11 Reacties
9 maanden geleden
Tot een maand of 3 maakt het niets uit, daarna leren kids dag/nacht ritme.. mij is geadviseerd wel met verduistering te werken omdat dit nou eenmaal positief bijdraagt aan je slaapritme - kids worden niet om 6.00uur al wakker omdat het niet meer donker is..
wij hebben zelfs rolluiken om het echt donker te krijgen… ik zou dus persoonlijk wel met verduistering werken..
9 maanden geleden
Ik denk dat kinderen tegenwoordig veel meer in een strak ritme meemoeten waardoor er veel meer druk op die slaapjes komt te liggen, in vergelijking met vroeger. Hierdoor moeten die slaapjes lukken volgens schema’s, en als die niet lukken, dan ga je er alles aan doen om het wel te laten lukken. Bij ons wat verduisteren daar onderdeel van. Werkte goed, maar het nadeel is dat ze dus ook alleen echt goed in een donkere kamer slaapt. Vakantie’s zijn daardoor best lastig 😅
Je hebt ook nog moeders die helemaal kindvolgend zijn en niet zo gehamerd zijn op die slaapjes. Slaap je niet? Dan niet. Lijkt me een hele relaxte instelling die ik me nooit eigen heb kunnen maken. Slechte slaap overdag en slechte slaap ‘s nachts en ik kon me dat met werk niet permitteren, dus bij ons moest ze gewoon een bepaald ritme in.
9 maanden geleden
Ik ben zo’n moeder die dus inderdaad denkt ‘slaapt je niet, dan niet, slaap je wel, ook prima’
Als hij nu z’n middag slaapje tot 5 pakt, dikke prima. No way dat ik hem wakker ga maken, hij zal het wel nodig zijn en dan ‘s avonds er maar weer wat later in.
Hier hebben we verduisterende plissé gordijnen, maar langs alle randen komt dan nog licht. Het is als de kleine man op bed gaat nog erg licht in de kamer maar we hebben dit vanaf geboorte zo gedaan, en bevalt prima.
9 maanden geleden
Wij hadden in de babykamer al normale semi verduisterende gordijnen hangen. We gaan het lekker op zijn Scandinavisch doen, luisteren naar de baby wat zij nodig heeft en daar passen wij ons op aan. Als na tijd blijkt dat niet werkt dan kopen we nieuwe, anders mag ze zelf gordijnen kiezen als ze 1 of 2 is
9 maanden geleden
Wij dachten precies hetzelfde als je moeder tot we gek werden van het vroeg wakker worden in de zomer en de veel te korte middagdutjes. Dus nu verduisterend rolgordijn erbij opgehangen.
9 maanden geleden
Bedankt voor de tips! Ik heb (90%) verduisterende voeringstof besteld en ga volgende week de gordijnen maken 😀 een beetje open laten overdag is het proberen waard. Kan je zelf tenminste ook nog iets zien haha