110 Reacties

6 maanden geleden

39+6, begon met weeën toen ik wakker werd met lange tussenpozen

6 maanden geleden

36+6, spontaan, rugweeën gehad voelde meer als menstruatiepijn. Hopelijk de volgende een weekje later. Zijn ze toch wat sterker.

6 maanden geleden

Op 40+0 bevallen, precies de uitgerekende datum haha! Begon de dag ervoor met rommelen, de weeen zetten niet goed door terwijl ik wel ontsluiting keeeg (weeenzwakte). na een slapeloze nacht uiteindelijk naar het ziekenhuis gegaan voor infuus :)

6 maanden geleden

40+5 begon om 23:00 met wat krampjes, dacht dat ik naar de wc moest. Om 03:00 werden dit echte weeën.

6 maanden geleden

39+4 en mijn vliezen braken, paar uur later begonnen de weeën.

6 maanden geleden

37+6 dagen gebroken vliezen in de nacht, in de ochtend startte de weeën.

6 maanden geleden

37+5 en 38+3, beide keren in de avond begonnen met wat buik/onderrug kramp dat kwam en ging. Vervolgens langzaam sterkere rugweeën. Van 4 cm tot de geboorte duurde bij beide minder dan 1,5 uur en ging best hevig. In de nacht/vroege ochtend beide thuis geboren. Van te voren dacht ik “hoe weet je dat het echt begonnen is?” Maar zodra dit zo was wist ik het!

6 maanden geleden

Met 41+3 na een inleiding 😅

6 maanden geleden

Er gebeurde niks.. met 42+1 ingeleid, bevalling duurde minder dan 3h.

6 maanden geleden

41+1 .. na 2x strippen.. Hopelijk komt onze tweede wat sneller 🫢
Beide keren rond de 40 weken, weet niet meer precies 40+2/3 dagen ongeveer. Bij de eerste verloor ik de slijmprop en daarna begon het midden in de nacht met hele zachte weeen. Tweede keer ben ik gestript, ik wilde heel graag dat het doorzette dus ben flink gaan wandelen. Kreeg flinke weeen die stopten weer. In de avond weer grote wandeling toen veel harde buiken. In de avond rond een uur of 11 kreeg ik hele sterke weeen, heel onregelmatig. Twijfelde of ik naar het ziekenhuis moest maar voelde zo sterk. Toen toch gegaan en was hij er binnen 2 uur.

6 maanden geleden

41+6, met een inleiding. Daarvoor 2 keer gestript en alles uit de kast getrokken om de bevalling te laten starten. Ik begon m’n bevalling wel met 3 cm ontsluiting. Eerste actie was het breken van m’n vliezen. Geloof dat dat rond 9 gebeurde en rond 4 was mijn dochter eruit. Ging uiteindelijk vrij snel. Je hebt alleen geen idee hoeveel pijn je kunt verwachten en hoe je zal reageren. Ik vond het pittig, maar goed te doen.

6 maanden geleden

40+3, spontaan begonnen

6 maanden geleden

33 weken en 2 dagen

6 maanden geleden

38+1. Zonder dat ik het door had waren mijn vliezen gebroken (beetje vocht verlies), volgende dag was het duidelijk en stroomde het er zo uit. Daarna begonnen de weeën. Het werd medisch omdat het langer dan 24 uur duurde

6 maanden geleden

Vanaf ongeveer 38,3 weken meer voorweeen (dacht ik). 38,5 bloeddruk te hoog dus door naar het zh voor controle. Op de ctg toen al 2 weeën per 10 minuten te zien . Die komt vanacht wel zeiden ze maar toch een afspraak voor de dag erna voor een inleiding. 38,6 ballon geplaatst. 39 ballon eruit gevallen 39,2 start inleiding. Maar na 16 uur hoge weeenopwekkers maar van 3 naar 5 cm ontsluiting dus uiteindelijk met 39,3 een keizersnede.

6 maanden geleden

Met precies 41 weken. De avond ervoor heb ik een paar regelmatige weeën gehad. Toen een goede nacht kunnen slapen en werd ik ‘s ochtends vroeg wakker met weeën om de 10 minuten.

6 maanden geleden

Eerste ingeleid met precies 39 weken ivm zwangerschapscholestase 2e ingeleid met 34+4 ivm zwangerschapsvergiftiging. Beide bevallingen gingen vlot

6 maanden geleden

Slijmprop snachts verloren bij 39+4, vervolgens met 39+5 spontaan gebroken vliezen en savonds op de valreep bij 39+6 nog bevallen 🥰

6 maanden geleden

38+1 ingeleid wegens zwangerschapsdiabetes en insuline gebruik. Nu opnieuw zwangerschapsdiabetes maar (nog) geen insuline hoeven te gebruiken. Hopelijk mag het deze keer spontaan gebeuren 😊