12 Reacties

19 uur geleden

Ja heel herkenbaar! Bij mijn eerste stond ik ook op het randje van instorten. Dat kwam dan door een huilbaby die heel slecht sliep. Maar ook wat jij zegt, je werk, huishouden etc etc alles gaat door. Ik ben toen een tijd een heel stuk minder gaan werken. En dat gaf toen zoveel rust! Uiteindelijk toen ik de energie weer had ben ik weer teruggegaan naar mijn oude uren. Als je de optie hebt zou ik dat als eerste bekijken. Voorlopig een stapje terug doen. Je eigen mentale gezondheid is namelijk een stuk belangrijker. En vooral niet te steng zijn voor jezelf ❤️

18 uur geleden

Heftig is het allemaal he, het eerste jaar is zo intens. Het is zoeken naar dingen die voor verlichting zorgen. Een impopulaire insteek, maar is het een optie om te stoppen met bv? Je hebt waarschijnlijk al heel wat maanden erop zitten, dat is supermooi. Maar nu is dit wel een belangrijk aspect van de grote druk die op jou ligt. Zo kun je de zorg beter delen (met je partner?), is de teruggang van de productie niet erg en kun je ook weer terug naar je oude, vertrouwde functie. Stoppen met bv is een emotionele rollercoaster, maar ik weet nog dat het mij ook zo veel verlichting gaf toen ik de knoop doorgehakt had en afgebouwd had bij mijn eerste (bv was al tobben bij hem, bij de tweede lukte bv niet eens). Sterkte!!

17 uur geleden

Ik ben zelf bewust gestopt met borstvoeding voordat ik weer ging werken. Kan nu het huishouden net runnende houden en dan zijn flesjes zoveel fijner. En eerlijk de baby doet het er echt even goed op. Kies vooral wat voor jou het beste voelt

16 uur geleden

Kijk waar je wat hooi van je vork kan halen. Minder uren op je werk? Minder doen voor je eigen bedrijf? Minder bv? Je kunt alleen voor je baby zorgen als het goed met jou gaat. Er is niets mis met even een stapje terug doen.

13 uur geleden

Heel herkenbaar!! En dan werk ik ook maar 2 dagen van 7 uur.. Ik heb een peuter van 2 en een tweeling van 5 maanden. Ik heb geen tips voor je, want ik weet het zelf thuis ook even niet. Maar ik wil je heel veel sterkte wensen. Wij kunnen dit! 💪

13 uur geleden

Hi Wat ontzettend naar dat je je zo voelt.. Heb je een partner? Die in de weekenden jou wat vrije tijd kan gunnen? En wat wil jij? Wil jij stoppen met bv zodat je terug kunt naar je oude functie en denkt iets meer rust te krijgen? Als je niet wilt stoppen (wat ik goed kan begrijpen, want het wordt alleen maar gemakkelijker naar mijn mening) kun je dan nog (onbetaald) ouderschapsverlof inzetten zodat je deze functie niet hoeft te doen maar eerst thuis kunt blijven? Zelf ben ik nu moeder van de 3e, kindje 5 maand. Geen enkel kind was een echte slaper hier en ik ben soms zoooo moe als mijn dag idd weer om 5u begint, maar voor mij werkt het beter om te gaan douchen, dankbaar zijn voor wat ik heb, even koud afdouchen in gezicht en benen en goed te ontbijten. Ik sport ook 3x per week dan sta ik juist in de sportschool van 7.00 tot 8.00. Niet om te doen alsof ik het dan allemaal zo goed kan handelen hoor, maar mij helpt het dus dragelijk te maken door niet te demken aan hoe kloten en zwaar het allemaal is maar juist sporten, douchen, ontbijten, werkt mij veel beter. In t weekend doe ik een dutje mee met baby en peuter. En koffie 😝 Anywayss lang verhaal, vooral doen wat jij wil, maar misschien is er nog wat kleine aanpassing of hulp mogelijk zodat het beter wordt voor jou
Ik kolf momenteel en merk dat dit mij veel rust geeft, hoewel het ook zwaar kan zijn. Ik voed haar nog live in de nacht en soms voor haar slaapjes zodat ik wel de mooie aspecten houd van borstvoeding. Ik heb de eerste 2/3 maanden live gevoed maar ben hier bijna aan onderdoor gegaan. Met het kolven slapen zowel zij als ik beter

13 uur geleden

Ik zou beginnen met de borstvoeding afbouwen en overstappen op kunstvoeding. Manlief kan dan helpen met de flesjes en jij heb daardoor wat meer je handen vrij. En misschien kun je dan weer terug naar je vorige functie? Zijn er mensen om je heen die af en toe even met de baby op pad willen, zodat jij even kunt rusten, of iets voor jezelf kunt gaan doen?

10 uur geleden

Ik vind het maar wat dat iedereen zo snel roept stoppen met borstvoeding ipv gewoon stoppen met werken. Het lijkt alsof je richting een burn out gaat, dus meld je ziek zou ik zeggen

10 uur geleden

Ik zou zelf persoonlijk kijken naar taken die je man eventueel kan overnemen thuis, misschien combi voeding? Borst en kunst beide? Hoor hier zelf enorm veel goede verhalen over. Ik denk zelf persoonlijk dat borstvoeding enorm mooi is zolang het fijn kan en fijn loopt, naast de tijd die het kost heb je ook last van de hormonen schommelingen wat ook deels hier een deel in mee kan spelen.. Hoop dat je een beslissing kan maken die voor jou fijn werkt!!

2 uur geleden

Ik zou me gewoon ff ziekmelden. Als je zo doorgaat raak je in een burnout/depressie en daar hebben jij en je gezin ook niks aan. Mijn ervaring is dat bedrijfsartsen heel meedenkend zijn met zwangeren/jonge moeders.. Eerst even tot rust komen en dan langzaam weer opzoek gaan naar een nieuwe balans.. veel sterkte!

5 minuten geleden

Reactie op WarmeVuurvlieg334326

Ik vind het maar wat dat iedereen zo snel roept stoppen met borstvoeding ip ...
En ik vind het raar dat borstvoeding zo vaak als iets heiligs wordt gezien en dat er van moeder verlangd wordt daar maar eeuwig mee bezig te zijn. Je kunt gewoon te veel moeten geven, emotioneel en fysiek! En, we weten niet of deze moeder een geldboom in de tuin heeft dus zomaar minder werken is echt niet voor iedereen een optie. Ik vermoed overigens dat ze die geldboom niet heeft staan.. Werk zorgt ook voor ontspanning bij veel mensen, even niet hoeven zorgen is ook helend. Stoppen met bv of meer hybride proberen met kunstvoeding is een optie die deze moeder kan overwegen. Ze is nergens toe verplicht :)