110 Reacties
6 maanden geleden
Op 40+0 bevallen, precies de uitgerekende datum haha!
Begon de dag ervoor met rommelen, de weeen zetten niet goed door terwijl ik wel ontsluiting keeeg (weeenzwakte). na een slapeloze nacht uiteindelijk naar het ziekenhuis gegaan voor infuus :)
6 maanden geleden
37+5 en 38+3, beide keren in de avond begonnen met wat buik/onderrug kramp dat kwam en ging. Vervolgens langzaam sterkere rugweeën. Van 4 cm tot de geboorte duurde bij beide minder dan 1,5 uur en ging best hevig. In de nacht/vroege ochtend beide thuis geboren.
Van te voren dacht ik “hoe weet je dat het echt begonnen is?” Maar zodra dit zo was wist ik het!
6 maanden geleden
Beide keren rond de 40 weken, weet niet meer precies 40+2/3 dagen ongeveer. Bij de eerste verloor ik de slijmprop en daarna begon het midden in de nacht met hele zachte weeen. Tweede keer ben ik gestript, ik wilde heel graag dat het doorzette dus ben flink gaan wandelen. Kreeg flinke weeen die stopten weer. In de avond weer grote wandeling toen veel harde buiken. In de avond rond een uur of 11 kreeg ik hele sterke weeen, heel onregelmatig. Twijfelde of ik naar het ziekenhuis moest maar voelde zo sterk. Toen toch gegaan en was hij er binnen 2 uur.
6 maanden geleden
41+6, met een inleiding. Daarvoor 2 keer gestript en alles uit de kast getrokken om de bevalling te laten starten. Ik begon m’n bevalling wel met 3 cm ontsluiting. Eerste actie was het breken van m’n vliezen. Geloof dat dat rond 9 gebeurde en rond 4 was mijn dochter eruit. Ging uiteindelijk vrij snel. Je hebt alleen geen idee hoeveel pijn je kunt verwachten en hoe je zal reageren. Ik vond het pittig, maar goed te doen.
6 maanden geleden
Vanaf ongeveer 38,3 weken meer voorweeen (dacht ik). 38,5 bloeddruk te hoog dus door naar het zh voor controle. Op de ctg toen al 2 weeën per 10 minuten te zien . Die komt vanacht wel zeiden ze maar toch een afspraak voor de dag erna voor een inleiding. 38,6 ballon geplaatst. 39 ballon eruit gevallen 39,2 start inleiding. Maar na 16 uur hoge weeenopwekkers maar van 3 naar 5 cm ontsluiting dus uiteindelijk met 39,3 een keizersnede.
6 maanden geleden
Eerste ingeleid met precies 39 weken ivm zwangerschapscholestase
2e ingeleid met 34+4 ivm zwangerschapsvergiftiging. Beide bevallingen gingen vlot