7 Reacties

9 maanden geleden

Om toe te voegen dit is mijn eerste baan dus ik heb ook geen idee hoe dit allemaal in zn werk gaat, (deels) ziektewet , arbo artsen enz

9 maanden geleden

Hi! Ook verpleegkundige hier. Ik zou er echt met je bedrijfsarts over praten. Die afspraken zijn op jouw kunnen afgestemd en zijn verplicht, dan kunnen je collega’s daar ook niet meer omheen. Ik heb zelf ook een paar weken het lastig gehad dat ik niet meer in mijn eentje naar bepaalde meldingen kon, nu inmiddels is het in het hele team bekend duidelijk wat heel fijn werkt!

9 maanden geleden

Hii. Wat vervelend zeg. Ik zou er inderdaad niet te lang mee rond lopen. Klachten hiervan worden alleen maar erger. Ik zou een gesprek aanvragen met een bedrijfsarts en bijv aangeven dat je voor 50% je ziekmeld. En dan kijken hoe dat gaat. Je werkgever krijgt geld van het uwv als je ten gevolge van een zwangerschap ziek bent. In principe kunnen ze dus iemand voor jou aannemen. Ik werk zelf in de zorg dus ik weet dat dit erg makkelijk klinkt zo.. maar goed. Ik zit inmiddels 100% in de ziektewet en ben er erg opgelucht over.

9 maanden geleden

Inderdaad toch via je werkgever aanvragen om een gesprek met de bedrijfsarts te voeren. Als je bekkenklachten negeert of over je grens gaat dan kom je sowieso thuis te zitten. Ik heb 2 collega’s die met ongeveer 25 tot 30 weken 100% thuis kwamen te zitten doordat het teveel was geworden voor het bekken en die konden tot aan de bevalling thuis letterlijk alleen maar op de bank liggen… Dus neem het echt serieus! Een bekkenband geeft voor mij trouwens erg verlichting als ik moet lopen, misschien kan je er 1 van je fysio uittesten?

9 maanden geleden

Ik heb vandaag met m'n manager de knoop doorgehakt om voor 25% ziek te melden. Ik ben ook verpleegkundige in de wijk, en al vanaf week 8-10 bekkenklachten, ik red het niet meer op! Opkomen voor jezelf 🩵🩷

8 maanden geleden

Ook ik ben verpleegkundige in de wijk. Ik ben nu bijna 25 weken zwanger van een tweeling. Werk 30u op contract waarvan nu 10u ziek gemeld ivm harde buiken en bekken. Collega’s leven heel erg mee en denken mee. Ook wij zijn een zelfsturend team. Minder zware cliënten maar het werk nog plezierig en meer kantoor taken en geen hele dagen meer en geen avonden. Goed je grenzen hierin aangeven en naar je lichaam luisteren.

8 maanden geleden

Ik werk 27 uur in de zorg (3x9) en ben ziekgemeld gedeeltelijk ivm vermoeidheid. Geen lichamelijke klachten Batterij is gewoon heel snel leeg en ik vond het ook lastig om in het begin aan te geven. Maar … wat je ‘denkt’ dat je collega’s denken klopt niet altijd. Ik heb dit zelf ook, en het is meer angst dan kennis Mochten ze nou dat echt denken. Zij bepalen dat niet. Voelen niet wat je voelt en zitten niet naast je op de bank als je erdoorheen zit. Dus niet waard om dingen te doen die je eigenlijk niet wilt. Als je goed nadenkt over wat je zou willen weet je vaak wel waar de grens ligt. Geef die aan en accepteer niet dat er overheen gegaan wordt