16 Reacties

5 maanden geleden

Ja ik heb hier ook last van sinds anderhalve week ofzo, ik ben nu 36+ weken. Volgensmij is het carpaal tunnelsyndroom door een vochtophoping, dit zal weg gaan na de zwangerschap maar is wel heel vervelend!

5 maanden geleden

Herkenbaar! Koelen met ijs lijkt bij mij te helpen

5 maanden geleden

Ja precies dit heb ik ook! Vooral de ochtenden en bij mij m’n middel en ring vinger gewoon helemaal verlamt. Althans zo voelt het, verschikkelijk. Ik hoorde dat je evt een brace kunt dragen meer niet… zo naar.

5 maanden geleden

Heel herkenbaar, komt door de vocht die je vast houdt zegt me vk.

5 maanden geleden

Door vocht kan je carpaal tunnelsyndroom krijgen, ik heb het ook. Lymfedrainage massage gedaan en toen werd het iets minder, maat trekt na de bevalling sowieso weg als je vocht weg is

5 maanden geleden

Ik heb het ook ‘s nachts en sochtends vooral

5 maanden geleden

Oh ja vreselijk ‘s morgens ! Heb het in beide handen en me rechter hand zelfs in al me vingers tot me handpalm aan toe de hele dag .. hoop dat dit snel wegtrekt als de kleine er is

5 maanden geleden

Ik heb er ook heel veel last van. Nu heb ik ook artrose en dacht ik dat ik weer een slechte fase had, maar ik heb dan weer geen extra pijn aan mijn gewrichten dus moet het wel vocht zijn. Nare kwaal dit!

5 maanden geleden

Heel herkenbaar! Het is idd carpaal tunnel syndroom! Zwanher van de 4e en ik heb het voor het eerst! Slapen met een polsbrace om geeft verlichting, ik slaap er al weken mee! Anders word ik snachts wakker van de pijn en slapende handen, nu doen ze alleen in de ochtend zeer en na het opstaan trekt het stramme gevoel weg. Mn vingertopjes blijven wel de hele dag dof aanvoelen!

5 maanden geleden

Ja ik heb het ook ben nu 37+2 Komt idd door vocht

5 maanden geleden

herkenbaar! in 2014 en 2019 al aan geopereerd maar nu dus weer de l*l… weinig aan t doen

5 maanden geleden

Heel herkenbaar! Maar ik ben pas 34 weken dus ik moet nog even. Ik hoop dat het inderdaad weg trekt na de bevalling.

5 maanden geleden

Ik heb dit ook, komt door het vocht wat je vast houdt. Helaas weinig aan te doen ☹️

5 maanden geleden

Ja dat is carpaal tunnelsyndroom maar dan wel de vocht variant ik had het al met 20 weken te pakken helaas. Nu 33+3 weken zwanger. Hele hand en pols zit het ondertussen voordeel na de bevalling trekt het langzaam weer weg. Er zijn meerdere dingen die je kan proberen het te verminderen pols spalk voor als je er snachts veel last van hebt. Met koud water koelen. Laat je partner of familielid het maseren. Heel belangrijk klinkt raar maar blijf voldoende drinken. En kreeg de tip watermeloen te eten. Succes komt allemaal goed en jullie hebben het allemaal pas laat in de zwangerschap dus het zal minder ver vorderen als bij mij. Succes met de laatste loodjes.

5 maanden geleden

Reactie op onderwegnaargeluk

herkenbaar! in 2014 en 2019 al aan geopereerd maar nu dus weer de l*l… wein ...
Had je toen ook de vocht variant of had je toen de kalk variant ? Want daar zit verschil in meestal met de vocht zwanger variant trekt het weg na de bevalling. De kalk variant word idd meestal geopereerd.

5 maanden geleden

Reactie op Sammy94

Had je toen ook de vocht variant of had je toen de kalk variant ? Want daar ...
geen idee eigenlijk.. dat is nooit besproken