4 Reacties
19 uur geleden
Ahh wat enorm pittig zeg, ik heb het hier is wel met mijn man over. Mannen willen zorgen voor via financiële middelen en vrouwen eerder via zorg bieden door echt te zorgen. Zelf zijn wij in een klus huis gaan wonen en voelde mijn man enorm de druk om tijdens promoties door en het beste te presteren op werk ook nog is thuis alles te verbouwen, ik heb gelukkig wel door kunnen dringen maar ik heb dit ook zeker gemerkt echter was dit in mijn zwangerschap dan.
Ik denk persoonlijk dat wat je kan doen een paar opties zijn..
- Zelf een nieuwe baan zoeken zodat er ruimte is voor je man om uit te vogelen wat hij wilt.
- De kleine een nachtje ergens anders laten slapen als dit een optie is zodat jullie 1:1 tijd hebben, misschien dat het dan makkelijker is voor je man om hem open te stellen over de situatie? Ik kan het wel begrijpen als hij zich “ groot “ wilt houden bij de kleine.
Vraagje, is het niet mogelijk dat je man zijn werk aan houdt en ondertussen solliciteert? Dan kom je nooit zonder baan te zitten lijkt mij..
Zelf merk ik trouwens in mijn omgeving ook dat mannen bij banen blijven hangen om maar financieel goed te zitten, erg lastig maar ergens ook begrijpelijk!
Wat je anders ook zou doen is maar is een keer gewoon echt goed boos worden om de situatie, misschien dat het dan doordringt? Merk ook soms bij mijn man met zijn koppigheid dat het nodig is 😅
19 uur geleden
Reactie op Amber07
Ahh wat enorm pittig zeg, ik heb het hier is wel met mijn man over. Mannen ...
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ja dat zie en herken ik ook heel erg! Hij wil het allemaal goed doen voor ons, maar het werkt eigenlijk alleen maar averechts.
Door solliciteren kan nu idd zeker, maar hij wil dat ik eerst iets anders heb gevonden. Nu denk ik dat het niet heel lang meer gaat duren voordat ik iets anders heb, maar het probleem ligt hem bij dat hij helemaal niet weet wat voor nieuwe job hij wil.
Volgende week gaan onze kindjes naar mijn schoonouders en gaan we met z’n tweetjes uiteten voor mijn verjaardag. Daar kijk ik echt enorm naar uit. En ja boos worden, eens is de emmer vol bij mij uiteraard. Ik doe nu alles in het huishouden omdat ik ook thuiszit en hij fulltime werkt, maar om dan ook nog eens een man rond te hebben lopen die niet te genieten is, is een enorme uitdaging 😅
19 uur geleden
Reactie op Joni22
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ja dat zie en herken ik ook heel erg! ...
Ahw ja, super herkenbaar! Ik merk dit overigens ook echt bij vaders in het algemeen, mijn schoonvader is ook echt 1,5 jaar aan het sukkelen geweest met banen en niet weten wat hij wilt.
Hm ja, ik hoop dat hij dan wel stappen onderneemt als jij een baan hebt! Is er een mogelijkheid tot een loopbaancoach op zijn huidige werk? Misschien dat hun nog mee kunnen kijken ? En anders gewoon ergens beginnen, eerste beste functie die je iets aanspreekt, klikt het niet dan ben je ook zo weer weg en aan de bak bij een nieuw bedrijf!
Ahw ja dat is heeerlijk! Heeel erg van genieten! Wij hebben dat laatst samen ook gedaan samen uit eten en wij hadden dat echt even nodig, je hebt dan toch hele anderen gesprekken.
Ja snap ik helemaal, als ik jou verhaal lees dan had de emmer bij mij al lang vol gezeten 🤭.. Enorm pittig.. En als je plannen maakt om wat te doen? Uit de sleur trekken? Lekker naar de dierentuin en er op uit? Bij mij doet dat altijd wonderen, even uit de situatie en even afleiding..
19 uur geleden
Ja het is nu super lekker weer dus ik had voorgesteld om even met de kids te gaan wandelen en wat de gaan drinken in het bos, maar dan blijft hij liever thuis. Ik ga even afwachten hoe het deze week allemaal gaat en anders volgend weekend even goed erover hebben samen. Dankje ☺️