23 Reacties

15 uur geleden

Ik lees even mee, onze dochter is 20 weken en zit al 2/3 weken dik in sprong 4…. Ben er wel klaar mee haha…. Maar dan staat sprong 5 weer om de hoek 🫠🫠🫠🫠

15 uur geleden

Goeie vraag! Mijne is nu 24 weken oud en we hebben hele slechte nachten (lees soms elk uur wakker en wil dan geknuffeld worden en niet alleen slapen).. zou het een sprongetje zijn? Ik hooooop het want dat zou betekenen dat we er bijna klaar mee zijn toch 🙃

15 uur geleden

Ja hier sinds een paar dagen, maar het lijkt mee te vallen. Wat wel opvalt en gek is, hij kon al 2 maanden rollen, maar sinds de 5e sprong blijft hij heel zielig op zijn rug liggen. Dud dat is wel iets opvallends.

15 uur geleden

Sprong 4 is niks vergeleken bij sprong 5😅. Elk uur wakker snachts 🙈

15 uur geleden

Hier denk ik in sprong vijf! Hij is van 18 juli maar uitgerekend 10 augustus. Hier is het intens, wil eigenlijk alles maar kan niets en is daarom best wel nukkig, veel zeuren, humeurig, veel huilen. Maar daarnaast ook ziek, dus dat zal het niet makkelijker maken! 😶‍🌫️

15 uur geleden

We hadden met 21 weken weer een sprong te pakken (nu 23 weken). Toen kon hij overdag weer geen seconde alleen zijn. Dit gaat gelukkig weer goed. De slaapjes overdag zijn heel variabel, maar de nachten. Wtf is dit? 😅 We denken dat het van de tandjes is, want hij heeft daar wel heel veel last van hoor. Maar kan dit ook nog de sprong zijn? 🤔 We gaan het zien.. Iedere week is weer een verrassing 🙃

14 uur geleden

Geen idee of het een sprong is of restant van dikke week koorts door verkoudheid en nog steeds hoesten en slijm. Overdag prima, maar elke 2 uur wakker s nachts 🫠

14 uur geleden

Hier is sprong 5 ook echt drama hoor. Overdag al meteen gaan huilen zodra je uit het zicht verdwijnt en helemaal drama. Zodra je dan weer de kamer binnen komt lopen is er niks aan de hand. En die tandjessss😭 hij wil de hele dag op mijn hand bijten haha

14 uur geleden

Hier lijkt het ook om sprong 5 te gaan. Hij pakt nu opeens zn voetjes vast en is druk bezig met zn benen etc. Rollen doet hij nog niet (wel naar zn zij) maar lijkt wel in de buurt te komen. Ook is hij begonnen met brabbelen. Dus hoop eigenlijk dat wel weer betere nachten gaan krijgen binnekort als hij een beetje gewend is aan alle nieuwe vaardigheden

14 uur geleden

Mijn dochtertje is bijna 25 weken en vandaag was het hier D R A M A! De hele tijd vastgehouden willen worden, niet zelf willen spelen en alleen maar huilen. Drinken doet ze ook slecht en slaapjes zijn korter. Lijken ook wel tandjes te zijn. Vanmiddag was ze ineens beter toen ze tijdens dr wakkertijd dr speentje in mocht houden 😅 toen rolde ze ook naar dr zij de hele tijd, ze is er bijna! Ze houdt nu ook ineens dr flesje zelf vast en stopt de fles en dr speentje zelf in dr mond. Een van dr boeken werd ze helemaal hyper van en vond het ontzettend fascinerend om de bladzijdes om te slaan.

13 uur geleden

Hier ook sprong 5, wat een gekkigheid is dit joh: spelen én hartverscheurend huilen tegelijkertijd. Eenkennigheid komt ineens om de hoek. Overdag slapen is stom. Ligt de hele dag met z’n benen in de lucht. En maar jammeren en klagen, om niks en om alles. Ik wilde vandaag van de lamlendigheid wel mee doen met jammeren, wat een ongezelligheid 😄

13 uur geleden

Reactie op Frumpie

Hier ook sprong 5, wat een gekkigheid is dit joh: spelen én hartverscheuren ...
Perfect omschreven, hebben wij hetzelfde kind 🤣

13 uur geleden

Reactie op Frumpie

Hier ook sprong 5, wat een gekkigheid is dit joh: spelen én hartverscheuren ...
Precies dit hier ook! Ennnn papa mag haar niet meer op bed leggen dan is het krijsen (zowel overdag als savonds) zodra ik haar pak is ze stil en gaat ze lachen naar papa. Dit doet ze al weken zo, bijna zielig voor mn man 😂

