20 Reacties
gisteren
Wij gaan volgende week ook uit eten en onze dochter slaapt vaak ook rond 19.30. We nemen de reiswieg mee en ik ga haar in het restaurant gewoon in slaap voeden. Als het echt drama wordt gaan we gewoon naar huis
gisteren
Ik zou de baby lekker in de reiswieg laten slapen. Je kan altijd nog naar huis gaan als het echt drama wordt!
Uit eigen ervaring, had ik maar in de babyfase vaker dit soort dingen gedaan want met een peuter kan het (bij ons iniedergeval) al helemaal niet meer 🙈
gisteren
Ik zou zeker gaan en kijken hoe het loopt! Je wilt denk niet altijd thuis blijven voor de slaapjes…. Wat ik dan wel doe is een draagzak meenemen voor als t echt niet gaat. Of in een kinderwagen laten slapen als hij/zij dat doet.. of nog een dutje laten doen kort voordat jullie gaan. In mijn ervaring is dat ritme de volgende dag gewoon weer oké. Uiteraard voeding mee. En persoonlijk zou ik niet te ver van huis gaan zodat mocht het niet gaan je niet ook nog een half uur met een huilende baby in de auto hoeft.. oh en niet 5 gangen bestellen 🫠
En probeer te genieten 😅
gisteren
Ik zou me niet te druk maken om het ritme.. als je kindje makkelijk ergens anders slaapt, zou ik het lekker doen! Wij hebben niet zulke makkelijke slapers (wel evt wandelend/ auto of bedje) maar in zo’n druk restaurant niet, dus voor beide is het dan niet top😂. Ik vind het daarentegen met een peuter makkelijker!
Dat ritme trekt wel weer recht 🤗
gisteren
Gewoon gaan en genieten :) wij hebben ons etentje wat verkort. Ze heeft 1,5 uur lekker met ons mee lopen babbelen aan tafel (exact in haar wakkertijd). Toen begon ze wat te mopperen en probeerden we haar te laten slapen in de reiswieg. Dat lukte helaas niet en hebben we het toetje overgeslagen. Daarna zijn we ook nog naar de intratuin in duiven geweest en hebben we haar in de draagdoek laten slapen.
Zonde als je zulke uitjes laat schieten. Moet ook kunnen 😊
gisteren
Ik probeer altijd te bedenken wat het ergste is dat kan gebeuren. In dit geval dat je baby niet wilt slapen en je eerder weer naar huis moet. Maar eigenlijk is dat ook helemaal niet zo erg. Je baby kan dat echt wel aan voor een keertje. Dus ik zou lekker gaan en genieten van een lekker avondje! Want zoals al gezegd, met een peuter erbij lukt het al helemaal niet meer haha😋
gisteren
Ik zou zelf niet gaan omdat ik niet kan genieten van mn eten als ik de hele tijd bezig moet zijn met de baby dan (in de draagdoek laten slapen, wiegen, voeden etc.). Maar om het ritme een keer anders te laten lopen kan nog best prima op deze leeftijd. Je schuift wat met dutjestijden en biedt dan bijv. om 18;00 nog een slaapje aan (net wanneer je kindje moe is) en daarmee kan je dan overbruggen tot bedtijd.
gisteren
Onze kleine man gaat al sinds 2 weken mee uit eten. Hij slaapt gewoon in de wandelwagen wanneer hij zin heeft.
Hij is gewend aan veel geluiden om hem heen.
We zorgen dat we een volle fles voor hem hebben mocht hij honger krijgen. Hij gaat normaal rond 21 uur naar bed, maar hij slaapt net zo makkelijk in de wandelwagen of maxi cosi
gisteren
Ik ben nog nooit uiteten geweest met een baby in de avonduren. Al mijn 3 de kinderen hebben hun vaste rituelen waar wij liever niet van afwijken. Voor belangrijke aangelegenheden, zoals een uitvaart, maken wij die uitzondering wel.
