24 Reacties

5 maanden geleden

Die van mij ligt al vanaf week 20 in een stuitligging. Ik heb bewust ervoor gekozen om geen versie te doen. Ik wil het niet gaan forceren want het heeft een reden waarom de baby niet uitzicht zelf gaat draaien. Ik ga voor een keizersneden. Stuit bevalling klinkt niet echt als muziek in de oren.

5 maanden geleden

Ik heb ervaring met een vaginale stuitbevalling als dat je vraag is. 😉 Ze kwamen er bij mij pas tijdens de bevalling achter dat mn zoontje in stuit lag en toen was ik al zo ver dat er "geen keus" was. Ging bij mij goed, zowel voor mij als voor zoontje. Niks uitgescheurd 😜 Maarja, dit is natuurlijk in elke situatie anders...

5 maanden geleden

Hoi! Onze baby heeft ook heel lang in een stuit gelegen. Afgelopen vrijdagochtend een versie laten doen die slaagde. Ik zelf vond het niet pijnlijk alleen de druk op sommige plekken voelde niet heel fijn, maar ook niet pijnlijk voor mij. Ik heb voor versie gekozen omdat ik niet perse gelijk voor een keizersnede wou gaan als dat niet nodig was.

5 maanden geleden

Hey, die van mij ook heel lang in stuit gelegen. Ze is wel wat kleiner en ik had voldoende vruchtwater, voor mij dus voldoende om voor een versie te kiezen! Met 36,2 versie gedaan en gelijk gelukt! Het draaien in de buik voelde ik niet veel wel even kort de duimen van de gynaecologen maar vond t al met al dus echt te doen. Indd 50/50 kans dus vooral doen wat goed voelt! Succes

5 maanden geleden

In mijn vorige zwangerschap was er sprake van stuitligging. Heb 2x een versie-poging gedaan in het ziekenhuis en vond het eerlijk gezegd heel erg meevallen. Wat geduw aan je buik maar niet pijnlijk. Zou me er geen zorgen over maken. Bij mij lukte het alleen niet. Ook nog tevergeefs moxa therapie gedaan. Uiteindelijk gekozen voor een geplande keizersnede.

5 maanden geleden

Ik ben dan ervaringsdeskundige, want ik heb bij mijn dochter van inmiddels 4 jaar 2 versiepogingen (1 zonder en 1 met medicatie) gehad en een vaginale stuitbevalling. En ook ons 3e kindje ligt in stuit, dus de eerste versiepoging al gehad en a.s. dinsdag de tweede in het ziekenhuis. Maar het ligt er o.a. aan in welke stuitligging de baby ligt of een vaginale stuitbevalling een optie is. Uiteraard spelen er meer factoren mee. Belangrijkste is dat jij er 100% achter staat. En dat stond ik waardoor ik er super positief op terug kijk. Daarnaast klopt het niet wat je zegt dat 3-4% van de baby's met 33 weken nog in stuit ligt. Dat gaat over het moment van bevallen, want voor die tijd kan de baby nog draaien. Sommige zelfs tijdens de bevalling nog. En ik denk dat het eraan ligt hoe je kindje in stuit ligt hoe de versie ervaren wordt. Mijn dochter lag al met 1 bil ingedaald en die kregen ze met geen mogelijkheid eruit, dus ja dat was wel pijnlijk. Zowel met als zonder medicatie bij de versies. Alleen bij mij mogen ze ver gaan, dat is ook maar net waar je eigen grens ligt. Ik snap dat je het spannend vindt en je zorgen maakt. Maar rond dit termijn zou ik dat toch proberen niet te doen, want echt alles is nog mogelijk. Pas na de liggingsecho weet je waar je aan toe bent en ga je verder kijken. Stap voor stap. Ik wil dolgraag thuis bevallen omdat ik van m'n andere 2 kinderen in het ziekenhuis ben bevallen (1 hoofdligging en 1 stuitligging). Maar zonder pijnstilling en het ging bij beide gewoon super goed, dus ik weet dat ik het kan. Daarom dinsdag nog een poging waarvoor ik heel hard ga duimen! Ik hoop dat je iets kunt met mijn ervaring en je mag altijd een bericht sturen. ❤️

5 maanden geleden

Mocht je kindje nog in stuit liggen als je daar met de liggingsecho achter komt. Kan het zijn dat NEI therapie kan helpen om je kindje zelf te laten draaien. Ik ben normaal niet van dat zweverige gedoe, maar NEI therapie werkt voor heel veel dingen erg goed! Zo kan het dus ook goed helpen als je kindje dus in stuit ligt😊 Wellicht is het het proberen waard!

5 maanden geleden

Het doet echt geen pijn dat kan ik je wel vertellen. Ik heb met 36 weken een versie gehad en het is een vreemd gevoel maar echt niet pijnlijk te noemen. Ze hadden er schijnbaar wel een hele klus aan. Bij mij ligt hij nu goed. Hij lag in onvolkomen stuitligging, niet ingedaald. Het is wel mijn tweede kindje. Ik had ook geen medicatie nodig het is gewoon belangrijk dat je goed op je ademhaling let en zeker niet in de stress schiet. Ik heb ook een voetreflex massage gehad dit kan ook helpen schijnbaar. Het vervelendste gevoel was even een soort “prikkeldraad” gevoel (als iemand twee handen op je arm zet en dan beide een andere kant op draait.. dat voor een paar seconden) .

