22 Reacties
8 maanden geleden
Ik ga m dalijk in elkaar zetten. Foto volgt haha. Heb gekozen voor een combinatie van manden, lades, deurtjes en laat 2 vakken open en ga daar een stang in maken om kleertjes op te hangen.
8 maanden geleden
Wij hebben een Kallax kast van Ikea omgebouwd. We hebben een aantal planken eruit gehaald en daartussen een stang geplaatst. En een aantal lades toegevoegd.
De Pax-kast voor mijn eigen kleding wil ik volgende week aanpakken. Daar gaan ook nog wel wat babyspulletjes in

8 maanden geleden
Wij hebben dit. Kwamen we ergens op internet tegen. Rechts komen dezelfde deuren voor te hangen. Aan de linkerkant allemaal planken met eventueel bakken/manden.
We hebben gekozen voor een grote kast, omdat we daar de ruimte voor hebben en zodoende ook beddengoed, speelgoed e.d. op kunnen bergen.
Onderin kan in principe geen lade met kast deur ervoor. Dit is wel mogelijk als je een koelkast scharnier koopt.

8 maanden geleden
Wij hebben deze van 100cm x 236cm 🥰 Koelkastscharnieren gebruikt zodat de lades tot onderin kunnen!

8 maanden geleden
Wij hebben een pax kasten wand in onze eigen slaapkamer, 236cm hoog. De middelste kast, 100cm breed, hebben tot ongeveer 1.15m hoogte ingedeeld aan lades. Dan hebben we de paxplank aangepast tot commode plank, extra bevestigd aan de achterkant en we kunnen de plank langer maken zodat het verschoonkussen recht voor ons ligt (ergonomisch verschonen/aankleden). Indeling lijkt een beetje op die van Mel1234567. Maar dan zonder de hoge plank en de twee roedes. We hebben wel een roede helemaal bovenin hangen, hoog genoeg om ons niet te hinderen met verschonen waar we het slaapzakje e.d. hebben hangen.
Ik ben op dit idee gekomen door een van de moeders bij mijn ouders opZ school. Zij had dat gemaakt als ruimtebesparende verschoonplek op de babykamer in plaats van een losse commode.
8 maanden geleden
Wij hebben het nu zo, ben er onwijs blij mee en vind de indeling zo ook fijn. Naast de kast komt de commode

8 maanden geleden
Reactie op Mel1234567
Wij hebben deze van 100cm x 236cm 🥰 Koelkastscharnieren gebruikt zodat de ...

Wat een goed idee qua scharnieren!!
8 maanden geleden
Reactie op Mel1234567
Deze scharnieren van de hornbach, echt een lifehack!

Is dit voor de lades? En wat is het voordeel tov de meegeleverde scharnieren van Ikea?
8 maanden geleden
Reactie op FlowerGirl2025
Is dit voor de lades? En wat is het voordeel tov de meegeleverde scharniere ...
De meegeleverde scharnieren van IKEA zijn vrij dik, waardoor je onderin de kast nooit een lade kan doen want dan gaan de deuren niet meer dicht. Je zal dus altijd ruimte onderin moeten houden of een draadmand ipv lade. Deze speciale scharnieren zijn platter en deze zijn dus ipv de ikea scharnieren, je bevestigt de deuren ermee. Maar omdat ze plat zijn kan je wél onderin een lade doen ☺️ En de Ikea scharnieren kan je terugbrengen krijg je weer €30! (Ik kon ze namelijk niet van mijn bestelling af krijgen)
8 maanden geleden
Reactie op Sandraz21
Dit had ik woensdag moeten weten toch net een kast ingedeeld en besteld 🫣
Oh jeee haha je kunt altijd nog dingen bijbestellen en terugbrengen als je het echt graag zou willen 😊
8 maanden geleden
Reactie op Sandraz21
Me vriend ziet mee aankomen alles weer er uit en iets verplaatsen 😂😂 toch ...
Ooo haha ik dacht je hebt alleen besteld, als het al in elkaar zit is het idd een ander verhaal 😂