Nu komt het ook omdat onze eerst een huilbaby was, die extra prikkels kon hij er echt niet bij hebben. Onze tweede had last van verborgen reflux. Om dan uit eten te gaan met nog een 3 jarige erbij, was voor ons ook niet ontspannend. Nu is onze jongste 3 maanden, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om even gezellig met de (schoon) familie uit eten te gaan.
Ik nodig dan liever iedereen bij ons thuis uit en dan goed eten laten bezorgen. Dan kunnen de kinderen zoveel mogelijk in hun eigen ritme en rituelen blijven terwijl ik nog wat kan ontspannen en meegenieten van de gezelligheid.
Maar als je een makkelijke baby hebt die overal slaapt, geen last heeft van afwijkingen in het ritme, en alles gewoon accepteert..waarom dan niet proberen? Gaat het niet, dan kan je altijd nog naar huis vertrekken.
19 uur geleden
Wij doen het ook niet. Maar onze kleine man blijft onrustig rond 18u tot het bedritueel. Ik kan dan niet lekker uiteten en tegelijkertijd met hem bezig zijn.
Daarnaast vind ik ritme heel belangrijk. Maar dat is heel persoonlijk! Als je kindje makkelijk overal slaapt, kun je het best doen :)
16 uur geleden
Ik ben de loeder moeder die zelf ook gewoon nog leuke dingen wil doen en m’n kinderen gewoon lekker overal mee heen sleep. Afgelopen week nog mee naar de nagels geweest.
Uiteten gaat ze ook gewoon mee, slaap dan lekker in de kinderwagen en mocht ze dat niet willen ga ik er niet te veel mee bezig en neem ik haar lekker op schoot. Ik vind het alleen maar leuk om als gezin lekker op stap te zijn en af en toe bedtijd skippen moet kunnen.
We zijn ook gewoon met onze peuter en baby in de avond naar een kerstmarkt geweest. We wijken niet dagelijks af van het ritme, maar af en toe kan prima.
VRIEND
16 uur geleden
Met de baby alleen zouden wij het geen probleem vinden. Echter hebben wij ook een peuter, dus als we uiteten gaan dan reserveer ik tussen 17:30 en 18:00 en vaak dan geen voorgerecht zodat we wel tijd hebben voor een toetje. Wij ongeveer 3 a 4x per maand, speelgoed mee en hij vermaakt zich wel. De baby is nu lekker aan het rondkijken en vind alles best
15 uur geleden
Ohja en als je toch te veel twijfeld of het geeft je alleen maar stress en onrust. Kun je dan niet kijken of er iemand is die een avondje bij jullie kan oppassen?
15 uur geleden
Ligt echt aan jouw baby. Mijn baby bijv. word om 19.00 echt heel moe en gaat ze krijsen dus ze moet echt naar bed. Maar buiten dat heb ik er gelukkig geen behoefte aan voorlopig.
14 uur geleden
Onze kleine nemen we overdag wel mee lunchen etc, eerst savonds ook met uiteten maar nu slaapt ze dan heel slecht. Nieuwschierig aagje wil alles zien en niets missen, maar doordat ze dan te moe is wordt ze een beetje huilerig. Als we nu savonds uiteten gaan regelen we oppas (familie of beste vrienden). Gaan we savonds naar vrienden dan nemen haar wel mee want dan kan ze daar gewoon op tijd slapen.
5 uur geleden
Even een update.
Ben gewoon gegaan, baby had overdag al goed gedut en was vrolijk.
Heeft het super gedaan. Een paar keer beetje huilen, maar geef live borstvoeding dus makkelijk te troosten.
In mn armen in slaap gevallen + in de auto naar huis geslapen + slaapt nu lekker in zn bedje.
Stom dat je van te voren zo'n stress kan hebben over iets..
5 uur geleden
Reactie op GeschikteSterrenbeeld519730
Even een update.
Ben gewoon gegaan, baby had overdag al goed gedut en was ...
Aah wat fijn! Goed dat je geweest bent. Dit geeft ook een goed gevoel voor een eventuele volgende keer