40 Reacties

4 dagen geleden

Ossengalzeep werkt hier heeel goed!

4 dagen geleden

Reactie op Astrid3006

Ossengalzeep werkt hier heeel goed!
Jep, lifesaver!

4 dagen geleden

Eerst onder de koude kraan eruit spoelen, dan ossegalzeep en voila

4 dagen geleden

Ossengalzeep en in de zon leggen :)

4 dagen geleden

Zon en binnen 10 min is de vlek weg

4 dagen geleden

Ik zet de wasmachine eerst op voorwas met pink stuff poeder erin en verder gewoon 30 graden normaal programma. Soms gaat het er in 1 keer uit, soms in 2/3 keer (witte rompers bijvoorbeeld langer dan een gekleurd broekje) maar na de eerste keer is de vlek meestal in ieder geval al genoeg weg dat ik de kleding gewoon weer kan aantrekken☺️

4 dagen geleden

Eerst een nachtje weken in Vanish dan op een gewone 40 graden was even alleen de vieze kleren wassen. Met wol doe ik overigens dan gewoon nachtje weken daarna op de wol was :)

4 dagen geleden

Reactie op Annac

Eerst een nachtje weken in Vanish dan op een gewone 40 graden was even alle ...
Dit doe ik ook, werkt perfect. Had ook graag de ‘zon-truc’ gebruikt maar wij hebben geen zon in/om huis ivm veel bomen

4 dagen geleden

Gelijk in een emmertje koud water en azijn!! Even laten weken en dan mee wassen met de was
Vlekverwijder van dasty! Insprayen, even in laten trekken en dan in de wasmachine.

4 dagen geleden

Pink stuff en dan de vlekverwijderaar poeder!

4 dagen geleden

Ik was trouwens de kleertjes wel op 60 graden als er erge (poep)vlekken op zitten. Behave wol. Mijn ervaring is dat het eigenlijk altijd prima gaat! Nooit iets gemerkt van gekrompen kleertjes, en anders is het maar heel ietsjes. Vind ik toch frisser als er poep op heeft gezeten.

4 dagen geleden

Ossengal zeep zorgt inderdaad meteen ervoor dat het eruit gaat! En ik was vaak op 20 of 30 graden. Volgens mij is koud spoelen/wassen juist beter met poepvlekken

4 dagen geleden

Zilver soda en boenen. Azijn erbij

4 dagen geleden

Shout! Voordat je het in de wasmachine doet even insprayen, 1 minuut laten intrekken

3 dagen geleden

Ossengal. Even insprayen, inlaten trekken, en wassen.

3 dagen geleden

Afwasmiddel helpt ook! Even laten weken en goed schrobben met afwasmiddel en daarna in de was. Bij ons gaat het zo eruit :)
Bij werkt voor alle vlekken de wasmiddel van Ariel Ultra+ vlekverwijderaar. Wel uiterlijk een halve dag later in de wasmachine en gewoon daarmee op 40 graden wassen. Een scheutje azijn erbij voor extreem hardnekkige vlekken werkt ook goed.

3 dagen geleden

Koud water vlek en resten afspoelen en direct in de was op 30 graden met normaal wasmiddel. Gaat er altijd uit. (Dit geldt alleen voor borstvoeding poepjes) weet niet straks met hapjes :) dan zal ik een andere tactiek nodig hebben denk ik

3 dagen geleden

Dasty baking soda spray!!!! Ik spray het in en daarna in de wasmachine. Zo goed als nieuw!