11 Reacties

8 maanden geleden

Vreemd ik heb gewoon een antibioticakuur gekregen toen was het zelfs na 1 pil al stukken minder. Ik snap dat dat verschrikkelijk veel pijn doet helemaal als het al zo lang duurt.

8 maanden geleden

Reactie op PBaby

Vreemd ik heb gewoon een antibioticakuur gekregen toen was het zelfs na 1 p ...
Jaa! Me huisarts wil me verder niks geven… spoedpost ook gebeld die zegt ook je kan alleen paracetamol nemen..

8 maanden geleden

Reactie op SpontaneVlucht669104

Jaa! Me huisarts wil me verder niks geven… spoedpost ook gebeld die zegt oo ...
Volgens de NHG richtlijnen hoort dit het vervolg te zijn als niet medicamenteuze behandelingen niet helpen: Medicamenteuze behandeling NAAR VOLLEDIGE TEKST › Behandel met zure oordruppels met hydrocortison 1% FNA of zure oordruppels met triamcinolonacetonide 0,1% FNA in een dosering van 3 dd 3 druppels. Kies bij trommelvliesperforatie aluminiumacetotartraat-oordruppels 1,2% FNA 3 dd 3 druppels. Bij onvoldoende resultaat na een week de gehoorgang opnieuw reinigen en een week verder behandelen. Evenzo bij onvoldoende resultaat na twee weken. Bij uitblijven van effect na drie weken: kweek en resistentiebepaling. Bij otitis externa met koorts en algemeen ziek zijn: lokale behandeling aanvullen met oraal flucloxacilline 3 dd 500 mg gedurende zeven dagen en zo nodig paracetamol.

8 maanden geleden

De NHG richtlijn hoort elke huisarts te volgen. Morgen gewoon weer bellen hoor! En op je strepen gaan staan, eventueel iemand meenemen die niet weggaat zonder een juiste eerste medicamenteuze behandeling zoals die oordruppels met hydrocortison

7 maanden geleden

Even update van mij! Bij kno zo raar gesprek gehad volgens hem enige manier om van deze klachten af te komen is bevallen (zijn de letterlijke woorden van kno) Ik schrok me kapot Nu met veel moeite en zelf beetje rondgekeken wat mag nou wel en niet qua medicijnen omdat paracetamol niet werkt heb ik wat anders gevonden wat ik in overleg met verloskundige wel mag en wat nu wel iets meer helpt alleen enige probleem is mag ik die tabletten tot eind mei want laatste 3maand word het wel afgeraden Moet dinsdag op controle bij verloskundige en dan ga ik het verder even bespreken want zonder de tabletten die ik nu heb gaan die aankomende laatste 3maanden denk ik heeel lastig worden

7 maanden geleden

Reactie op PBaby

Vreemd ik heb gewoon een antibioticakuur gekregen toen was het zelfs na 1 p ...
Kreeg jij trouwens antibiotica kuur omdat je oor ook ontstoken of iets was? Want in m’n oor kunnen ze niks vinden dat het ontstoken of iets is daarom krijg ik geen antibioticakuur

7 maanden geleden

Kreeg jij trouwens antibiotica kuur omdat je oor ook ontstoken of iets was? ...
Ja ik had een oorontsteking! Was mijn vorige zwangerschap en toen was ik rond de 34 weken zwanger volgensmij. Maar goed als je geen oorontsteking hebt dan kan er ook geen antibiotica voor gegeven worden natuurlijk… Heeft de KNO arts wel verteld wat het dan is? Komt dit dan van de zwangerschap? Ik moest in mijn vorige zwangerschap door een hernia ook pijnmedicatie gebruiken maar ik heb toen daarvoor een consult bij de gynaecoloog gehad! En die kan je daarin heel goed adviseren.

7 maanden geleden

Reactie op PBaby

Ja ik had een oorontsteking! Was mijn vorige zwangerschap en toen was ik ro ...
Kno arts zegt dat het een zwangerschapsklacht blijkbaar is, dat ik wel pijn heb maar geen ontsteking. Hij zei dat enigste manier was om ervan af te komen bevallen dus ik zou nu nog 13weken met pijn moeten doorlopen. Dinsdag heb ik controle bij verloskundige dus dan ga ik het daar sowieso nog even bespreken want dit hou ik niet nog 13weken vol ….

7 maanden geleden

Ik ben bekend met een vernauwde buis van eustachius, wat jammergenoeg resulteert in meerdere “oorontstekingen” per jaar. Ik gebruik mometasonfuroaat, dit is een soort van plaatselijke ontstekingsremmer, ook veilig tijdens de zwangerschap. Hier zou ik naar vragen. Helpt al na 1/2 dagen!

7 maanden geleden

Reactie op Epsilon

Ik ben bekend met een vernauwde buis van eustachius, wat jammergenoeg resul ...
Dankjewel voor je tip! Hoe zijn ze daar bij jou achtergekomen dat je dat hebt?

7 maanden geleden

Dankjewel voor je tip! Hoe zijn ze daar bij jou achtergekomen dat je dat he ...
Ik had sinds mijn puberteit al vaak last van oorontstekingen (6x per jaar), vaak gepaard met voorhoofdholte klachten. Bij vervolg onderzoek doormiddel van nasendoscopie hebben ze dat toen vastgesteld.