houten vloer, want vinden natuurlijke materialen prettiger
- denk ook alvast na over hoe je handig de was kan doen: waar manden staan, hoe je die handig meenmeent naar je machines enz
3 dagen geleden
- stevige salontafels die niet omkiepen als je kind zich gaat optrekken
- optioneel organische vormen ipv scherpe punten
- vloerverwarming voor je kruipende kindje
- een bad (hebben wij helaas niet)
- speelhoek(en) meenemen in je interieurontwerp met ook al hoe je het zou willen hebben, evt ook ruimte voor loopauto’s steps, keukentje etc (neemt behoorlijk wat ruimte in beslag)
- rolluiken (perfect om alles overdag donker te maken en in de zomer)
- airco vind ik in de zomer ook echt een uitkomst
- wc evt niet onderaan je trap als je denkt dat je lichte slapers hebt (wennen ze wel aan hoor maar vindt het hier wel eens irritant als we visite hebben en ik leg net de kleine op bed die dan weer wakker wordt)
- een goede logische wasruimte waar je alles lekker snel kan wegwerken