10 Reacties
2 dagen geleden
Heel herkenbaar! Heb hier eens een topic ook over geopend. Wil ze misschien op haar buik wel langere dutjes doen? M’n zoontje wilde op z’n buik slapen en via z’n billen klopte ik hem dan in slaap. Onze dochter accepteert nu na 4 maanden ineens een speen en (zolang deze in haar mond blijft) slaapt ze wel eens wat langer.
gisteren
Ik volg! Wij hebben hetzelfde.. het begint echt vermoeiend te worden. Onze baby heeft ook niet anders gedaan dan die hazenslaapjes (na ook ongeveer 20 minuten strijden om hem in slaap te krijgen).
gisteren
Leg je haar overdag ook in het donker (echt heel donker) in haar eigen kamertje (in stilte dus, enkel eventueel witte ruis) weg? Mijn dochtertje slaapt ook licht en onrustig in de kinderwagen, en in de box in de woonkamer, maar ze slaapt een stuk beter en langer op haar kamertje.
gisteren
Ik was in de veronderstelling dat dutjes van 30 - 45 min heel normaal zijn.
Hier houden we de wakkertijden in de gaten en lassen dan gewoon weer een dutje in.
Eigenlijk lukt het alleen bij het slaapje van 12 uur om hem na wakker worden weer opnieuw in slaap te krijgen voor een langer dutje. En soms lukt dat in 10 min en soms zijn we 30min bezig...
Tevens ook 4 maanden oud en midden in de slaapregressie dus dan gaan ze juist rommelen met die slaapcycli
13 uur geleden
Geen tips hier maar enorm herkenbaar! Hier is het 45 minuten(1 cyclus).
avondritueel is altijd een strijd en daarbij geef ik borstvoeding dus het voelt als mijn taak om hem in slaap te krijgen.
Ik hoop dat “ineens” die slaapmomenten gekoppeld worden want ik weet het ook niet.
11 uur geleden
Reactie op S_Oirschot
Leg je haar overdag ook in het donker (echt heel donker) in haar eigen kame ...
Ja alle dutjes zijn in de cosleeper en we maken het zo donker mogelijk! Wel witte ruis inderdaad
11 uur geleden
Reactie op InspirerendeRegenwoud405508
Ja alle dutjes zijn in de cosleeper en we maken het zo donker mogelijk! Wel ...
Onze slaapt momenteel juist niet in het donker en afzondering. Slaapt het best als er visite is of met een Spotify playlist met cafegeluiden 😅
7 uur geleden
Hier hetzelfde. Ik kan ons zoontje niet wegleggen want dan is hij na max 25 min wakker. Soms als ik lang met de wagen buiten heb gelopen en dan binnen nog een tijdje de wagen wieg blijft hij nog een tijd doorslapen. Ik heb geprobeerd met wakker in zn bedje leggen maar volgens mij kunnen ze dat echt pas vanaf een maand of 6? Wat ik zelfs sinds een aantal dagen doe is hem dan in slaap wiegen zodra het kan op bed gaan zitten met hem. En na een aantal minuten naast mij neerleggen maar wel tegen mij aan. Ik denk de eerste 30 min misschien langer moet ik er wel echt tegenaan blijven zitten want dan wordt hij half wakker en slaapt weer door. Daarna kan ik wel even ergens anders gaan zitten of even weglopen. Hij slaapt zo 2 uur en 15 minuten door. Ik wil niet echt weg gaan want ik begrijp dat hij erop moet gaan vertrouwen dat ik niet weg ben als hij wakker wordt. Soms kan hij naast ons wel al zelf in slaap vallen namelijk. Ik hoop dat hij binnekort ook in een bedje langer kan slapen overdag.