6 Reacties
gisteren
Hier ook veel onrust gehad. Na bezoekje aan de osteopaat was het over.
Misschien heeft hij idd ergens ongemak. Misschien last van zn maagje(rechterop voeden proberen) lucht inslikken, te snel/langzame toestroom door verkeerde speen, te koude of warme melk.
Bespreek het vooral een keer met het cb en/of huisarts.
Je wilt gewoon dat je kleintje lekker in zijn vel zit, dus ik snap je gevoel.
gisteren
Mijn baby deed dit ook, super onrustig, continue bewegen en zich verslikken. Wij probeerden ook pepti maar het werd niet beter. De oplossing bleek: op de linkerzijde voeden (ivm reflux). Nu is onze vent al 16 weken maar we doen dit nog steeds:
Dekentje op onze benen
Hydrofiel doek erop
Baby liggend op linkerzij op onze benen (op ZIJN linkerzijde) hij kijkt dus vanuit jou gezien naar rechts
Inmiddels omdat hij dus een stuk langer is liggen zijn benen in een hoek van 90 graden, hij ligt met zijn billen tegen onze buik aan
Ik had iets gezien over therapeutisch voeden op de linkerzijde op tiktok (of all places). Toen ik het zei tegen de verpleegkundige van het CB zei ze "oh ja dat adviseren we ook altijd bij prematuur kindjes". Ik dacht had het maar eens tegen ons gezegd want elke voeding was drama. Door hem op zijn linkerzijde te voeden was hij in één klap van alle onrust af.
20 uur geleden
Bij ons hielp het om een lactatiedeskundige in te schakelen. Bleek dat zijn tongriem veel te kort is en hij daarom altijd zo onrustig drinkt..