18 Reacties
5 maanden geleden
Ik vond tijdens de vorige kraamtijd het heel fijn om de kleine in een handdoek wikkel te stoppen als die bij iemand anders op de arm ging.
In het ziekenhuis deden ze hem ook direct lekker in zo’n handdoek. Geen idee wat de achterliggende gedachte is.
5 maanden geleden
Hi! Hier ook geen wikkel- of omslagdoek in huis, hoor. Een badcape kan daar ook eventjes voor dienen, denk ik dan.. Creatief zijn, zeker in de warme zomer!
5 maanden geleden
Kan je gebruiken.. je hebt ook van die kleine fleece babydekentjes die je bij de zeeman of zo kan halen. Werkt hetzelfde!🤣
5 maanden geleden
De Badcape is wel heel fijn om goed om de baby te slaan na de geboorte! Grote hydrofiel kan ook maar is iets kouder en niet zo’n mooie punt voor het hoofdje.
Ook omdat ze dan nog wat vies zijn, dit blijft mooier met vaak wassen dan veel soorten dekentjes.
Denk er ook aan dat het eerste mutsje dat je opzet erg onder de smeer (huidtalg of wat bloed) kan komen, heb je dus een duur mooi geboorte mutsje: zet dan evt eerst even een goedkoop neutraal mutsje op “voor het ergste vuil”. waarbij het niet erg is als deze niet meer schoon wordt.
5 maanden geleden
Reactie op Lina2894
Heb een voetenzakje enkel, maar is denk ik toch te warm in augustus..
Ook in augustus moet een pasgeboren baby ingepakt mee naar buiten uit het ziekenhuis, of je dat nou met een deken doet of wikkeldoek, dat maakt dan niet uit, maar alleen een voetenzak is niet genoeg. Die baby kan zichzelf nog niet warm houden.
Ik heb twee wikkeldekens/doeken van koeka overigens met zo'n mutsje inderdaad, die lijken me fijn!
5 maanden geleden
Reactie op Lina2894
Heb een voetenzakje enkel, maar is denk ik toch te warm in augustus..
Zou je zeggen maar wat als jij het ziekenhuis verlaat.. dat is voor je kindje echt nog te koud om zo te doen zonder bescherming van wat meer warmte 🙃 zoals een voetenzak.. wat voor ons warm is hoeft voor een kleintje niet warm te zijn😊
5 maanden geleden
Bij ons in het ziekenhuis kreeg de kleine een badcape aan na de geboorte (keizersnede). Deze was van het ziekenhuis zelf en mocht dus niet mee naar huis.
Zelf heb ik er geen nodig gehad. Ik mocht gisteren de kleine in bad doen, als ik dat wilde, maar dan kon ik ook gewoon nog een badcape van het ziekenhuis gebruiken.
Ik denk dat het per ziekenhuis verschilt of je het zelf mee moet nemen of dat je het vanuit het ziekenhuis kunt gebruiken.
Ik had wel een wiegdeken bij me die veelvuldig gebruikt is. Bijvoorbeeld tijdens het voeden of huid-op-huid contacten.
In ons ziekenhuis wordt bijvoorbeeld kraamverband en netonderbroeken voorzien. Ook handdoeken als je wilt douchen en shampoo en douchegel staat gewoon voor je klaar.
Ik had zo ongeveer driekwart van de vluchtkofferlijst niet nodig.