18 Reacties
2 dagen geleden
Puur uit eigen ervaring, het is voor ons ook de eerste dus allemaal goed bedoeld☺️
Is de wipper hetgeen wat hem overeind houdt na de voeding? Die zijn meestal namelijk nog best gekanteld en ook wat beweeglijk. Omdat dat klepje van de slokdarm nog niet volledig werkt is rechtop houden echt wel verticaal rechtop, schuinte kan er voor zorgen dat de voeding weer terugloopt.
Onze kleine spuugt/spuugde ook veel maar door een andere fles en echt in de armen tegen ons aan rechtop houden is het afgenomen. Nu is het nogsteeds op 2 handen te tellen de dagen dat ze zich niet heeft hoeven omkleden door of een poepluier of veel spugen, maar het neemt wel af en ze heeft steeds vaker de hele dag hetzelfde aan.
En tip: de watervaste slabbetjes van jollein, ik ben er heel tevreden mee. Wel wat duurder, maar voor dit soort situaties wel echt heel fijn☺️
2 dagen geleden
Reactie op Ceri1999
Puur uit eigen ervaring, het is voor ons ook de eerste dus allemaal goed be ...
Bedankt voor je reactie! Nee, we houden ‘m bij ons rechtop na de voeding. Ik zei het trouwens verkeerd: hij zit in een newbornset (en die kan ook als wipper, merk Kidsmill) op de kinderstoel. Dit i.p.v. liggen in de box. Inderdaad is dat niet erg rechtop, maar dat doe ik omdat het in ieder geval niet plat op de rug is. Bedje staat bijv ook gekanteld.
Die slabben ga ik opzoeken, fijne tip!
gisteren
Mijn dochter is bijna 19 weken en die spuugt ook behoorlijk veel. Wij lopen bij de kinderarts ivm iets anders en dit kwam ter spraken zij gaf aan dat op deze leeftijd meer een overgevoeligheid is en je kan indikke met johannnes broodpitmeel en anders groeien ze er over heen na mate ze meer vaste voeding krijgen , ps mijn Dochter spuugt met bogen dus vaak zit ik ook onder en niet alleen zij :(
gisteren
Is het iets van een tijdje terug of altijd? Mijn zoontje braakte hele golven de afgelopen 2 weken ongeveer en dronk ook nog eens weinig. Na bezoek huisarts en jeugdarts CB ging het hier wss om een buikgriep. Hij drinkt sinds vandaag meer en nog niet hoeven verschonen vanwege spugen. Ik hoop dat het zo blijft...
gisteren
Bij ons hielp Nutrilon AR heel goed.
(Bij ons is er dmv endoscopie ontdekt dat ze extreme reflux had door een stembandverlamming en een zwak strottenhoofd.)
gisteren
Reactie op MamaBeerrr
(Bij ons is er dmv endoscopie ontdekt ...
En gelilact is ook nog een goede optie, alleen online verkrijgbaar.
gisteren
Reactie op MamaBeerrr
(Bij ons is er dmv endoscopie ontdekt ...
Had ik ook graag gegeven als er geen sprake was van koemelkallergie, hij zit inmiddels aan de Nutramigen. Ik had gehoopt dat het spugen met de allergie te maken had, maar daar lijkt het vooralsnog niet op
gisteren
Bij ons is het sinds bezoek aan de osteopaat echt veel minder!
In totaal 3x geweest.
Veel tummy time (ja daardoor ook veel spugen) maar worden de spieren in en rondom de buik sterker en dus de middenrif spier ook, waardoor spugen minder wordt.
gisteren
Reactie op UitbundigeKomeet447030
Bij ons is het sinds bezoek aan de osteopaat echt veel minder!
In totaal 3 ...
Dit vind ik echt een gouden tip!!
gisteren
Oh en die van ons had wat onregelmatig stoelgang. Soms 5 dagen niet poepen (wat wel meer voorkomt bij volledig bv) maar daardoor hadden wij het idee dat zijn buikje soms heel vol was, dus meer druk, en meer spugen.
Op advies van osteopaat probiotica gaan gebruiken.
Nu is de stoelgang veel regelmatiger en dat lijkt ook verlichting te geven.
Uiteindelijk staat alles toch in verbinding met elkaar...