5 maanden geleden

Hier met 36 weken een versie gehad welke helaas is mislukt. Het was niet pijnlijk, onprettig en oncomfortabel eerder.. goed ademen hielp enorm. Nu afwachten of de kleine uit zichzelf nog zal draaien ook al is die kans erg klein. In de tussentijd staat de datum voor een geplande keizersnede gepland gezien ons kleintje ongunstig in stuit ligt voor een vaginale bevalling.

5 maanden geleden

Hi! Hier dezelfde situatie dus ik volg! Morgen 34 weken en die kleine wilt niet uit stuit tot nu toe, maar ligt ook al sinds het begin in stuitligging. Tot op heden heb ik er dus ook geen ervaring mee, maar wat ik nu doe is me gematigd voorbereiden door te lezen over versies en het echt stap voor stap aan te vliegen omdat de situatie zo afhankelijk is van alle verschillende factoren. En er natuurlijk nog gedraaid kan worden uit zichzelf. Moxa therapie ga ik iig proberen, niets te verliezen en de hoogste slagingskans als je begint met 33-34 weken. Succes en ik hoop dat je de zorgen een beetje los kunt laten en geniet van het nu!

5 maanden geleden

Reactie op Issabelle

Hier met 36 weken een versie gehad welke helaas is mislukt. Het was niet pi ...
Ah balen dat het niet gewerkt heeft zeg! Fijn om te horen dat het geen pijn doet. Is het ook jullie eerste kindje?

5 maanden geleden

Reactie op Sjakie88

Het doet echt geen pijn dat kan ik je wel vertellen. Ik heb met 36 weken ee ...
Bedankt voor je reactie! Toevallig ga ik elke 5 weken naar voetreflex en mag ik morgen weer dus ik zal haar eens vragen of ze hier bij kan helpen. Bedankt voor je tip!

5 maanden geleden

Reactie op Framboosje29

Mocht je kindje nog in stuit liggen als je daar met de liggingsecho achter ...
Ik ken het niet, zal het eens opzoeken. Heb je dit zelf ook al eens geprobeerd?

5 maanden geleden

Reactie op Michelle-D

Ah balen dat het niet gewerkt heeft zeg! Fijn om te horen dat het geen pijn ...
Nee tweede kindje. Dat maakt dat de baarmoeder vaak al wat meer soepel is waardoor er minder spanning is op de buik bij een versie. Hoe dan ook succes en wees niet bang, geef goed je grenzen aan en volg je gevoel als je denkt dat het te geforceerd wordt. Inmiddels is de geplande bevalling bij ons geland en kijken er heel erg uit naar de komt van de kleine!

5 maanden geleden

Reactie op Beuk860237

Die van mij ligt al vanaf week 20 in een stuitligging. Ik heb bewust ervoor ...
Ah ja daar twijfel ik dus ook over als ze niet uit haarzelf gaat draaien. Soms denk ik; ze ligt niet voor niks in de stuit. Anderzijds wil ik liever geen keizersnee als dit niet nodig is… lastige keuzes

5 maanden geleden

Hier 35 weken en ook nog een stuitligging.. Volgende week liggingsecho en dan gaan we wel voor een draaipoging. Mijn motivatie isdat een keizersnede een grote operatie is met een langer herstel. 1 draaipoging vind ik dan zeker de moeite waard. Ik denk alleen dat onze kleine al heel lang zo ligt en niks voor niks zo ligt.. Ik ben benieuwd of ze zich laat draaien. Maar wie weet wat er uit zichzelf nog wat gebeurt 🙏

5 maanden geleden

Reactie op Michelle-D

Ik ken het niet, zal het eens opzoeken. Heb je dit zelf ook al eens geprobe ...
Ik heb wel voor andere dingen NEI therapie gedaan. Die vrouw gaf toen aan dat zwangere vrouwen ook vaak bij haar komen als het kindje in stuit blijkt te liggen. En dat ze daarna vaak wel draaien. Het gaat om de verbinding die het kindje dan wel/niet voelt met de moeder.

5 maanden geleden

Hier ook een stuit ligger. Vanmiddag de laatste echo gehad en ligt al een goede 35 weken in stuit. Heeft rond de 24 weken nog 1,5 goed gelegen maar is snel weer gedraaid 🙈 Ik vind het zelf heel lastig wat ik nou wil. Pittige eerste bevalling gehad, hierdoor best gespannen voor de komende bevalling. Hebben jullie kindjes ook een afwijkende vorm van het hoofdje door de stuitligging?

5 maanden geleden

Ik zag net een filmpje van ernarensen. Die vertelde dat je door je hand op je buik te leggen waar het hoofd van het kindje ligt en dan een ronddraaiende beweging maken naar waar het kind zich moet draaien dus dat je eindigt met je hand naar beneden contact maken met je kind. Omdat babys al de warmte van je voelen Dus als het met het hoofd boven ligt ronddraaiens met je hand over je buik. Wie weet .

5 maanden geleden

Reactie op Asmaetjeee

Ik zag net een filmpje van ernarensen. Die vertelde dat je door je hand op ...
Check het op instagram haar filmpje