25 Reacties
6 maanden geleden
Ja ik zou laten checken voor zwangerschapscholestase.. komt meestal aan het eind van de zwangerschap op (al is het zeldzaam, never safe than sorry)
6 maanden geleden
Reactie op yvonneW12
Ik ben onder controle bij de gynaecoloog vanwege zwangerschap diabetes dus ...
Ja! Kan ineens... Als de waardes te hoog zijn krijg je vaak medicatie om deze te laten zakken waarmee ook de klachten afnemen. Wat anders/ook helpt: koelgel, koude natte washandjes en afleiding zoeken. Succes!
6 maanden geleden
Ik had dit laatste ook en heb toen na 1,5e dag een e consult met fotos gestuurd. Werd gebeld door het ziekenhuis dat ik direct moest komen voor ctg en bloedafname. En ze waren heel boos dat ik niet direct had gebeld om langs te komen 😅😅. Gelukkig was het geen zwangerschapscholestase, en die kans is ook super klein dus geen paniek. Maar misschien dus toch even bellen voor de zekerheid.
6 maanden geleden
Hi yvonne, wat vervelend voor je! Hier ook zwangerschapscholestase. Ik slik ursocholzuur, douche koud en smeer levomenthol 1% (van de apotheek). Daarnaast slik ik cetrizine om savonds een beetje duf te worden. Ook slaapmiddel ik regelmatig een nachtje in het ziekenhuis waar ik een cocktail van morfine en slaapmiddel krijg. Cholestase is serieus! Ook ik had dit in mijn eerste zwangerschap niet. Het overviel me dus volledig 3 weken geleden. Heel veel sterkte!!
6 maanden geleden
Reactie op MeisjesinHuis
Hi yvonne, wat vervelend voor je! Hier ook zwangerschapscholestase. Ik slik ...
Ik mag morgen medicijnen ophalen voor tegen de jeuk en ze zei als je minder slaapt dat ze daar iets voor kan voorschrijven. Ik heb dit ook niet met mijn 1ste zwangerschap gehad maar dat geldt ook voor de zwangerschapsdiabetes dus ik krijg echt alles nu.. toen ik de uitslagen vanmiddag zag moest ik ook even slikken want het viel wel tegen en daarna gelijk met de gynaecoloog gebeld en die gaf wel aan dat ik wel echt rekening moet houden met een inleiding
6 maanden geleden
Reactie op Kathleyvs
Hey, Zsm met je verloskundige of gynaecoloog bespreken en vragen om een blo ...
Moet jij toen ook eerde bevallen?
6 maanden geleden
Ik heb ook veel jeuk, ik zei dat naar mijn verloskundige, maar ze zei helemaal niks over bloed controle 🙈
6 maanden geleden
Reactie op Bloem169
Hier ook sinds 35/36w extreem veel jeuk. Ook bloedtesten gehad, maar kwam o ...
Het wordt ook gewoon niet minder. Vreselijk. Handen zijn inmiddels ook helemaal rood aan de binnenkant. Verloskundige van het ziekenhuis gaat er niet op aan dus n het zal niks zijn denk ik dan.
Toch blij als de baby's er zijn en dit soort klachten weer verdwijnen
6 maanden geleden
Reactie op SchitterendeVuurwerk261597
Ik heb ook veel jeuk, ik zei dat naar mijn verloskundige, maar ze zei helem ...
Hmm dat is wel bijzonder. Ook al komt het niet zoveel voor. Ik had/heb ook jeuk, lang niet zo erg als andere beschrijven gelukkig. En over mijn hele lichaam, niet alleen handen en voeten. Nadat het twee weken aanhield wilde ze toch even testen en bleek ook cholestase te hebben, dan zit je ook meteen in de medische molen.
6 maanden geleden
Ik heb vandaag bloed laten prikken hiervoor, blijk ik net te hoge waardes te hebben en dus "lichte vorm" van cholestase zei ze.. geen idee eigenlijk wat ik er nu verder van moet verwachten of met deze informatie moet.. volgende week moet ik weer bloed prikken. Ik heb voor nu in ieder geval de tip gekregen om menthol gel/creme te smeren als het weer zo erg gaat jeuken 💁🏼♀️
6 maanden geleden
Reactie op MichaelsWifey
Ik heb vandaag bloed laten prikken hiervoor, blijk ik net te hoge waardes t ...
Ik heb ook een lichte vorm mijn galzuren waren 14.6 alleen mijn leverwaarde waren veelste hoog dus ik heb medicijnen gekregen die ik 2 keer per dag moet innemen die moeten de doorstroom van de gal verbeteren waardoor de jeuk minder word. En moet elke 1.5 week bloedprikken