53 Reacties

6 maanden geleden

Nee geen ervaring mee, maar wel dezelfde situatie. Ik ga nu Moxa therapie proberen, uit onderzoeken blijkt dat dit goed kan helpen, zeker bij een tweede kindje. Ik heb dit snel ingepland voor de versie, als het niet lukt gaan we uiteraard ook de versie proberen. Maar wie weet is dit ook wat voor jou

6 maanden geleden

Ik heb het wel een kans gegeven mijn vorige zwangerschap en mijn dochter is nog uit de stuit gedraaid met 36 wkn. Misschien een gelukje maar had wel spinning babies oefeningen opgezocht en gedaan. Succes, waar je ook voor kiest 🍀

6 maanden geleden

Hier ook in stuit maar ben nog een beetje minder ver. Ook aangeraden door de verloskundige om spinning babies te gaan doen. Je kan op de officiële website van spinning babies de oefeningen opzoeken speciaal voor stuit. https://www.spinningbabies.com/pregnancy-birth/baby-position/breech/flip-a-breech/ Hier staat ook een filmpje bij wat ik erg fijn vond. Ik hang nu al 3 dagen 3x per dag op mn kop haha. Het idee is dat je kindje een beetje uit je bekken glijdt en zelf opzoek gaat naar de beste positie. Het zou ook meer ruimte in je baarmoeder geven. Soms komt stuit omdat je baarmoeder een beetje gedraaid is. Nu ligt mijn placenta voor dus ik voel niet goed hoe hij nou ligt..

6 maanden geleden

Wat je eventueel ook zou kunnen proberen is een voetreflexmassage gericht op het draaien van de baby in stuitligging. Geeft geen garantie maar een massage is nooit vervelend en vooral niet als het blijkt te werken 😉

6 maanden geleden

Mijn moeder is verloskundige en raad ook altijd spinning babies aan! Je kan video’s vinden op youtube.

6 maanden geleden

Reactie op Daantje&baby2025

Wat je eventueel ook zou kunnen proberen is een voetreflexmassage gericht o ...
Ja dat gaf de verloskundige ook aan inderdaad daar ga ik ook maar kijken! Maar alle beetjes helpen (hopelijk) dus wil dit ook een kans geven ☺️

6 maanden geleden

Reactie op Nanaimo

Nee geen ervaring mee, maar wel dezelfde situatie. Ik ga nu Moxa therapie p ...
Ja dit zei ik bij de verloskundige ook.. en die was erg sceptisch.. maar ik zelf ga hier denk ik wel naar kijken ☺️

6 maanden geleden

Maar is er geen kans meer dat hij nog gaat indalen? Ik heb gehoord dat dit tot op het laatst nog kan gebeuren

6 maanden geleden

Reactie op sannelg89

Maar is er geen kans meer dat hij nog gaat indalen? Ik heb gehoord dat dit ...
Nou hopelijk niet haha dan ben ik de sjaak en kunnen ze hem niet meer draaien. Hij zou kunnen draaien.. maaaaar hij is al 2 weken niet gedraaid dus ze schatten de kans klein in. De verwijzing naar het ziekenhuis staat voor de eerste versie dit zal snel gebeuren is me verteld ivm de hernia die ik ook heb en de druk die er dan op komt te staan. Zaterdag heb ik een afspraak voor een voetreflex massage . Baad het niet dan schaad het niet 😉 Het spinning babies concept is dat je door oefeningen ervoor kan zorgen dat de baby alsnog draait Maar doordat ik een hernia heb kan ik veel oefeningen niet doen zoals ik ze nu zie en heb geprobeerd zonder veel pijn te hebben

6 maanden geleden

Reactie op Sjakie88

Nou hopelijk niet haha dan ben ik de sjaak en kunnen ze hem niet meer draai ...
Keep us posted! Hopelijk helpt de voetreflexmassage 🤞

6 maanden geleden

Reactie op Daantje&baby2025

Keep us posted! Hopelijk helpt de voetreflexmassage 🤞
Ja ik heb zaterdag ochtend een afspraak 😊 hoop zo dat het helpt 😃

6 maanden geleden

Reactie op Sjakie88

Ja ik heb zaterdag ochtend een afspraak 😊 hoop zo dat het helpt 😃
Ik duim echt voor je! Hoop het ook zo voor je. Ik heb er positieve verhalen over gehoord .

