11 Reacties

15 uur geleden

Wij hebben ook nog geen vast ritme hoor met de kleine. Hij wordt meestal tussen 6 en 8 wakker en ligt ook bijna altijd tussen 6 en 8 's avonds weer in bed. We houden vooral de wakker tijden aan van 1,5 a 2 uur.

15 uur geleden

Wij doen hetzelfde hier. Als we naar werk gaan en de kleine naar oma of gastouder gaat dan is het vroeg, 6 uur of 6 30. Maar als wij thuis werken of vrij zijn dan leg ik hem zeker nog wel weg in bed als dat kan hoor en slapen we rustig tot 8 uur door (als hij dat toelaat)

15 uur geleden

Ik las op meerdere websites dat op een vast tijdstip opstaan goed is voor het ritme van de baby.. Dus wij staan altijd om 7:30 op (baal ik soms wel van)

15 uur geleden

Reactie op Stacy1992

Ik las op meerdere websites dat op een vast tijdstip opstaan goed is voor h ...
Ik geloof er graag in dat als wij er flexibel mee omgaan, de kleine daar ook flexibel in wordt. Zolang het kan:) Als ze ouder zijn geloof ik dat meer ritme wel echt goed is, maar voor nu is af en toe wat extra slaap ook heeel fijn. Ben er van overtuigd dat we dan ook weer betere ouders zijn voor onze zoon.

15 uur geleden

Wij leggen hem ook terug of tussen ons in als we vrij zijn, slaapt dan rustig nog tot een uurtje of 9-10 daarna opstaan en houden we de wakkertijden aan. Werkt hier prima voor ons en niemand heeft slaaptekort 😅

15 uur geleden

Misschien moet ik ook niet zo panisch doen 😂

Reactie op Stacy1992

Misschien moet ik ook niet zo panisch doen 😂
Haha ik snap je helemaal hoor. Ik twijfel ook overal over en ben bang dat het ritme van slapen/fles helemaal in de war raakt😅

Reactie op ZwoeleKaravaan811689

Wij leggen hem ook terug of tussen ons in als we vrij zijn, slaapt dan rust ...
Hij gaat dan ook in de avond op verschillende tijden naar bed?

15 uur geleden

Reactie op OngedwongenKomeet289121

Hij gaat dan ook in de avond op verschillende tijden naar bed?
Nee op de een of andere manier komen we toch altijd op hetzelfde ritme qua voedingen en vraagt hij altijd tussen 18:00-18:30 een voeding en daarna naar bed, valt dan ook gelijk als een blok in slaap

15 uur geleden

Reactie op OngedwongenKomeet289121

Haha ik snap je helemaal hoor. Ik twijfel ook overal over en ben bang dat ...
Dat is het vooral bij mij ja! Ik vind het prettig dat ik dan de hele dag weet waar ik ongeveer aan toe ben. En daarnaast hoop ik dat hij door zo’n vast tijdstip ‘s ochtends ook niet ineens extreem vroeg wakker wordt

14 uur geleden

Reactie op Stacy1992

Dat is het vooral bij mij ja! Ik vind het prettig dat ik dan de hele dag we ...
Als dat voor jullie werkt is dat prima toch! Vooral doen wat voor jullie goed voelt en niks forceren lijkt mij