59 Reacties

2 weken geleden

Wij hebben hetzelfde helaas… ik lees graag mee!

2 weken geleden

Hier hetzelfde, lees ook mee..

2 weken geleden

Hier ging het juist gemakkelijker toen ik het zelf ging doen. Omdat ze haast automatisch willen aanhappen als je ze rochting de borst brengt. Dus ik deedt net alsof ik haar aanging leggen en dan de fles onder mijn arm 😆 heeft even geduurd voordat ze snapte dat iemand anders ook melk kon geven ipv alleen mama

2 weken geleden

Bij ons heeft ook de prelogopedist meegekeken en die zag dat onze kleine wel wilt maar het simpelweg niet meer snapt. Het advies bestond uit 3 opties : 1. 3 voedingen op de dag de fles aanbieden. Dit maximaal 3 minuten en dat 2x per voeding. 2. 3 uur lang de fles aanbieden - pakt ze niet - dan na die 3 uur de borst. 3. Na 5.00u beginnen met fles, dit volhouden tot 23.00u. Heeft ze niet gepakt, terug naar borst. Belangrijk bij alle 3 was: pakt ze, dan vanaf dat moment 24 uur lang alleen maar flesjes aanbieden. Na die 24 uur - als ze het goed doet - volgt een 24 uur met half fles en half borst. Dus voeding fles, voeding erna borst en dat herhalen. Overige tips was 2 handen vrij en afleiden. Optie 3 overigens echt alleen doen in overleg en begeleiding van een prelogopedist. Deze optie vraagt om extra controle op uitdroging na 12 uur en mag onder sommige omstandigheden niet. Wij zijn vandaag met optie 1 begonnen. Onze dag: - 10.30u wakker (ja we hebben een langslaper 😅) - 10.45u flesvoeding Melk op 40 graden, tut in warm water. Die pakte ze niet. 2x 3min geprobeerd. Daarna 15 minuutjes gewacht met veel afleiding en toen borst gegeven. - 13.30u voeding 2. Wederom fles. Weer melk op 40 graden en tut in warm water. Veel afleiding met een knuffel, mee smakken en in haar handje wrijven. Na 3 minuten begon ze voorzichtig te zuigen. Ik (papa) wilde stoppen want... 3 minuten... Mama zei, geef d'r nog een minuutje. En ja, ze dronk. We gaven 40ml, die dronk ze op. Snel nog 30ml warm gemaakt, die dronk ze ook op en eindigde in een diepe slaap. Wij hopen nu heel erg dat de volgende voeding weer gaat lukken. We hebben bewust niet nog meer geprobeerd omdat ze zo moe was. Er komen nu veel spannende uren aan van alleen maar flesjes. Hoop dat je hier iets aan hebt 💚

2 weken geleden

Gisteravond is het bij ons eindelijk gelukt. Ze is nu precies 13 weken. We hadden haar half liggend in het zitje van de trip trap stoel. Mijn man gaf haar de fles en ik stond achter de stoel met mn hand boven/voor haar met een knisperboekje heel hard te knisperen.. 😅 Eerst gewoon in de mond zodat ze een beetje kon sabbelen en toen pakte ze zo opeens de speen en deed ze een aantal teugen. Niet een hele fles, maar in ieder geval zelf het aanhappen en zuigen. Ik had de difrax mamafeel fles gekocht. Dit is de enige fles die ze echt heeft gepakt tot nu toe. Wij oefenden eind van de middag met toen ze wakker werd. Wij oefenen ook echt al wel 2 weken dagelijks, maar eerst raakte ze er helemaal overstuur van en dit werd steeds minder en nu dus eindelijk 🥳

2 weken geleden

Wat voor flessen heb je geprobeerd ? Ik werk op een kdv en heb meerdere kindjes gehad die flessen weigerde

2 weken geleden

Deze adviezen kregen wij 2,5 jaar geleden bij onze flesweigerende dochter. Nu onze tweede ook weer begon te weigeren met deze tips het flesdrinken toch weer voor elkaar gekregen. We gebruiken beide keren de Lansinoh fles. Voedingen geven op momenten dat ze slaperig of erg hongerig is: Eerst ‘s ochtends 8:00 18:30 02:00 40-50 ml in de fles Melk goed warm Speen warm Bij de ring vasthouden, stil en goed in de mond, iets naar boven gericht 4 minuten proberen, dan even spelen/afleiden, dan weer 4 minuten. Als het niet lukt weer afleiden na enkele minuten borst aanbieden.

