12 Reacties

17 uur geleden

Wat ons heeft geholpen is om de kleine bij ons in bed te doen. We hebben zoveel met hem heen en weer gelopen en vielen haast in slaap tijdens het wiegen, maar naast/bij ons zijn is het liefste wat hij wil dus dit heeft ons weer betere nachten opgeleverd! Succes!!

17 uur geleden

Hier hetzelfde. Mijn vriend en ik verdelen de nachten, hij doet de eerste helft tot 3 en ik doe daarna zodat we beiden toch wat kunnen slapen. Hij is ook een nachtmens en ik een ochtendmens, daarom komt het wel goed uit zo. Verder is het je er echt aan over geven, meer kan je niet. Het is maar voor even, jullie kunnen het 🫶🏻

17 uur geleden

Reactie op Fija

Wat ons heeft geholpen is om de kleine bij ons in bed te doen. We hebben zo ...
Dit werkt voor ons ook het beste! dan slaap ik wat onrustig, maar ik slaap tenminste, en hij heeft mij blijkbaar gewoon nodig denk ik dan.

17 uur geleden

Mijne slaapt al sinds hij 3 dagen oud was tegen mij aan in bed. Wij hebben (95% van de dagen) allemaal topnachten. Ook van de slaapregressie heb ik weinig last. Ja er zijn nadelen van samen slapen (veiligheid) maar kijk ook eens naar de VELE voordelen. 😊

17 uur geleden

Ja wij verdelen het ook. Mijn vriend de late avond en de vroege ochtend en ik de nacht. Zo pakken we allebei 6 uur slaap ongeveer.

15 uur geleden

Hier vannacht de kleine even op ons bed gelegd omdat ik even iets wilde pakken en ze sliep direct. We zaten echt van; hehh? Volgens mij wil ze ons graag nabij. Moet me wel gaan inlezen hoe dit zo veilig mogelijk kan. Vind het erg spannend

15 uur geleden

Bij onze eerste zoon was dit ook een huwelijkscrisis door deze regressie 😅 dus ik herken het helemaal. We hebben nu duidelijke afspraken, we nemen hem meteen naar ons bed en gaan niet meer 100x aan dat bedje staan en we weten nu: het 1e jaar is doorbijten maar het komt goed

15 uur geleden

Baby lekker dicht tegen je aan ‘s nachts werkt echt. Wij doen dit sinds de kraamweek. ik ga samen met haar naar bed rond 19/20 zodat ik haar eerste lange slaapcyclus tot een uur of 1 meepak. En voor de veiligheid slapen mijn partner en ik nu nog apart. Hoe slaapt je kindje overdag? Hier was oververmoeidheid ook echt een ding en een vicieuze cirkel. Het hielp heel erg om kortere wakkertijden aan te houden (max 1,5u en dan verschonen en voeden in bed). En minder prikkels tijdens voedingen. En ik ga nu ook ff niet met haar de deur uit. Eerst nam ik haar mee naar restaurants of dingen maar nu merk ik dat haar slaapjes in bed en dit ritme heilig beginnen te worden. Overdag lig ik ook naast haar op bed….. dus in slaap voeden in donkere kamer en erbij blijven. Ik merk ook dat ze lekkerder slaapt op haar zij. Naja ik zou vooral aanraden om dingen uit te proberen en goed naar je kindje te kijken wat er nodig is. Hier was dat vooral rust en nabijheid. En gek genoeg lukte mij dit beter toen mijn vriend er even niet was omdat ik volledige focus op haar kon hebben 🤣. En hij niet ook wilde helpen of overnemen of op onmogelijke tijd de lunch klaar had gezet (hoe lief ook allemaal). Maar ik heb gewoon t idee dat ik toen beter de baby kon volgen ☺️.

15 uur geleden

Reactie op antje_romero

Baby lekker dicht tegen je aan ‘s nachts werkt echt. Wij doen dit sinds de ...
Ik heb echt vrijwel exact dezelfde ervaringen!

13 uur geleden

Reactie op antje_romero

Baby lekker dicht tegen je aan ‘s nachts werkt echt. Wij doen dit sinds de ...
Dit is super fijn natuurlijk, maar zelf heb ik nog een peuter rondlopen en dan kan ik overdag niet bij mijn baby gaan liggen. Met een 2e is dat toch wel wat moeilijker. In zijn bedje slaapt hij hier max 30 minuten.. op mijn armen langer.. maar ja zou het heel fijn vinden om wat te kunnen doen terwijl hij slaapt. Hopelijk komt het vanzelf 😉

12 uur geleden

Reactie op Eliwisa

Dit is super fijn natuurlijk, maar zelf heb ik nog een peuter rondlopen en ...
Jaaaa nee dan gaat t niet lukken 😅 ik vroeg me ook al af hoe dit ooit moet bij een tweede. Hopelijk is die makkelijker 😋🫠

11 uur geleden

Wij doen vaak de nachtdiensten afwisselen, ik heb de kleine vanaf zondag nacht en dan t/m dinsdag nacht woensdag nacht wisselen we om en mijn man dan donderdag nacht t/m za nacht, zo kan je toch soms nog fijn slapen, hij moet doordeweeks vroeg op waardoor ik dan dus die nachten pak 😊. Maar als ze echt heel pittig is en om het kwartier wakker wordt dan wisselen we het vaak in de nacht rond een uur of 3 af en dan gaat de ander inderdaad ☺️. Maar inderdaad de slaapregressie doet niet veel goeds voor je relatie, je bent veeel prikkelbaarder, ik heb geluk dat mijn man tegen weinig slaap kan maar ik merk wel dat ik zelf inderdaad veel minder kan hebben 😅. Sliep voorheen vaak minimaal 9u per nacht om uitgerust te zijn, en dat zit er niet meer in 😋. Oh en ik geef nu sinds 1 maand flesvoeding ivm te weinig productie waardoor wij dus de nachten wel makkelijker kunnen afwisselen, als je borstvoeding geeft gaat dat natuurlijk veel lastiger en is de kleine meer afhankelijk in die periode pakte hij vaak de kleine voor mij en verschoonde hij haar en gaf ik de borst ☺️