12 Reacties
13 uur geleden
Wij laten kraambezoek dan gewoon komen, geven alleen aan dat we liever niet hebben dat ze de baby vasthouden. Als ze aan de baby willen zitten vragen we of ze van te voren even hun handen willen wassen. Onze dochter van 16 weken gaat ook naar de opvang, wij merken wel dat we er nu wat flexibeler in worden omdat ze vanuit daar steeds verkouden is
13 uur geleden
Hier zijn ze ook al verkouden.
Een baby kan in het eerste jaar wel 10 keer verkouden zijn. Dus het gebeurt sws een keer.
Ik zal gwn vragen om bvb niet te dicht bij te komen. Maar voorkomen doe je toch niet.
7 uur geleden
Hier geen issue. Het speelt ook mee dat er een grote zus is van twee die alle bacteriën en virussen zo overgeeft 🤣😅.
Ben alleen met kinderziektes en koortslip ed nog erg voorzichtig.
5 uur geleden
Ja ik laat ze na 3 maanden wel komen. Niet vasthouden alleen dan... Mijn 2 oudste jongens zijn ook om de haverklap verkouden
5 uur geleden
Ik verzet bezoek als het makkelijk later kan. Maar vaak spreken wij af met een groep of komen mijn ouders oppassen, dan mogen ze komen maar houdt degene die verkouden is gewoon afstand.
De eerste 3 maanden was ik wel voorzichtiger en zei ik het altijd af, maar nu durf ik het wel aan al zoek ik het dus niet op.
5 uur geleden
Ik heb 2 oudere kinderen die alles meenemen van school en opvang.. onze kleine meid is ook al 2x flink verkouden geweest. Dus voor een verkoudheid verzetten wij niet. Wel ben ik niet zo van t afgeven, de kleine meid is nogal aan mij gehecht en ligt vaak bij mij. Tenzij ze er om vragen of ik zelf even de handen vrij moet haha, maar gaat eigenlijk vrij natuurlijk. Vooral gevoel volgen, voelt het goed, gewoon doen, voelt het niet goed? Lekker verzetten.
4 uur geleden
Ik ben nog wel voorzichtig en ga niezende en hoestende mensen zoveel mogelijk uit de weg. Ook omdat ze de RS prik niet heeft gehad, maar ook gewoon omdat jonge baby’s sowieso kwetsbaarder zijn voor alles.