12 Reacties
5 maanden geleden
Een meegroeibed is toch een peuterbed waarvan je ook een normaal eenpersoonsbed van kan maken? Als je dat bedoelt, dan is dat niet geschikt voor je baby.
Wij hebben een ledikant gekocht bij ikea waarvan je uiteindelijk een peuterbedje kan maken door een zijkant eruit te halen. Maar we hebben die functie nooit gebruikt en zijn na 2,5 jaar overgestapt van ledikant naar een normaal peuterbed. Voordeel van het peuterbed was dat er een extra rand zat zodat ze er niet uit kon vallen, dat was er niet als we het ledikant zouden ombouwen. Daarom zou ik zeggen dat een gewoon ledikant zonder ombouwfunctie ook prima is.
5 maanden geleden
Ik zou mijn keuze o.a. baseren op de vraag of je nog een kindje zou willen na de eerste. Wij hebben namelijk voor onze eerste een meegroei ledikant gekocht. Deze zijn dus groter (140脳70) en kun je dan ombouwen naar peuterbedje. Dat wordt pas aangeraden vanaf 3 jaar of wanneer ze uit het ledikant gaan klimmen.
Wij hebben, omdat de tweede op komst is, voor de eerste nu een eenpersoonsbed gekocht. De kleine gaat weer in het ledikant. Het peuterbed gaan wij denk ik nauwelijks gebruiken omdat we tegen die tijd weer een eenpersoonsbed aanschaffen voor de jongste. Is veel fijner als je er eens bij wilt liggen 馃槀
5 maanden geleden
Mijn neefje heeft een ledikantje wat nu zijn peuterbed is en later ook een eenpersoons word. Mijn zoon had een ledikant en later een peuter bed. Ondertussen heeft ie een tweepersoonsbed maar ja 14 he.
Voordeel van een doorgroei bed is dat ie lang mee gaat. Nadeel is als je graag kort op elkaar kinderen wilt je dus ook meerdere van dit soort bedden gaat hebben en ze wel wat duurder zijn in aanschaf. Dus het hangt denk ik af van je situatie.
In mijn geval heb ik een gratis cosleeper en een gratis ledikant dus ik ga geen extra iets kopen.
5 maanden geleden
Wij hadden een ledikant gekocht met optie tot peuterbed. Alleen wij zijn vanuit ledikant overgegaan naar een 120x200 bed. Moeilijker slaper, en zo konden wij hem makkelijker in slaap krijgen en zelf ook comfortabel liggen.
Ledikantje is nu dus perfect voor baby 2.
5 maanden geleden
Reactie op Mich1990
Gaat nu nog om 1 kindje馃珷.
Dan zou een meegroei prima kunnen. Mijn zusje vindt hem ideaal