6 Reacties
7 maanden geleden
Misschien heb je iets aan die van de Consumentenbond, die ziet er wel praktisch uit, maar het blijft denk ik erg persoonlijk.
7 maanden geleden
Dit is voor iedereen en elke baby verschillend.
Zo staat er op elke uitzetlijst hydrofiele doeken en spuugdoekjes bijvoorbeeld.
Deze hebben wij amper tot niet gebruikt.
Mijn advies zou dan ook zijn, koop gewoon zo min mogelijk als er staat dat je er 3/4/5 van nodig hebt. Je kan altijd nog bijhalen.
7 maanden geleden
Ik zag ook even door de bomen het bos niet meer en heb toen alles op één lijst gezet en van elk ding bekeken of je het echt per se direct nodig hebt of misschien niet. Ik heb veel dingen geschrapt die twijfelachtig zijn en na de geboorte dan eventueel nog gehaald kunnen worden. Een box, zonnebrand, muziekmobiel, badthermometer, voetenzak, flessenwarmer, dat soort dingen... Ik heb inmiddels best een hoop dingen in huis en dacht als we maar een commode, badje, co-sleeper, autostoel en wandelwagen hebben komt het wel goed 😁 Ik heb ook bijvoorbeeld drie washandjes in plaats van de 'aanbevolen' negen. Als je iets mist is het er toch ook zo 😊
7 maanden geleden
https://www.ziloen.nl/service/natuurlijke-babyuitzet/
Deze is aardig minimalistisch. Wel op natuurlijk kramen afgesteld, maar als je dat niet ziet zitten heb je het lijstje ook zo aangepast naar wat je wel wilt.
Dit wordt onze derde baby, veel hoeft er niet gehaald te worden. En zelfs dan ben ik kritisch of ik het direct na de bevalling nodig heb of dat het ook een maand of wat later kan. Zoals anderen al zeggen tegenwoordig is het zo gehaald.