2 weken geleden

Heb alle flessen geprobeerd denk ik. Nu met de difrax mom een week aan het oefenen.

2 weken geleden

Reactie op Craeybeckx

Bij ons heeft ook de prelogopedist meegekeken en die zag dat onze kleine we ...
Wat fijn voor jullie zeg!!

2 weken geleden

Ik had ook al die tips geprobeerd, maar elke dag krijsend kind. Ik werd er moedeloos van. Toen bestelde ik dr. Brown fles en die pakte hij in een keer. Dat is met zo’n groen middenstuk en dan hoeven ze volgens mij minder te zuigen. En toen gaf ik het gewoon zelf, terwijl hij al moe was in de avond zonder de melk extra warm te maken en al die andere tips die we geprobeerd hadden. Dus ik zou echt gewoon nog meer flessen en spenen proberen. Miss grotere speen bijv

2 weken geleden

Reactie op Craeybeckx

Bij ons heeft ook de prelogopedist meegekeken en die zag dat onze kleine we ...
Welk flesje? En ging ze niet af en toe kokhalzen? Dat doet ons zoontje steeds

2 weken geleden

Reactie op Susanne 5890976

Ik had ook al die tips geprobeerd, maar elke dag krijsend kind. Ik werd er ...
Ik heb bijna alle flessen al geprobeerd in meerdere maten. De prelogopedist komt morgen nog een keer. Het enige wat ik nog niet heb gedaan is in haar slaap. Dat ga ik vanavond doen.

2 weken geleden

Reactie op 12345678J

Ik heb bijna alle flessen al geprobeerd in meerdere maten. De prelogopedist ...
Heb je de smalle dr Browns fles af geprobeerd ?

2 weken geleden

En hoe is haar houding tijdens het fles drinken vs de houding tijdens het borst drinken? Ik begreep dat sommige kinderen erg veel waarde hechten aan de aanleg positie en ook alleen in die positie een fles drinken.

2 weken geleden

Reactie op yvonneW12

Heb je de smalle dr Browns fles af geprobeerd ?
Nee, die nog niet!

2 weken geleden

Reactie op 12345678J

Nee, die nog niet!
Die zou je nog kunnen proberen wie weet pakt ze die wel !

2 weken geleden

Hier ook helaas.. De volgende stap met de logopedist gaat zijn, "uithongeren" Maar het lukt het gewoon niet en raakt daarna vrij kort overstuur... wij gaan dit dus ik niet doen en blijven maar gewoon proberen.. het is zo super frustrerend.. Onze 2 jongens hadden altijd de dr Brown smalle speen, ging altijd goed.. Nu inmiddels lansinoh, hegen, en difrax mama feel (ofzoiet) geprobeerd en eigenlijk doet ze bij elke fles hetzelfde. Ik lees dus mee.. alhoewel mijn hoop wel wat vervliegt

2 weken geleden

Reactie op Neirod1

Hier ook helaas.. De volgende stap met de logopedist gaat zijn, "uithonge ...
Dit werkt vaak avarechts, ik had een kindje op de groep die ook de fles weigerde en die was zo overstuur van het huilen dat die zelfs de borst ging weigeren. Wat in mijn evaring vaak helpt is kijken of het kindje de fles snapt en dan of die goed rondom zn mondje is en gewoon steeds als eerste aanbieden maar als ze zo overstuur gaan is ook niet goed

2 weken geleden

Misschien een gekke suggestie en geen idee of het helpt, maar je zou ook eens kunnen proberen om met een tepelhoedje te voeden aan de borst. Zo went het kindje aan iets kans dan direct de tepel. Ik durf niet te zeggend het hier heeft geholpen, maar ik heb de eerste 10 weken borstvoeding gegeven met voornamelijk een tepelhoedje en mijn dochter had totaal geen probleem met de fles. Nogmaals, weet niet of het met elkaar te maken heeft, maar ik vond het zelf wel logisch dat ze de fles zo makkelijk pakte omdat ze het tepelhoedje gewend was 🤷🏼‍♀️