19 Reacties
9 uur geleden
Ik drink gewoon een wijntje hoor. Ik heb voor mezelf een beetje de regel als ik nog mag rijden mag ik ook nog voeden. En let er wel op dat ik de eerste pas neem na de voeding zodat hij bij de volgende voeding al zo goed als uit je lijf is. Ik vind dat een wijntje op een avond dan best moet kunnen
9 uur geleden
Ik zou zelf niet voeden op het moment dat je drinkt. Je kunt wel kolven en dat weggooien en eventueel een flesje kunstvoeding doen, maar dat ligt eraan of dat het je waard is. Ik vind het risico op alcohol te groot voor zo'n kleine baby
9 uur geleden
Snap het helemaal, je mag best een glaasje meedoen, ik geef vlak voor het glaasje een voeding of ik kolf vlak daarvoor zodat mijn kindje dat kan drinken en ik zorg dat ik een extra voeding in de koelkast heb staan.
Uiteindelijk als je lang genoeg wacht is de alcohol uit de melk, net als in je bloed.
9 uur geleden
Ik drink niet omdat ik volledig borstvoeding geef maar ik mis dat ene wijntje ook niet. Alcohol kan toch effect hebben op je baby en ik wil het risico gewoon niet nemen.
Je zou net na een voeding een drankje kunnen drinken dan is het bij de volgende voeding waarschijnlijk wel weer uit je lichaam, mocht in toch een wijntje willen drinken zou ik dat doen in ieder geval
9 uur geleden
Ik neem het niet heel nauw maar neem ook halve ipv hele glazen.
Dan reken ik ong. 2 uur.
Maar, een nog fijner advies, geef een flesje kunst en ga lekker van de feestdagen genieten! 🥰🥰 van nutrilon heb je ook klein verpakkingen.
7 uur geleden
Mijne is ook 4,5 maand en wil nu voor het eerst iets meer drinken / drinken op het moment dat het eten op tafel staat ipv afstemmen op de voeding. Ben van plan haar dan een flesje kunstvoeding te geven en mijn melk af te kolven. Dat vind ik voor een keertje echt wel kunnen! Mama mag ook genieten! (Moet je kolf het wel doen 😄)
7 uur geleden
Het hangt er denk ik echt vanaf wanneer je baby voor een voeding komt. Ik voed mn zoontje rond 19 voor het laatst, dan krijgt hij een droomvoeding (kunst) rond 11 en voed ik weer om 3. Dus ik drink met kerst wel 2 wijntjes bij het eten.
Ik denk sowieso dat als dit eenmalig is met kerst en niet iets wekelijks het echt geen kwaad kan om 1/2 drankjes te drinken, maar die keuze moet iedereen voor zichzelf maken natuurlijk!
7 uur geleden
Ik doe het niet hoewel het wel kan als ik om 16:00 kolf en dan weer om 22:00. Zou ik prima om 19:00 kunnen drinken maar ik voel me er niet fijn bij. Ik ken ook mensen die het wel deden. Ieder zijn ding denk ik dan.
6 uur geleden
Ik geef ook borstvoeding en ik ga wel 1 of 2 glaasjes drinken. Mijn broer maakt zijn eigen natuurwijn en die is verrukkelijk haha dus die ga ik niet afslaan. Dit is wel een uitzondering, ik maak me er niet erg druk om ofzo. Ga wel voeden voordat ik een glaasje drink en hooguit 2 glazen.
6 uur geleden
Ik drink ook af en toe een glaasje. Ik drink ook direct na het voeden en dan hou ik aan dat ik vanaf de laatste slok niet 2 uur niet mag voeden. Maar als je 2 glazen neemt zou je vier uur moeten rekenen.
https://www.borstvoeding.nl/het-dagelijks-leven/alcohol-drinken-als-je-borstvoeding-geeft/
5 uur geleden
Ik kwam laatst trouwens ook deze calculator tegen die uit preciezer rekent wanneer de alcohol uit je melk is: https://infantrisk.com/content/alcohol-breastfeeding-whats-your-time-zero
4 uur geleden
Ik geef m'n 3e kindje borstvoeding en drink gerust een wijntje hoor..
Tijdens t voeden begin ik (mijn kleintje drinkt kort) dus die eerste slok kan onmogelijk ook meteen al in die slok melk voor haar zitten) en dan laat ze er 2,5 a 3 u tussen. Als ze dan weer komt voed ik gewoon. Je mag beginnen te rekenen vanaf de 1e slok. Als ik dan nog een wijntje wil drink ik Als ze eerst weer melk heeft gehad. Na 19.00 - 20.00 laat ze er ook wel eens 4 uur tussen, en na 2 wijntjes is het voor mij genoeg.
Lekker van genieten.. je kunt idd net zo makkelijk niet drinken, maar dat is wel met meer dingen zo 🤣
3 uur geleden
Je kan het doen zolang je minstens 2 uur per glas rekent, dan is het er weer uit. Alcohol is anders best heftig voor zo’n klein lijfje van je kind. Of zoals anderen opperen een keertje kunstvoeding en jij lekker een wijntje
1 uur geleden
Ik heb een aantal keer gedronken. Reken ongeveer 2-3 uur per glas uit. Ik pump en dump zeker niet en zodra de alcohol eruit is kolf ik wat ik te veel heb juist om in te vriezen.
1 uur geleden
Dat ik nog borstvoeding gaf wist ik dat de kleine na haar avond voeding van 19.00/20.00 niet meer kwam tot de volgende ochtend, ik dronk dan wel is 2 glaasjes, kolfde voor het slapen en sochtends vroeg om 07.00 mocht ik weer voeden. Verder had ik nutrilon in huis mocht ze wel eerder komen of kolfde ik die dag zodat ik genoeg had 😁