11 Reacties

6 uur geleden

Ik denk niet dat dit probleem bij de opvang ligt, maar meer aan jullie kindje…

Reactie op anoniemuis

Ik denk niet dat dit probleem bij de opvang ligt, maar meer aan jullie kind ...
Ik ga er even vanuit dat niet elke baby een makkelijke baby is. Uiteraard ligt het bij de baby dat hij/zij onrustig is, maar uiteindelijk zou je denken dat een opvang hier wel enigszins mee om moet kunnen gaan.
Misschien een gastouder? Mogelijk is er dan wat meer ruimte voor persoonlijke aandacht

5 uur geleden

Reactie op anoniemuis

Ik denk niet dat dit probleem bij de opvang ligt, maar meer aan jullie kind ...
Ik merk dat ik een beetje moeite heb met de verwoording van je bericht. Ik begrijp dat het voor een kdv lastig is een baby te hebben die meer aandacht nodig heeft. Vandaar dat we dit bij de intake al hebben besproken en zij dus aangaven dit wel aan te kunnen. Mocht je een tip hebben voor de baby is dat welkom natuurlijk.

5 uur geleden

Reactie op InspirerendeRegenwoud405508

Misschien een gastouder? Mogelijk is er dan wat meer ruimte voor persoonlij ...
Dank voor de tip! Zullen ons er vast op oriënteren!

5 uur geleden

Reactie op Runaate

Ik merk dat ik een beetje moeite heb met de verwoording van je bericht. Ik ...
Oh sorry! Zo heb ik het oprecht niet bedoeld. Mijn baby gaat nog niet, maar mijn zoontje ging destijds toen hij 11 maanden was. Ging toen ook echt de eerste periode niet goed. De opvang heeft mij toen een middag erbij laten zijn zodat we samen konden ‘wennen’ dit hielp echt. Maar hij was toen dus wel al wat ouder.
Bij ons ging het precies hetzelfde. Uiteindelijk hebben we met de opvang besloten een week halve dagen te doen, en dan iedere week een uur of een paar uur erbij te doen zodat mijn dochter iets langer kon wennen. Ze gaven ook aan dat ze niet wilden dat mijn dochter een negatieve associatie zou krijgen met de opvang en dat het daarom beter was wat rustiger op te bouwen. Het opbouwen heeft wel geholpen, maar het gaat nog steeds niet altijd helemaal goed. Er zijn nog steeds dagen dat we haar wat eerder ophalen. Ik heb er wel vertrouwen in dat het beter wordt naarmate ze langer naar de opvang gaan en ze ook ouder worden. Wat ook helpt is regelmatig met de leidster om de tafel om te bespreken hoe het gaat en of er wellicht nog tips zijn vanuit thuis. Bij ons is iedere week weer iets nieuws, dingen blijven nog niet hetzelfde, zoals slaapjes enzo.

4 uur geleden

Doorzetten! 😘
Bij onze kleine (nu 5 maanden) gaat het ook niet soepel. We hebben een mannetje dat echt alles wilt zien en meemaken. Thuis zijn we het grootste gedeelte van de dag met zijn twee/drietjes waardoor het bij ons vrij rustig is in huis. De drukte van de opvang (0-2 groep) en echt alles willen meemaken, zorgen ervoor dat hij weinig drinkt en slecht (alleen) slaapt. Vervolgens na een halve dag helemaal vermoeid en overprikkeld. Ook wij bouwen dit nu op van halve dagen naar hele dagen, anders is het voor het mannetje niet te doen. Ook de opvang moet hem leren kennen en hoe ze er het beste voor hem kunnen zijn. Dan duurt het maar gewoon even wat langer, zolang hij maar een fijn gevoel heeft en blijft houden bij de opvang😊

2 uur geleden

Reactie op InspirerendeRegenwoud405508

Ik ga er even vanuit dat niet elke baby een makkelijke baby is. Uiteraard l ...
Onze baby was ook niet "makkelijk" qua slapen. Met 14 maanden ging dat pas beter.. tot die tijd overprikkeling. De opvang dacht goed mee en uiteindelijk bleek echt de enige oplossing bellen als het niet meer gaat.. ik werkte thuis (thank god) en heb vaak de laatste werkuurtjes gemaakt met een klein mannetje op schoot. Het is nog steeds een heel gevoelig kindje dat sneller overprikkeld raakt dan gemiddeld.