55 Reacties

8 maanden geleden

Volgens mij kan je daar zelf een beetje kiezen. Zelf ben ik het van plan om het te doen wanneer we meubels hebben gedaan (in juni). Dan kan ik alles organiseren en kan ik desnoods ook nog spullen halen en anders doe ik als ik met zwangerschapsverlof ga, is het meer voor mij een bezigheidstherapie.

8 maanden geleden

Ik ben deze week begonnen met het wassen van de kleertjes. In doe alles in opbergboxen en daarna in de kast zodat het nog lekker fris is. Als je er zin in hebt gewoon doen ;) zo heerlijk

8 maanden geleden

Ik heb meeste al gewassen ben 24+1

8 maanden geleden

Uhm…. Week 36 of zo bij de eerste. Ik wilde alles vlak voor ie kwam gewassen hebben. Nu dus nog niets gewassen. Goed is er ook geen kast om het in te leggen 😅

8 maanden geleden

Ik ben nu 25 weken en wil er binnenkort ook aan beginnen zodat ik ook alles goed kan indelen in de kast. Maar voor ik het ga wassen wil ik eerst even goed de wasmachine schoonmaken. Zodra dat gedaan is ga ik beginnen.

8 maanden geleden

Wij hebben vooral wol en wol-zijde van onze huidige jongste over, dat is al schoon opgeborgen in de wol bak. Alle andere katoenen kledingstukken was ik rond week 35 voor een 2e keer. Dan gaat het fris de kast in. Ook dit zit al schoon in de samla bak, maar vind het al gauw muf gaan ruiken in opbergbakken. Zodoende nog een keer laat in de zwangerschap even door de wasmachine. En de wolletjes hang ik van te voren nog een keer uit om door te luchten. Hetzelfde doen we met beddengoed, slaapzakjes, etc. Dit wordt onze 3e baby. Bij de eerste had ik met week 25 alles gewassen en opgeborgen en wilde ik het rond week 40 nog een keer wassen. Mijn hoofd had ervan gemaakt dat 15 weken schoon in de kast liggen niet meer fris was. 🤷 Bij de 2e heb ik ergens rond week 30 alles gewassen wat gewassen moest worden. En toen weer dezelfde kronkel gehad dat met week 40 alles opnieuw gedaan moest worden. Nu wordt het ergens rond week 35. En dan hopelijk niet nog een keer in week 40. In geval van vroegtijdig bevallen is het voor nu al schoon, maar zit het enkel nog in de kratten.

8 maanden geleden

Als de kamer klaar is en de boel in de kast kan… het streven is dat de kamer met 30 weken klaar is, dus vanaf dan :)

8 maanden geleden

Ergens in mn verlof, dus vanaf week 34. En mocht de baby eerder komen dan zien we het dan wel. Bij de oudste ook pas in mn verlof alles gewassen (rond week 36),

8 maanden geleden

Ik heb alles wat ik heb gekocht al gewassen en doe het rond week 36 denk ik nog een keer. Vorige zwangerschap braken mijn vliezen op week 36 en had ik niks klaar staan 😂 ook de vluchtkoffer niet trouwens. Dus ik zorg nu maar bij de 3e dat ik wel voorbereid ben en alles wel klaar is rond de 33 weken.

8 maanden geleden

Week of 34/35 als het daarvoor komt past het toch niet 😅 en dan is het mooi weer dus als het lekker buiten kan hangen

8 maanden geleden

Zo fijn dit topic, ben ik toch niet de enige 😂 ik kan de hele dag in m'n spullen omrommelen en het jeukt zo ontzettend om alles te gaan wassen!😂

8 maanden geleden

Waar wassen jullie mee

8 maanden geleden

Reactie op Omavdijk

Waar wassen jullie mee
Ik gewoon met robijn (ja ik weet parfum niet goed voor het baby huidje)

8 maanden geleden

Reactie op Omavdijk

Waar wassen jullie mee
Ik wilde eigenlijk eerst de baby kleertjes met iets neutraals wassen. Tot ik van de week las dat je dan eigenlijk ook al je eigen hiermee moet wassen, omdat de kleine ook veel tegen jou aan ligt etc.. vond het vrij logisch klinken 😅 dus ga het gewoon met onze eigen waspoeder wassen, zonder wasverzachter

8 maanden geleden

Reactie op Omavdijk

Waar wassen jullie mee
Robijn Zwitsal 🥰 Zolang de baby er geen last van heeft prima. Als de huid er last van heeft koop ik neutral. Maar bij alle 3 de kids nog nooit last van gehad

8 maanden geleden

Alles wat ik heb gekregen en gekocht was ik gelijk. Met een week of 34 was ik alles nog een keer en strijk het dan. Heerlijk om te doen

8 maanden geleden

21 weken en alles al gewassen en in de kast gelegd. Heerlijk om overzicht te hebben. En dan was ik het in de zomer nog een keertje 😁

8 maanden geleden

Reactie op Omavdijk

Waar wassen jullie mee
Gewoon ons eigen wasmiddel

8 maanden geleden

Reactie op Omavdijk

Waar wassen jullie mee
Ik ga wasmiddel halen die bedoeld is voor babies. Dit omdat ze natuurlijk een gevoelige huid hebben. Ik heb op Amazon gekeken en deze leek mij het beste. Wel aan de prijzige kant maar de reviews zijn goed.

8 maanden geleden

Reactie op Omavdijk

Waar wassen jullie mee
Eigen kleding en katoenen babykleding: sonett wasmiddelen we hebben incia wasmiddel als back-up. Wolletjes e.d.: handwas met wolwasmiddel, hebben we diverse merken van (disana, dilling, sonett). Wij vermijden bewust reguliere (supermarkt) wasmiddelen, in veel soorten zit SLES/SLS, dat zit o.a. ook in wasmiddelen om auto's te poetsen. Iets wat niet past in onze visie om op onze huid te dragen.