10 Reacties
6 maanden geleden
Wat fijn dat je vriend zo behulpzaam is! Ik heb er moeite mee om hem om hulp te vragen, omdat hij dan geiriteerd raakt en als ik het niet vraag moet ik het zelf doen. Zo sta ik dus nog steeds alles zelf te doen.
6 maanden geleden
Nee heel normaal hoor. Ik ben deze hele zwangerschap echt verrot. Mijn vriend neemt zoveel extra werk op zich. Super blij mee.. en als hij ziet dat het niet gaat dan pakt hij ook extra over.
Afgelopen week heeft mijn lieve schoonmoeder de hele badkamer schoon gemaakt omdat ik dit niet meer kon bijhouden.
Dus ja ben super blij met alle hulp 🥰
6 maanden geleden
Ik heb precies hetzelfde, heb alleen geen peuter maar probeer zoveel mogelijk te doen maar dat is in vergelijking met mijn vriend echt heel weinig. Voel me ook wel lullig richting hem maar hij verzekerd mij dan altijd dat ik op dit moment een klein mensje aan het verzorgen ben en dat hij het zo ziet dat ik zoveel meer doe.
6 maanden geleden
Haha heerlijk toch een partner die dat allemaal doet 🤩.
Ik droom ervan 😅
6 maanden geleden
Niet lullig over voelen hoor, je lichaam is hard aan het werk. Ook wanneer jij fysiek niks doet.
Ik ben thuismoeder en ik doe de zorg voor onze twee kinderen (6 en 3 jaar). Mijn man hoeft er 's nachts nooit uit, dat regel ik. Mijn man kookt elke avond, ik ruim af en poets de keuken, de kinderen naar bed brengen doen we samen. Naar school brengen doet mijn man, ik haal elke middag op. Verdere taken in het huishouden zijn ook verdeeld: benedenverdieping doe ik, bovenverdiepingen doet mijn man. Wasgoed doe ik (wassen, indien nodig strijken, opvouwen, opruimen), bedden opmaken doen we beide. Ramen lappen binnen doe ik voor nu nog, ramen lappen buiten doet mijn man. Toiletten schoonhouden doe ik, de badkamer in zijn geheel doet nu mijn man (buiten zwangerschap om doe ik dat ook). De eerste dagen/week na de bevalling komt alles op mijn man te rusten aan huishouden en zorg voor de andere twee kinderen. Mijn moeder en bonus-schoonmoeder springen in bij huishoudelijke taken na de bevalling op de benedenverdieping en indien nodig het wasgoed.
6 maanden geleden
Ik vind dat niet lastig hoor, mijn man doet dat ook uit zichzelf (maar doet normaal ook gewoon veel in huis) en zegt nu ook telkens dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken. Ik bouw een baby (in een heerlijk schoon en opgeruimd huis), kan me echt niets fijners bedenken op dit moment eigenlijk haha. Ik was alleen de babyspullen nu overdag tijdens m'n verlof en ik kook als ik er zin in heb. Mijn verdere aandeel in het huishouden komt wel weer 😃. Zou er echt van proberen te genieten ook hoor, dat je lichaam de tijd krijgt om te rusten🥰
6 maanden geleden
Reactie op FlowerGirl2025
Wat fijn dat je vriend zo behulpzaam is! Ik heb er moeite mee om hem om hul ...
Mijn vriend doet zoveel in huis, qua klussen de hele tuin word opgeknapt ook daarin werkt hij super hard. Nu net een vast contract gekregen op zijn werk. Maar dat betekent ook dat ik in huis eigenlijk alles doe en dat is best pittig 🥹 maar ik wil ook niet nog meer van mijn partner vragen, hij doet overal zo zijn best! 😅
6 maanden geleden
Mijn partner doet ook heel veel en ik voel me daar ook schuldig over, ook al weet ik dat dat niet hoeft. Hij zegt ook ‘jij maakt onze baby’ dus heeft veel taken in huis overgenomen en verzorgt mij veel (drinken brengen enz). Ik heb die test online gedaan en kwam erachter dat ik wel 80% van de mental load draag, dat stelde me gerust hahaha. Gelukkig hebben we nu een schoonmaker dat scheelt ook!
6 maanden geleden
Reactie op Scorpio1111
Mijn partner doet ook heel veel en ik voel me daar ook schuldig over, ook a ...
Ik ben wel benieuwd welke test🙃 ik voel me ook best schuldig namelijk