6 maanden geleden

Sommige zweren ook bij een bezoek bij een osteopaat om meer ruimte in de buik te krijgen zodat de baby nog wat makkelijker kan draaien. Of dit werkt geen idee hoor..

6 maanden geleden

Reactie op Anne2197

Sommige zweren ook bij een bezoek bij een osteopaat om meer ruimte in de bu ...
Dat las ik ook. Ik ga zaterdag eerst de voetreflex therapie proberen. En dan even aankijken wanneer de versie plaatsvindt. Ondertussen kan ik nog spinning babies “oefeningen” proberen.

6 maanden geleden

Veel lopen, niet te veel zitten, niet onderuitgezakt zitten maar rechtop en voeten stevig op de grond, ruimte creëeren in bekken met yoga en stretches. En spinning babies maar ik lees dat je die niet kunt doen. Misschien kun je wel een mildere variant doen? Op je knieën en je ellebogen en gezicht op de grond? Op handen en voeten lopen? Ik heb ook echt al deze dingen geprobeerd en ze was wel gedraaid rond week 32 (lag daarvoor al weken dwars) maar dat kan ook toeval zijn geweest uiteraard... Sterkte!!!

6 maanden geleden

Reactie op antje_romero

Veel lopen, niet te veel zitten, niet onderuitgezakt zitten maar rechtop en ...
Ja dat zou leuk zijn. Maar ik kan bijna niet lopen en zitten enkel liggen en half zitten en liggen. Yoga is ook uit den boze met mijn hernia 😅 alles waar ik pijn van ervaar moet ik vermijden 😩en de “mildere variant” is voor mij al echt niet te doen. Ik kan niet eens in hurk houding zitten zonder krachtsverlies te krijgen😅. Echt draaamaaaa gewoon. Ik kan dus ook niet op een zij liggen slaap dus ook maar half zittend zodat ik niet te veel druk leg op mijn rug. Daarom ben ik zo benieuwd of het echt nog wel “effect” zal hebben rond deze termijn. En dan ook nog met de beperkingen die ik momenteel heb. Bij mijn eerste kon ik overigens al deze dingen ook niet.. maar die was niet zo eigenwijs als zijn kleine broertje 😉

6 maanden geleden

Reactie op Sjakie88

Ja dat zou leuk zijn. Maar ik kan bijna niet lopen en zitten enkel liggen e ...
awwww dat is zooo vervelend! :( en lopen? gaat dat wel een beetje? ik hoop dat de voetreflex of moxatherapie iets voor je kunnen doen 🙌!!! en mijn yoga docent gaf als tip "veel tegen je baby praten". maarja... of dat nou werkt.. proberen waard though!

6 maanden geleden

Reactie op antje_romero

awwww dat is zooo vervelend! :( en lopen? gaat dat wel een beetje? ik hoop ...
Nee lopen gaat voor een paar meter 😅 de supermarkt door is al een uitdaging 🙃 ik heb eigenlijk nooit echt dat ik tegen de baby praat 😂😂 alleen als hij normaal moet doen en moet stoppen met schoppen. Ondanks dat het mijn 2e is vind ik het nog een abstract iets 😂

6 maanden geleden

Reactie op Nanaimo

Nee geen ervaring mee, maar wel dezelfde situatie. Ik ga nu Moxa therapie p ...
Ik doe nu ook moxa, hopelijk werkt dat, anders volgende week versie🤞🏻

6 maanden geleden

Reactie op RationeleGlans489605

Ik doe nu ook moxa, hopelijk werkt dat, anders volgende week versie🤞🏻
Ik heb hier in de buurt gezocht maar kan niet echt wat vinden.. eentje in Tilburg maar die vraag €85 ?! Is dat normaal 😅 voor een half uur. Ik vind het persoonlijk wat zweverig dus ben erg sceptisch haha