25 Reacties

3 weken geleden
Vooral niet kijken en probeer wat te kletsen, ik val elke keer bijna flauw en had laatst een hele lieve assistent die mijn bloed prikte en die kletste met mij en dit was m’n beste keer tot nu toe! Ik moet morgen m’n kinkhoest vaccinatie en knijp hem nu al dus ik snap je helemaal! 🙈En anders goed op je ademhaling letten rustig doorademen en het komt vanzelf goed!

3 weken geleden
Reactie op ZelfstandigeEik919436
Vooral niet kijken en probeer wat te kletsen, ik val elke keer bijna flauw ...
Ik kijk nooit en probeer ook altijd wel te praten zodat ik er niet op hoef te letten maar vanochtend was zoo naar dat ik weer terug bij af ben daxht eindelijk dat ik er overheen was maar na vandaag helaas weer terug bij af

3 weken geleden
Ligt ook echt aan de gene die je prikt natuurlijk maar gewoon blijven aangeven dat je echt super bang bent en bijna flauwvalt. Ik denk dan maar zo : alles voor de kleine en dat helpt me vaak wel maar ik wil je heel veel succes wensen komt echt vast goed ! Ga daarna wat lekkers halen ofzo en denk daar dan de hele tijd aan als soort beloning;)🤗🤗

3 weken geleden
Hebben ze bananen spray? Dat is verdovende spray die zorgt dat je het prikje niet voelt. Het heet geen bananen spray maar het ruikt naar snoep bananen dus vandaar dat kinderen waaronder mijn zoon met zeer ernstige prikangst dit zo noemen. Maak een gekookte spaghetti arm en kijk filmpje op je telefoon. Dat is hoe hij het nu doet. Als je ooit echt er vanaf wilt zijn een prachtige behandelingen mogelijk voor volwassenen….. super niet handig met een kind met autisme want die mag dus niet.
Doe goed je ontspannings oefeningen, bananen spray, spaghetti arm en brainrot kijken. Dat is de tip van mijn zoon.

3 weken geleden
Hierzo! Ik geef altijd aan dat ik wil liggen tijdens bloedprikken. Hier in het ziekenhuis hebben ze een aparte kamer waar je kan liggen.
Een keer hebben ze geweigerd, ik moest mij niet zo aanstellen zeiden ze. Toen heb ik gezegd dat als ik flauw val, ze mij maar moeten laten liggen en dat als ze uitlopen het hun eigen schuld is. Ik mocht toen heel snel liggen. 😆

3 weken geleden
Reactie op Koffieleut1900
Hierzo! Ik geef altijd aan dat ik wil liggen tijdens bloedprikken. Hier in ...
😂😂😂

3 weken geleden
Vanmorgen de OGTT gehad, ook een glucosedrankje moeten drinken. Het zat in een oranje flacon en er zat 200ml suikerdrank in, wat je onder toezicht direct moet opdrinken. Het lijkt op onverdunde mierzoete sinaasappel aanmaaklimonade, ik vond de smaak nog meevallen. Maar na 3 kwartier werd ik me toch een partij misselijk!! Jemig, lag zowat onderuit in de stoel in de wachtkamer van de prikpolie van het ziekenhuis. Elke minuut heb ik geteld, ik weet niet hoe, maar ik heb t gelukkig binnen weten te houden.
De eerste keer prikken (om 07.20 uur in nuchtere staat) was een vingerprik en voelde ik niet, werd heel rustig en relaxt gedaan.
De vingerprik ná twee uur wachten (om 09.20 uur niet nuchter) was echt een stúk heftiger, deze werd ook gedaan door een andere, zeer norse en onvriendelijke zuster. Het is dan ook echt een verschil qua ziekenhuispersoneel wie de prik bij je "afneemt"!
Ik ben er weer even vanaf gelukkig, waarschijnlijk richting week 32 opnieuw een test. Ik heb een aantal tattoo's op mn arm, maar een naald voor bloedafname voor OGTT of morgen "gezellig" de 22-weken prik; ik sla ze toch echt liever over :)

3 weken geleden
Wat erg! Ik moet volgende week vrijdag kijk er zo tegen op maar ga het gewoon proberen. Heb ook altijd pech met het prikken. Knap dat je daarna nog kracht had om terug te gaan!💪

3 weken geleden
Reactie op Juulxmax
Zo zie je maar weer hoe anders zulke testen gaan ik had een drankje van 40 ...
Sow, dat is inderdaad dan weer heel anders. Jouw drankje 400ml ??! Hoe heb je dat gedaan?! Jemig, dan snap ik wel dat je het niet binnen kon houden! Ik vond die 200ml op nuchtere maag echt al een beproeving...
En dan ook nog een heel buisje bloed?? Pfff, veeg mij maar op. Fijn dat het achter de rug is voor je!! :)

3 weken geleden
Hier net ook geprikt (en dat overheerlijke suikerdrankje). Mocht gewoon weer liggen. Nu 2 uurtjes wachten en dan weer liggend prikken. 😆

3 weken geleden
Reactie op Koffieleut1900
Hier net ook geprikt (en dat overheerlijke suikerdrankje). Mocht gewoon wee ...
Ik moet ook nog maar 400 ml drinken? Ik heb medicijnen tegen de misselijkheid kan ik niet gewoon een complete verpakking dextro eten? 🤮 dit wordt wat. Geen prik angst maar wel de hele dag misselijk.

3 weken geleden
Reactie op chemkitten
Ik moet ook nog maar 400 ml drinken? Ik heb medicijnen tegen de misselijkhe ...
Was hier maar 200 hoor, gewoon grote slokken en klaar. Tuurlijk, ik zou het nooit zelf kopen qua smaak, maar tis echt niet zo erg als de meeste zeggen vind ik.