13 uur geleden

Reactie op Francis 21

Precies dit hier ook! Ennnn papa mag haar niet meer op bed leggen dan is he ...
Hier ook! Huilen als papa thuiskomt uit z’n werk en ik moest vanmiddag weg dus papa moest kind op bed leggen: dráma! Hij is van narigheid maar een uur door de kou gaan lopen, want in de wagen slaapt hij wel. Ik had ook medelijden met ‘m, hij doet zó zn best 😄

13 uur geleden

Zoontje is 25 weken en denk dat we er nu zo'n twee weken in zitten. We hadden al wekenlang slechte nachten, maar ineens werden ze nóg slechter. Hij kon zn slaapcyclussen niet meer goed koppelen, dus iedere 45 min tot max 1,5 u wakker worden en onze hulp nodig hebben om verder te slapen. Midden in de nacht minimaal een uur klaarwakker of al vanaf 5 u de dag starten, veel meer jammeren/huilen en veel bewegen in de nacht (z'n ontwikkeling gaat ook echt mega snel deze weken). Lijkt nu weer voorzichtig de goede kant op te gaan. Overdag overigens wel super vrolijk en redelijke dutjes, maar die nachten zijn pittig pfoe.

13 uur geleden

Reactie op Selphya

Perfect omschreven, hebben wij hetzelfde kind 🤣
Haha! Ik was net helemaal de stabiele ik-snap-m’n-kind-helemaal-moeder: begrijp ik er sinds deze week echt hélemaal niks meer van. Denk ik: aahhh, kind heeft ergens last van, kom maar bij mama. Ik heb hem nog maar amper vast of hij maakt er een compleet feest van! Tranen lopen nog over zn wangen van de zieligheid én een lol dat tie heeft dat ik ‘m weer oppak! Schiet mij maar lek

12 uur geleden

Reactie op Frumpie

Haha! Ik was net helemaal de stabiele ik-snap-m’n-kind-helemaal-moeder: beg ...
Jaa hier was hij vandaag ook met momenten zo onredelijk dat ik echt dacht waarom nou 😅 hij wil ook niet meer rollen ineens. Dus hij lag elke keer heel zielig op zijn rug op zijn 2 vingers te sabbelen. En hij heeft super veel honger ook. Das wel cute.

12 uur geleden

Reactie op Selphya

Jaa hier was hij vandaag ook met momenten zo onredelijk dat ik echt dacht w ...
Nou jaaa, hier ook ja! Dat gesop op die vingers. Heel cute, tot ze te ver achterin gaan. Gut, wat is tie dan gelijk weer zielig omdat hij moet kokhalzen 🤣 En hier zijn de flesjes ook niet aan te slepen. Zat vandaag zelfs te azen op m’n koffiemok, koek én champignonnensoep. Ik denk dat we over een paar weken een heel ander kind hebben joh, ze ontwikkelen zich nu als een malle. Sterkte in de jammerstrijd hè, we kunnen dit 💪🏻😅

11 uur geleden

Er staat dat wij nog 8 dagen sprong 5 hebben en het kan mij niet snel genoeg voorbij gaan. Sprong 4 was redelijk drama maar viel me mee maar sprong 5 vond ik wel een tandje erger. Ik kan niet eens eventjes naar de wc zonder een hysterische baby te krijgen 😅 moet haar echt bezig houden. Van de week was elk dutje haar in slaap krijgen HELL. Vandaag ging dat weer beter. Opeens kan ze mega lang wakker blijven tussen de dutjes. Ze pakt dr voetjes beet en kan al wat brabbelen en komen er al woordjes uit zoals blablabla en bababa en sinds vandaag papapa. Nog niet echt mamama :( Ze slaapt door!!! Drinkt wel slapend om de paar uur maar niet meer 2 uur wakker midden in de nacht.

5 uur geleden

Ik wou eerst zeggen wauw wat is die 5e sprong voor leipe shit maar na alle comments te lezen zitten we echt allemaal in hetzelfde schuitje 🥲 dacht dat de 4e sprong al heftig was maar dit hahahaha er word al gehuild als ik uit zn gezichtsveld verdwijn en buk om wat van de grond te pakken of mn rug naar hem draai in bed. Oja en slapeloze nachten en die tanden😢 Zo mn klaagzang is er uit, maar hou natuurlijk super veel van die kleine dus allemaal prima🥰