10 Reacties

Heel herkenbaar! Onze dochter (16+4) doet precies hetzelfde. Ook veel huilen tijdens de fles. Terwijl als ze aankomen lopen met de fles ze heel enthousiast reageert (lees: spartelen met armen en benen). Ik maak mij er ook een beetje zorgen om Ik hoor ook graag ervaringen

2 dagen geleden

Ik zou als ik jou was gewoon contact opnemen met de ha/cb. Luiers zijn (zo is het mij verteld) echt wel de manier om af te lezen hoe het met je kindje gaat en nu vertellen ze je dus dat je kindje te weinig drint. Hoe gedraagt ze zich verder? En waarom minimaal 2,5 uur tussen voedingen? Ik heb bijvoorbeeld sinds ze de nacht doorslaapt bijna dagelijks dat ze 1x per dag, 2 uur na de (meestal de eerste) fles weer komt en dan ga ik niet wachten🙈

2 dagen geleden

Hier gaat het drinken sinds week 14 slecht (nu week 18). Hij was toen 7kg en dronk gemiddeld 700cc per dag (terwijl hij rond de 850-900cc zou moeten zitten). Nu is het 4 weken later, is hij denk ik zo’n 7,5kg en drinkt hij nog steeds zo’n 700cc. Ik wil morgen het cb bellen omdat ik me wel wat zorgen begin te maken.. Wel voldoende plasluiers hier overigens. Maar de fles is elke keer een ontzettende strijd dus ik voel me er niet helemaal zen bij.

Reactie op Stacy1992

Hier gaat het drinken sinds week 14 slecht (nu week 18). Hij was toen 7kg e ...
Ja wat vreemd hè! Zo’n grote verandering ineens

2 dagen geleden

Reactie op VerbeeldingsrijkeVuursteen881478

Ja wat vreemd hè! Zo’n grote verandering ineens
Pff ja.. Oh ja en 4 weken geleden zei het cb dat 700cc echt het minimum is 😩 Ik kieper ook echt zooooveel kunstvoeding door de gootsteen

2 dagen geleden

Reactie op Ceri1999

Ik zou als ik jou was gewoon contact opnemen met de ha/cb. Luiers zijn (zo ...
Het is ju sinds 2 dagen dat de luiers snachts echt droog zijn.. Overdag zitten er 2 goede luiers bij en de rest vind ik zelf erg slechte luiers.. Ze is wel gewoon erg alert, wel jengelig, maar lijkt me dat dit misschien hoort bij sprong 4? Ik zal inderdaad morgen eens informatief de huisarts bellen, zeker zo voor de feestdagen. Minimaal 2,5 uur omdat ze anders echt absurd weinig drinkt.. Dus het huilen dan niet perse een hongersignaal is..

gisteren

Net de huisarts gesproken. Die zegt dat het wel oké is zo lang er voldoende plasluiers zijn. Maar gisteren zijn we de dag geëindigd met 480cc en dat is wel heeel weinig voor een baby van 7,5kg..

18 uur geleden

Ons zoontje (nu 18 weken en 5 dagen) heeft ook een week of 2 echt heel slecht gedronken. Kregen er ook maar weinig en en spuugde ook veel. Nu drinkt hij sinds afgelopen donderdag weer normaal en komt hij zelfs sneller voor de fles.

18 uur geleden

Reactie op Kelsey1997!

Ons zoontje (nu 18 weken en 5 dagen) heeft ook een week of 2 echt heel slec ...
Wat was dan “echt heel slecht”? Vind dit al wel een geruststelling om te lezen!

18 uur geleden

Reactie op Stacy1992

Wat was dan “echt heel slecht”? Vind dit al wel een geruststelling om te le ...
Hij dronk eerst ook 850 ml op een dag, en toen was het ineens ook maar 500 of soms zelfs iets minder. Hij had overigens ook iets minder natte luiers maar wel nog plasluiers! We weten niet of het een (buikgriep)virus was of misschien toch van sprong 4?🤷‍♀️ Maar nu drinkt ie weer goed gelukkig! Hopelijk is het dus een fase!